"Пиво - це алкоголь"... — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Пиво - це алкоголь"...

1748
Виробництво пива сьогодні - на межі рентабельності, бідкаються його виробники. З одного боку ринок боляче відреагував на економічну кризу значним падінням обсягів продажів: за останній рік українські пивовари виготовили на 14% менше пива ніж за минулий. Ще менше продали споживачу: на вторинному ринку падіння становить 20% в порівнянні з минулим роком, - наводить статистику генеральний директор ЗАТ "Укрпиво" Галина Корінькова.
З іншого ж боку, сьогодні на розгляді у Верховній Раді України перебувають вже шість законопроектів, які прямо стосуються регуляторної політики щодо пива. Найвідоміший з яких - законопроект №1171, який передбачає визнання пива алкогольним продуктом, обмеження його продажу та реклами.
Пивовари стверджують, що перспектива прийняття цього законопроекту є вкрай загрозливою не тільки для рентабельності бізнесу, але й для існування галузі взагалі. Тому згодні йти на поступки в обмін на конструктивний діалог з нардепами. Пивовари навіть погоджуються з тим, що пиво - це алкогольний продукт. І готові на визнання цього факту законодавчо. Однак, просять для такого алкоголю "привілейованого" становища. Мовляв, введення ліцензування на пивну продукцію буде безглуздим. А наклеювання акцизних марок на пиво просто технічно неможливо, адже швидкість виробничої лінії в десятки разів перевищує рух конвеєра іншої алкогольної продукції.
Заборона ж продажу пива в кіосках знищить близько 30% легальної торгівлі й відродить нелегальну. "Згадайте бабусь, які ще не так давно продавали пиво в переходах, на вулицях, - апелює генеральний директор "SABMiller Україна" Ігор Тихонов. Що ж до реклами, то підприємці заявляють, що це тільки війна брендів і аж ніяк не метод спонукання до споживання.
Хоча пивовари й не заперечують: проблеми з культурою споживання хмільного напою існують, і усвідомлюють необхідність вдосконалення державного регулювання галузі. Тому пропонують сісти за круглий стіл переговорів. Щоб переконати владу у своїй готовності до діалогу, колективи підприємств навіть підписали "Кодекс честі і гідності пивовара". А для групи народних депутатів, які зацікавлені у питаннях оподаткування, регулювання товарообороту пива та його впливу на здоров’я споживачів, пивовари навіть готові організувати поїздки в Данію, Бельгію та Чехію. Нехай, мовляв, з’їздять і досвідом обміняються, познайомляться з тамтешнім пивним бізнесом.
Вітчизняний же тим часом бореться за своє існування, бідкаються пивовари. Перші ознаки кризи галузі вже продіагностовані. Практично всі пивоварні компанії закінчили минулий рік зі збитками. Загальна сума за результатами 2008 року перевищила 1,1 мільярда гривень.
Таку ситуацію своєю маленькою перемогою вважають активісти громадського руху за здоровий спосіб життя. Адже переконані, що пиво - це алкоголь, а значить зло, яке треба викорінювати із українського суспільства. Позбулись грального бізнесу, черга - за алкогольним. Тільки темпи війни, вважають вони, не достатньо швидкі. А гальмують боротьбу в тому числі й пивні лобісти, які "сидять в профільних комітетах ВРУ".
"Законопроект №1171 поданий на розгляд до Верховної Ради ще 11 грудня 2007 року, а розглянутий і прийнятий в першому читанні лише цього року. Профільний комітет ВРУ всіляко затримує просування цього законопроекту далі. Вже внесено 46 поправок, і не факт, що вони покращують нормативний акт. Знаєте, як у нас кажуть, краще ворог хорошого. Тож цей законопроект зараз просто "застряг" у Верховній Раді", - коментує головний координатор громадянської кампанії "Форум порятунку Києва" Віталій Черняхівський.
Та чи пристануть на пропозиції пивоварів депутати? "Діалоги та круглі столи, на які запрошувались і найбільші пивовари України, проводились, і не раз. Я б не ставив питання, що ми не хочемо співпрацювати у цьому напрямку. Регулювання і нормування пивної галузі на сьогодні є вкрай актуальним, адже наша молодь все більше стає алкозалежною. А за висновками медиків, пивний алкоголізм найнебезпечніший, адже вилікувати його майже не можливо", - говорить один із авторів вищезгаданого законопроекту народний депутат Євген Суслов.
Він звертає увагу на те, що в законопроекті не забороняється продаж пива, як такий. Йдеться лише про заборону продажу в громадських місцях, наприклад, на пляжах. "Пропонуємо, щоб місцеві адміністрації встановили місця, де можна купити та вживати розливне пиво. Адже проблема ще й у культурі споживання. Часто після масових заходів площі вкриті пляшками та пластиковими стаканчиками. Ми відкриті для діалогу, але є межі, за які не можна заходити. Треба чітко визначати, де ми втрачаємо - чи в здоровому глузді нашого населення, і в молоді особливо, чи будемо захищати фінансові інтереси якогось бізнесу", - стверджує Суслов.
Алла Дубровик
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас