Китай переживає бум споживчого попиту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китай переживає бум споживчого попиту

Казна та Політика
587
Китай вже не схожий на країну, жителі якої весь час коплять і ніколи не витрачають, пише Financial Times.
У вересні кількість абонентів оператора мобільного зв'язку China Mobile перевалила за півмільярда. Китай цього року став також автомобільним ринком, у вересні продажі автомобілів зросли на 78% в порівнянні з вереснем минулого року. На початку жовтня, коли відзначався Національний день, плазмові телевізори, за звітами рітейлерів, розходилися, як гарячі пиріжки.
На фоні найбільшої зовнішньоекономічної кризи, яка впливатиме на економіку Китаю як мінімум десятиліття, однією з дивних особливостей є сильний споживчий попит. За три перші квартали 2009 року роздрібні продажі в реальному вирахуванні зросли на 16,5% і зростали як мінімум на 2% швидше, ніж до кризи.
Ці цифри примушують задатися трьома питаннями. Чи реальне це зростання? Чи стійкий він? Чи відображає він зміщення пріоритетів від інвестицій і експорту?
Економісти скептично поставилися до даних, опублікованих в Китаї в четвер. Одна з проблем полягає в тому, що в дані роздрібних продажів, представлені Національним статистичним бюро, включені деякі державні закупівлі, які цього року неминуче повинні були вирости, завдяки агресивним витратам на стимулювання економіки.
Деякі аналітики сумніваються в тому, що зростаючий попит стійкий, нагадуючи про декілька разових ініціатив. Селянам були запропоновані субсидії на покупку побутової техніки, а податки на малолітражні автомобілі були знижені. За прогнозом автомобільної консалтингової компанії JD Power, наступного року зростання продажів автомобілів різко сповільниться і складатиме 2-3%.
Китайські чиновники підкреслюють, що споживчий попит допомагає відійти від економіки, орієнтованої на експорт. Проте останні дані показують, що рушійною силою зростання економіки Китаю є державні інвестиції. Експерт по китайській економіці з Массачусетського технологічного інституту Яшен Хуан підкреслює, що до введення в дію державних програм по стимулюванню економіки на споживання припадало близько 33% ВВП, що є найнижчим показником серед провідних економік світу.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас