Європа купить наші крила — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Європа купить наші крила

Казна та Політика
1501
Україна ініціює переговори з лідерами світового авіапрому Boeing і Airbus про створення спільного виробництва літаків на нашій території. Такий крок, вважають експерти, є нашою реакцією на пропозицію цих виробників скооперуватися для розробки нового транспортного повітряного судна, осилити яку самостійно західним гігантам поки так і не вдалося.
Як повідомив під час візиту в США міністр економіки Богдан Данилишин місцевій пресі, уряд України веде переговори з Airbus SAS і Boeing Co. про створення у нас в країні спільного виробництва літаків з цими компаніями. За словами міністра, мета пошуку партнера - здійснення всіх етапів конструювання і створення повітряних суден на території країни. Якщо Airbus SAS або Boeing Co. приймуть пропозицію, то на реалізацію ідеї буде потрібно близько 4 років і $5 млрд., додав міністр. Інших деталей пан Данилишин не повідомив.
Як повідало джерело, близьке до переговорів, виступати з такою сміливою ініціативою Україна дістала можливість з єдиної причини: спочатку Airbus, а потім і Boeing звернулися до українського розробника авіатехніки - КБ АНТК ім. Антонова - з пропозицією про спільне створення військово-транспортного літака. "Вони хочуть замовити у АНТК розробку. А хто збиратиме - на даному етапі це питання не першочергове", - стверджує співрозмовник. У АНТК утрималися від коментарів на цю тему.
Ще пару років тому розмови про залучення в наше літакобудування західних інвестицій здавалися абсолютно безперспективними. "Захід не зацікавлений в тому, щоб українська авіапромисловість набирала обертів. Для них ми - конкуренти. Але вони сплять і бачать, щоб зробити нас своїм придатком", - вважає депутат Верховної Ради V скликання, льотчик-випробувач Олександр Галуненко. Проте екс-замміністра промполітики Володимир Рижов упевнений, що сьогодні є реальні передумови для просування інтересів вітчизняної авіазборки: Україна може отримати для себе вигоду з провалу проекту зі створення європейським концерном EADS (туди входить і Airbus) військово-транспортного літака А400м.
"АНТК - провідний у світі розробник військово-транспортної авіатехніки, і гідних конкурентів йому в цій ніші в світі немає. Airbus і Boeing виявилися змушені це визнати", - говорить пан Рижов. За його словами, спочатку А400м позиціював як "транспортник" вантажопідйомністю до 40 т, потім виробники опустили її до 28 т, а зараз концерн трудиться над повітряним судном вантажопідйомністю до 20 т. "Врешті-решт вони від нього відмовляться взагалі", - вважає Володимир Рижов.
Нагадаємо, вітчизняний Ан-70, аналог якому намагається створити EADS, має вантажопідйомність до 47 т. "Інтерес до зборки техніки на нашій території з боку західних виробників сумнівний. Точковим проектом міг би стати лише Ан-70. У створенні вантажної техніки нам рівних немає. Адже недаремно навіть НАТО, всупереч тому, що у США є власні військово-транспортні літаки, бере на озброєння наші "Руслани", - вважає старший партнер ЮК "Ільяшев і Партнери", експерт з авіації Роман Марченко.
На думку фахівців, проблема оновлення парку середньомагістральних військово-транспортних літаків для Європи сьогодні дуже актуальна. Основу парку цього виду техніки складають повітряні судна C-130, які випускаються серійно вже понад 35 років (їх почали випускати приблизно в один час з Ан-12, яких на території СНД сьогодні залишилося близько 100 штук з виготовлених 1250). Про заміну С-130 європейці задумалися ще 10 років тому, коли і стартував проект зі створення А400м (у кооперації задіяні Великобританія, Франція, ЮАР, Німеччина і Туреччина). Через тривалі випробування і доведення літака проблема оновлення парку залишається невирішеною. Сьогодні С-130 активно використовується як військовими, так і цивільними експлуатантами США. Всього цих літаків було випущено понад 2200 одиниць.
Володимир Рижов упевнений, що інтерес до нашого досвіду в створенні військово-транспортної техніки з боку Заходу сьогодні настільки великий, що Україна може добитися певних поступок у питанні інвестицій в наше авіавиробництво. "Вони чинитимуть опір. Але шанси у нас є. Можна ж домовитися, щоб частина вузлів і деталей нового літака, який створюватиметься спільно з Airbus і Boeing, вироблялася в Україні. Двигуни і агрегати однозначно мусимо виготовляти ми, тут у нас своя школа. Прилади - в Європі. А такі компоненти, як хвіст, крило, шасі, - потрібно дивитися, у кого це виробництво вийде дешевшим. З кожного питання потрібно вести переговори і планомірно гнути свою лінію".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас