В Україні узаконять автобани — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні узаконять автобани

Казна та Політика
3330
Для мінімізації проблем будівництва автодоріг в умовах частої зміни урядів "Укравтодор" пропонує законодавчо затвердити перелік автобанів. Як стало відомо, зараз проходить процедуру узгодження законопроект "Про швидкісні автомобільні дороги". У нім присутній не лише перелік доріг, що є пріоритетними для розвитку, але і закладений неприємний сюрприз для земельних спекулянтів.
"Чинні в Україні нормативно-правові акти не вирішують проблеми розвитку мережі швидкісних автомобільних доріг. Зокрема, Державна програма розвитку автомобільних доріг загального користування в тій або іншій мірі, як правило, коректується при призначенні нового керівника "Укравтодору". В результаті сформувалися недопустимо великі обсяги незавершеного будівництва автомобільних доріг" - так обґрунтовують автори закону необхідність його прийняття.
За інформацією нашого джерела в "Укравтодорі", для завершення початого в останні чотири роки будівництва необхідно близько 10 млрд. грн. Так, в 2006 році при першому приході в "Укравтодор" Вадима Гуржоса стартували проекти розвитку автодоріг Київ - Харків в Полтавської області, Київ - Ковель - Ягодин в Київській, Житомирській, Рівненській і Волинській областях, Харків - Сімферополь - Севастополь, ділянки Перещепіно - Новомосковськ в Дніпропетровської області, Кипті - Глухів - Бачевськ (на Брянськ) в Чернігівській і Сумській областях.
В 2007 році другий раз за свою кар'єру "Укравтодор" очолив Володимир Демішкан, який обіймав цю посаду і при першому уряді Віктора Януковича. При нім не лише продовжилася робота над раніше початими проектами (хоча темпи сповільнилися), але і були позначені нові пріоритети. А саме реконструкція автодороги Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта в Криму, реконструкція і будівництво траси Київ - Луганськ - Ізваріно в Донецькій і Луганській областях, реконструкція автодороги Одеса - Мелітополь - Новоазовськ в Миколаївській і Херсонській областях, капітальний ремонт автодороги Київ - Одеса в Одеської області.
В 2008 року "Укравтодор" очолив Петро Кравчук. Роботи на вищезгаданих ділянках були припинені, але при цьому почалася реконструкція ряду ділянок автодороги Київ - Ковель - Ягодин у Волинської області. Нагадаємо, що Демішкан вихідець з Луганщини, а Кравчук - з Волині.
Підсумком настільки бурхливої діяльності всіх менеджерів стало рекордна кількість доріг, що знаходяться у стадії незавершеного будівництва: 182 об'єкти проектною потужністю 623 км. Залишок кошторисної вартості з врахуванням інфляції складає 4,6 млрд. грн. Окрім цього об'єм незавершених робіт на 265 об'єктах капітального ремонту становить 5,4 млрд. грн.
Під швидкісними, згідно із законопроектом, маються на увазі дороги 1-ої категорії з роздільними смугами руху, пересіченням в різних рівнях з іншими дорогами, з розрахунковою швидкістю руху 150 км/г на рівнинній місцевості, 120 км/г на горбистій і 100 км/г в гірській. В даний час в Україні лише 280 км. таких автодоріг: траса Київ - Бориспіль і частина автодороги Київ - Одеса. (Для порівняння: у Австрії - 2,1 тис. км., в Іспанії - 3,1, в Італії - 5,7, у Франції - 8,3, в Німеччині - 12,4 тис. км.) Після реалізації затверджених проектів в Україні цей показник повинен скласти 7075 км.
Втім, чекати такої благодаті доведеться довго. Самі розробники законопроекту в економічному обгрунтуванні відзначають, що "протягом 20-30 років щороку буде зайнято близько 50-100 тис. осіб безпосередньо в будівництві і від 400 до 800 тис. осіб - в інших галузях економіки". Вартість будівництва оцінюється в 300 млрд. грн., що дорівнює тридцятирічному бюджету "Укравтодору" зразка 2008 років. Мабуть, аби не набудовувати проти законопроекту Мінфін, прямо про бюджет як джерело фінансування не йдеться, а як такі називаються кошти концесіонерів, кредити міжнародних фінансових організацій і кредити в рамках допомоги Україні урядів розвинених держав.
В той же час можливі проблеми з фінансуванням розробники не назвали одним з ризиків для цієї програми. А головною проблемою, яка може виникнути, визначена необхідність викупу і вилучення для суспільних потреб великої кількості земельних ділянок, що знаходяться в приватній власності. Тому в цьому законопроекті швидше потрібно звернути увагу не на "законодавчий статус" автобанів, а на ст. 5, яка свідчить: "При плануванні і забудові територій пріоритет віддається швидкісним автомобільним дорогам". Отже прагнення "Укравтодора" заощадити на викупі землі може стати неприємним сюрпризом для земельних магнатів, які звикли заробляти на спекуляціях.
Швидкісні траси майбутнього
Перелік швидкісних автодоріг пропонується внести до закону, що забезпечить "єдину політику і стійкий розвиток мережі швидкісних автомобільних доріг протягом багатьох років, незалежно від того, хто керуватиме "Укравтодором", Мінтрансзв'язку або очолювати уряд України".
Законопроектом "Про швидкісні автомобільні дороги" передбачений наступний перелік автострад:
- Краковець (кордон з Польщею) - Львів - Житомир - Київ - Харків (близько 965 км.);
- Перекоси (кордон з Угорщиною) - Вінниця - Дніпропетровськ - Донецьк - Ізваріно (кордон з РФ) (близько 1320 км.);
- кордон з Румунією - Ізмаїл - Одеса - Миколаїв - Херсон - Маріуполь - Новоазовськ (близько 880 км.);
- Рава-Русская (кордон з Польщею) - Львів - Івано-Франківськ - Чернівці - Порубноє (кордон з Румунією) (близько 310 км.);
- Н. Яріловічи (кордон з Білоруссю) - Чернігів - Київ - Умань - Одеса (близько 707 км.);
- Щербаковка (кордон з РФ) - Харків - Новомоськовськ - Запоріжжя - Мелітополь - Джанкой - Сімферополь - Севастополь (близько 810 км.);
- Велике кільце довкола Києва (близько 217 км.);
- Київ - Вінниця (близько 160 км.);
- Київ - Смілива - Кривий ріг - Нова Каховка - Красноперекопськ - Сімферополь (близько 720 км.);
- Вінниця - Первомайськ - Миколаїв (близько 370 км.);
- Дніпропетровськ - Миколаїв (близько 300 км.);
- Каланчак - Джанкой - Феодосія - Керч (близько 320 км.).
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас