Світове споживання сталі зросте — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Світове споживання сталі зросте

651
Всесвітня асоціація сталі, яка об’єднує провідних світових виробників, переглянула у бік підвищення прогноз видимого споживання сталі 2009 року. Очікується, що споживання знизиться всього на 8,6% - до 1,1 мільярда тонн. А наступного року світове споживання має зрости на 9,2% - до 1,2 мільярда тонн, що перевищить рівень 2008 року.
Українські металургійні компанії отримають із цього певну вигоду, оскільки попит на сталь на ключових для України ринках Близького Сходу та Північної Африки має збільшитися на 6,4-15,1%, вважають експерти.
"Цей прогноз надзвичайно сприятливий для українських металургійних компаній. За даними асоціації, наступного року споживання сталі на внутрішньому ринку України повинно зрости на 9,7% - до 3,7 мільйона тонн, однак не це є основним драйвером для вітчизняних виробників, які експортують до 85% своєї продукції, - вважає аналітик інвестиційної компанії Foyil Securities Ісмаїл Сафаралієв. - 2010 року на ключових для України ринках очікується двозначне зростання очевидного споживання сталі, зокрема, 15,1% у Туреччині, 12,3% у Саудівській Аравії та 10,2% у Об’єднаних Арабських Еміратах".
За словами аналітиків Foyil Securities, попит має зрости також в Алжирі та Єгипті - на 6,4%. На 12,4% повинен збільшитися ринок Європейського Союзу.
Беручи до уваги прогнози, виробники плоского прокату й напівфабрикатів мають оптимістичніші перспективи, позаяк автомобіле- та машинобудівники демонструють ознаки відновлення, вважають у Foyil.
Алчевський металургійний комбінат Корпорації "Індустріальний Союз Донбасу" займає стабільні позиції у Північній Африці і на Близькому Сході. Тому також має отримати користь зі зростання споживання сталі, особливо якщо враховувати його низькі витрати виробництва та здатність конкурувати з китайськими підприємствами завдяки кращому коефіцієнту ціна/якість.
"Виробники плоского прокату - Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча та "Запоріжсталь" - також отримають вигоду від вищого попиту на сталь, оскільки обидві компанії мають розвинені міжнародні мережі реалізації, що продають продукцію на нетрадиційних для України ринках, включаючи США та Південно-Східну Азію", - вважає Сафаралієв.
"Якщо на світових ринках збережеться нинішня активність, то це буде сприятливим імпульсом для розвитку вітчизняної металургії, - вважає і економіст Центру антикризових досліджень Олексій Молдован. - Наступного року очікується економічне зростання. Зокрема, його повинні продемонструвати західний автопром, будівництво у країнах Персидської Затоки й індустріалізація країн Південно-Східної Азії. Зважаючи на ці тенденції, кон’юнктура на світовому ринку сталі буде кращою, ніж зараз".
На думку експерта, все, що могли у плані підготовки до підйому ринку цьогоріч, українські металурги вже зробили. І зараз їх позиції є доволі хорошими. Щоправда, цьому більше сприяли девальвація гривні, компроміс із постачальниками сировини тощо. "Зараз Україна має ціну ресурсів десь у 2,5 разу меншу, ніж конкуренти в Китаї або Туреччині", - констатує Молдован.
Але таке експортне відродження українських металургів може дати плачевні наслідки для внутрішнього ринку, якому ще кілька місяців тому експерти обіцяли велике майбутнє. Проте, за словами Молдована, для металургів, як і раніше, все залежить від зовнішньої кон’юнктури. А внутрішній ринок сьогодні не має великого значення. "Цього року близько 84% металургійної продукції йде на експорт, - розповідає експерт. - Натомість внутрішнє споживання скоротилося майже на 55%. І це враховуючи те, що об’єми ринку взагалі у свої найкращі часи (2007 рік) досягали приблизно десяти мільйонів тонн металопродукції".
Для українських металургів, які навіть у цей кризовий рік, за прогнозами Молдована, виготують близько 30 мільйонів тонн, такі цифри не становлять великого інтересу...
Тим часом, чому за таких доволі непоганих перспектив металургів зростає вартість для вітчизняних споживачів, не можуть збагнути виробники обладнання для залізниці. Вони днями закликали уряд звернути увагу на зростання внутрішніх цін на металопродукцію.
Маючи за основного клієнта залізницю, в Асоціації виробників обладнання залізничної інфраструктури й перевізників нарікають, що "Укрзалізниця" цей рік може закінчити з дефіцитом фінансів у 1,6 мільярда гривень. За їх даними, через підвищення цін на метпродукцію залізничники заплатили більше лімітів, прописаних у Меморандумі про взаєморозуміння, на 284 мільйона гривень. До кінця року недоотримають ще 600 тисяч.
Немає грошей, немає і замовлень, констатують в Асоціації, звинувачуючи при цьому металургів у невиконанні своїх зобов’язань згідно з Меморандумом, а саме - зростанні металу в ціні на внутрішньому ринку. Останнє призводить до зростання кінцевої вартості продукції з металу і втрати її конкурентоздатності.
"Зростання вартості металу не супроводжується підвищенням його якості, вона, навпаки, відчутно знижується", - підкреслює директор Макіївського заводу метисних виробів Федір Цимбалов. Внаслідок дії цих чинників підприємства Асоціації на сьогодні втратили 2/3 обсягів своїх замовлень. І тепер майбутнє багатьох підприємств знаходиться під питанням.
Олексій Савицький
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас