Залізниця відроджується — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Залізниця відроджується

Казна та Політика
412
"Укрзалізниця" поступово виходить із кризи: у жовтні залізниця практично вийшла на торішній щоденний рівень завантаження. Аналітики впевнені, що це тенденція, яка до кінця року тільки закріплюватиметься.
Як повідомляють в "Укрзалізниці", рівень завантаження за підсумками попередніх днів жовтня майже впритул наблизився до показників минулого року. В середньому за добу цього місяця залізниці перевозять майже 1 млн. т вантажів, що лише на 5% нижче від середньостатистичних результатів торішнього жовтня. До того ж, за даними профільного департаменту відомства, стосовно більшості позицій вантажної номенклатури сьогоднішні показники вищі, ніж за аналогічний період минулого року. Так, за 21 день жовтня було перевезено залізняку на 35% більше, ніж за цей же період 2008 р., лому чорних металів - на 22%, нафти і нафтопродуктів - на 14%, коксу - на 51%, чорних металів - на 127%.
Та деякі вантажі істотно зіпсували картину, не дозволивши середньогалузевим показникам продемонструвати позитивну динаміку. Серед них переважно - вантажі для потреб будівельної галузі, а також транзитні. Наприклад, завантаження будматеріалами в жовтні скоротилося на 28% порівняно з аналогічним періодом минулого року, лісу - на 3%, цементу - на 28%. На 47% скоротилися обсяги перевезення імпортних товарів.
Покращення ситуації на залізниці зумовлене поступовою стабілізацією промислового комплексу, вважають фахівці "Укрзалізниці". Згодні з цим і аналітики. Одна з провідних вантажоутворюючих галузей - металургія - виступає каталізатором зростання обсягів перевезень вже декілька місяців поспіль. ГМК практично вийшов на рівень торішнього випуску, і за підсумками дев'яти місяців падіння в цій галузі складає всього 7-8%, нагадує аналітик консалтингової групи "Менеджмент консалтинг груп" Дмитро Подтуркін.
"На результати залізниць позитивно вплинуло і повернення металургів до традиційної географії постачань. На період кризи вони переорієнтувалися на Близький Схід і Китай, що помітно зменшило плече перевезення по українській залізниці. Раніше вантаж везли на 1000-1100 км від східного до західного кордону, а під час спаду продажів на західних ринках - лише на 120-150 км від підприємства до порту", - пояснює пан Подтуркін.
Зіграли роль і локальні чинники. Наприклад, повернення меткомбінатів донецького регіону до закупівель криворізької руди. Небажання "Метінвесту" (куди входить Північний ГЗК, р. Кривий Ріг) поступатися в ціні змусило клієнтів холдингу - ММК ім. Ілліча, ІСД - переорієнтовуватися на закупівлю сировини в Росії. "Тільки через це з травня Придніпровська залізниця втратила 15% вантажообігу", - відзначають експерти.
Підтягнув показники "Укрзалізниці" й вугільний сектор. "Обсяги перевезень енергетичного вугілля істотно зросли після збільшення урядом норм його резервування енергогенеруючими компаніями", - повідомляє директор інформаційно-аналітичного департаменту ІК "Міленіум Капітал" Віталій Хандельди. Сьогодні шахти виконують плани видобутку на 100-120%, зазначають аналітики. "Хоча реальних передумов для збільшення споживання вугілля немає - виробництво електроенергії за дев'ять місяців скоротилося на 17%", - додає пан Хандельди.
На сезонний характер галузевих досягнень указує і аналітик "Міленіум капіталу" Тамара Манук’ян. "Відзначене зростання завантаження перевезень мінеральних добрив ми пов'язуємо з сезонним зростанням попиту і пожвавленням продажів унаслідок незначного зростання цін на світових ринках мінеральних добрив. Вважаємо, що дане явище носитиме недовгостроковий характер", - сказав експерт.
Втім, незабаром для зростання з'являться і нові передумови, упевнені представники "Укрзалізниці". "Ми сподіваємося компенсувати відставання по будівельних вантажах вже в першому кварталі наступного року", - повідомив фахівець відомства.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас