Лукойл сподівається на вирішення проблеми Одеського НПЗ протягом місяця — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лукойл сподівається на вирішення проблеми Одеського НПЗ протягом місяця

Енергетика
393
НК "Лукойл" сподівається, що проблема навколо Одеського НПЗ в Україні вирішиться протягом місяця, заявив в інтерв'ю телеканалу "Вести" глава "Лукойлу" Вагіт Алєкперов.
"Зараз ми ведемо переговори, сподіваюся, в найближчий місяць погодимо наші дії, і завод працюватиме нормально", - сказав він.
На думку глави "Лукойлу", "Укртранснафта" здійснила "не зовсім підготовлені дії", організовуючи постачання нафти Кременчуцькому заводу, що зашкодило роботі Одеського НПЗ. "Ці дії не були узгоджені з "Лукойлом", "Транснафта" також не була підготовлена, щоб змінити маршрути", - сказав він.
Відповідаючи на запитання, в скільки компанія оцінює збитки від зупинки Одеського НПЗ, він сказав: "Ми поки не завершили підрахунок збитків, тому що не знаємо періоду часу, протягом якого він стоятиме. Сьогодні технологічні установки все ще зупинені".
При цьому Алєкперов не відкидає проведення на території України судового розгляду через ситуацію, що склалася з постачаннями нафти на Одеський НПЗ.
Як повідомлялося, керівництво "Лукойлу" 2 жовтня прийняло рішення зупинити виробництво на Одеському НПЗ. "Це вимушене рішення викликане діями української компанії ВАТ "Укртранснафта", яка з 1 жовтня 2009 року припинила прокачувати нафту по маршруту Лисичанськ - Кременчук, - Одеський НПЗ", - пояснювала НК.
Запропоновані ВАТ "Укртранснафта" інші маршрути постачань нафти на Одеський НПЗ за розрахунками фахівців "Лукойлу" значно здорожують вартість сировини і, таким чином, призводять підприємство до збитковості, казали в компанії. Так, наприклад, запропонований маршрут кордон Білорусії - Броди - Одеса збільшує транспортні витрати на $5,7 за тонну. Окрім цього, АК "Транснафта" не має технічної можливості забезпечити постачання нафти на Одеський НПЗ іншими маршрутами в жовтні поточного року. Таким чином, "Лукойл" змушений на невизначений термін зупинити підприємство і припинити випуск нафтопродуктів.
В той же час "Укртранснафта" покладає всю відповідальність за зупинку переробки нафти на Одеському НПЗ на "Лукойл" і АК "Транснафта". В українській компанії вважають, що основною метою ситуації, що склалася, є намір завадити здійсненню постачань каспійської нафти на Кременчуцький НПЗ. Так, ЗАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ, Полтавська обл.) планує в жовтні імпортувати 240 тис. тонн каспійської нафти. Транспортування нафти здійснюватиметься за системою Придніпровських магістральних нафтопроводів.
В "Укртранснафті" відзначають, що використання системи Придніпровських магістральних нафтопроводів виняткове в традиційному південному напрямі, як це пропонує Одеський НПЗ, є економічно неефективним для "Укртранснафти", оскільки завантаження нафтопроводу в цьому випадку не перевищує 15%. Головним завданням "Укртранснафти" як оператора магістральної системи нафтопроводів країни є створення умов для максимального забезпечення постачань нафти на вітчизняні нафтопереробні потужності, відзначали в компанії.
Кременчуцький НПЗ протягом двох років постійно має проблеми з джерелами постачань сировини у зв'язку з конфліктом між керівництвом заводу і одним з його власників - російського ВАТ "Татнафта". "Татнафта" припинила регулярні постачання нафти на завод, тому НПЗ віднаходить різні способи завантаження потужностей.
За словами прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко, конфлікт між ВАТ "Укртранснафта" і НК "Лукойл" став результатом монополізації нафтопереробної сфери протягом минулого десятиліття.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас