"Ъ": ДПАУ підготувала механізм контролю за сплатою ПДВ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": ДПАУ підготувала механізм контролю за сплатою ПДВ

Казна та Політика
1073
Державна податкова адміністрація (ДПАУ) розробила проект "Порядку подачі податкових накладних для реєстрації в загальному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку", розроблений ДПАУ відповідно до розпорядження №1178-р від 23 вересня. Кабмін надав податківцям право реєструвати накладні з ПДВ на етапі їх передачі від продавця товарів, робіт і послуг покупцеві. З 1 листопада ДПАУ реєструватиме накладні на суму від 1 млн грн. Введена і солідарна відповідальність платників за сплату ПДВ.
Проектом передбачено, що платник-продавець податків повинен підготувати електронну накладну, забезпечити її цифровими підписами головного бухгалтера і керівника, аналогом друку платника і зашифрувати інформацію. Ці ж умови мусить виконати компанія-покупець для отримання накладної. Після отримання податкової накладної в ДПАУ мають намір перевіряти її, але в проекті документа не вказано, скільки часу податківці оброблятимуть отримані дані. До того ж ДПАУ матиме право відмовити в прийнятті накладної, якщо документ "сформований з помилкою". "Це паралізує підприємницьку діяльність. Немає ні термінів, ні відповідальності за затягування розгляду накладних. Вони будуть роками їх розглядувати, а підприємствам потрібно працювати", - обурений президент Союзу податкових консультантів Леонід Рубаненко.
Погодження накладних займе не більше 30 хв., завірив директор департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування ДПАУ Сергій Шевченко. Якщо ДПАУ не зможе оперативно зареєструвати накладну з ПДВ, підприємство-покупець не зможе сформувати податковий кредит і в декларації "вийти в нуль" - в звітності фігуруватимуть тільки податкові зобов'язання. "Обмежується не лише право на відшкодування ПДВ, але і можливість формувати кредит", - стверджує член Ради підприємців при Кабміні Тетяна Зацерковна.
Підприємствам доведеться витратити кошти на покупку електронних ключів, підписи і установку програмного забезпечення для подачі накладних в загальний реєстр. "З 1 листопада подаватимуть накладні тільки крупні платники, а їм не потрібно укладати з ДПАУ договори для передачі накладних в електронному вигляді. Вони вже мають такі угоди", - пояснили на гарячій лінії технічної підтримки програмного забезпечення ДПАУ. Свідоцтва платника ПДВ на 1 вересня мали 314,779 тис. юридичних і фізичних осіб. При цьому із загальної кількості платників ПДВ, які мали поточні податкові зобов'язання, у вересні вже 90,02%, або 236,363 тис., подавали звітність в структури ДПАУ в електронному вигляді.
З 1 січня 2010 року платники будуть зобов'язані подавати накладні з сумою ПДВ більше 500 тис. грн., з 1 квітня - більше 100 тис. грн., тому у компаній ще є час переоснаститися. У ДПАУ акредитовано чотири сертифікаційні компанії з IВК, "Арт-майстер", "Український сертифікаційний центр" і "Українські спеціальні системи", що продають електронні ключі і програмне забезпечення (50-540 грн.). "У кризу підприємці повинні нести витрати на нав'язану нам електронну звітність", - обурена пані Зацерковна.
Але ця схема може і не запрацювати, оскільки Секретаріат президента рекомендуватиме Віктору Ющенку зупинити дію рішення про створення реєстру накладних, розповів керівник головної служби соціально-економічного розвитку Секретаріату президента Роман Жуковський. Судовий позов про незаконність розпорядження №1178-р наступного тижня планує подати і Український союз промисловців і підприємців, пообіцяв учора його глава Анатолій Кінах.
Наталія Непряхіна
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас