Підприємці звиклися з кризою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підприємці звиклися з кризою

Казна та Політика
1312
Українські підприємці адаптуються до економічної ситуації в країні. Згідно з оприлюдненим вчора дослідженням Ernst & Young і Європейської бізнес-асоціації, основні проблеми, що стоять перед підприємствами, почали втрачати свою актуальність. Єдиним винятком стали валютні ризики, які вийшли на перше місце в переліку побоювань бізнесменів.
Вчора аудиторська компанія Ernst & Young і Європейська бізнес-асоціація опублікували четвертий щоквартальний звіт "Вплив економічної кризи на українські компанії". Опитування 77 компаній, проведене з 10 по 28 вересня, показало, що перелік основних проблем, котрі стоять перед підприємцями, залишився незмінним, але низка питань є актуальною для меншого числа респондентів. Затримка платежів з боку клієнтів турбує вже тільки 49% компаній (раніше 59%), а подальше скорочення персоналу - 26% компаній (38%). Вплив кризи на бізнес виявився не таким сильним, як очікувалося раніше, вважає керуючий партнер Ernst & Young Олексій Кредісов.
Скорочення обсягів продажів тепер непокоїть лише 57% компаній (у травні - 73%), попри те що зниження рівня продажів за останній квартал прискорилося: про високе - понад 40% - зниження заявили 14% респондентів (раніше - 12%), на 21-40% - 27% респондентів (20%), на 11-20% - 14% респондентів (22%). Зростання рівня продажів відмічене у 27% компаній (12%).
Підвищення оптимізму підприємств пан Кредісов пояснив їх адаптацією до нових умов роботи і розумінням того, що бізнесу в Україні доведеться жити в умовах іншої прибутковості.
На фоні загального поліпшення очікувань стурбованість компаній валютними ризиками посилилася. Якщо в травні такі ризики називали пріоритетними 64% респондентів, то зараз - 82%, що збігається з рівнем початку року. Олексій Кредісов повідомив, що висока стурбованість пояснюється термінами проведення опитування - під час вересневого знецінення гривні, і відзначив, що бізнес по аналогії з 2008 роком побоюється ще одного обвалу національної валюти в кінці поточного року.
Експерти почасти погоджуються з висновками Ernst & Young. "Справді, бізнес адаптувався до нових умов, як в анекдоті: позавчора погано, вчора погано, сьогодні погано - ситуація стабільна. Але говорити про вихід бізнесу з кризи передчасно", - вважає директор Інституту власності і свободи Дмитро Ляпін. "Завершення кризи можливе після стабілізації банківського сектора, оскільки економіка не може нормально працювати без доступу до кредитів", - упевнена аналітик ІК "Ренесанс Капітал Україна" Анастасія Головач.
Ці висновки підтверджуються звітом - 63% респондентів планують скорочувати витрати на маркетинг. "В умовах стабілізації було б логічним чекати зростання таких витрат. Ймовірно, компанії ще не до кінця відійшли від шоку і поки економлять на просуванні своїх товарів", - говорить пан Кредісов. Також для подолання кризи українські компанії, як і раніше, планують скорочувати адміністративні витрати (77% опитаних), підвищувати ефективність операційної діяльності (70%) і добиватися зниження ставок оренди нерухомості (62%).
Активізувати ризики, що стоять перед бізнесом, може нинішня виборча кампанія, вважає пан Ляпін. Опосередковано це підтверджують і автори звіту. За словами виконавчого директора Європейської бізнес-асоціації Ганни Дерев’янко, підготовка наступного дослідження була запланована на січень 2010 року, але її збираються перенести, щоб опитати підприємців після президентських виборів.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас