Мерія хоче контролювати доходи від розміщення реклами в ліфтових кабінах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мерія хоче контролювати доходи від розміщення реклами в ліфтових кабінах

Казна та Політика
349
Київська влада хоче контролювати ринок реклами в ліфтах, що нині перебуває під негласним наглядом районних чиновників і керівників ЖЕКів. Минулого тижня в мерії завершили розробку Порядку розміщення реклами в ліфтах комунальної власності, який Київрада може затвердити на одній з найближчих сесій.
До початку цього року ринок реклами в ліфтах житлових будинків залишався поза увагою влади, а діяльність рекламних агентств практично ніяк не регулювалася. Розцінки на розміщення рекламної площі в ліфтових кабінах залежали від уміння домовлятися з балансотримачами будівель - РДА або ЖЕКами і коливалися на рівні 50-150 грн. за місце на місяць. Все змінилося в січні, коли з-під пера Леоніда Черновецького вийшло розпорядження КМДА №47 "Про затвердження порядку визначення розміру плати за розміщення реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності Києва". Цей документ вводив "космічні", на думку рекламних агентств, тарифи, розмір яких варіювався залежно від багатьох чинників і досягав 2,4 тис. грн. за 1 кв. м площі носія.
"Січневе розпорядження було настільки абсурдним, що за ним ніхто не працював жодного дня. Тобто, можливо, воно і діє, але, згідно з джентльменською угодою між учасниками ринку і міською адміністрацією, виконувати його ніхто не вимагає", - розповіла комерційний директор РА Lift Board Олена Номеровська.
В червні на офіційному інтернет-сайті муніципалітету було оприлюднено проект нового розпорядження КМДА, що передбачає стрімке зниження тарифів. Так, у будинках заввишки до 10 поверхів вартість установки рекламної площі формату А4 повинна була подешевшати з 800 до 24 грн. за кв. м (у 33 рази), а при розміщенні конструкцій формату А3 і А2 - з 2 тис. до 24 грн. за кв. м (у 83 рази). У будівлях вище 10 поверхів розцінки для площі формату А4 передбачалося знизити в 32 рази - з 960 до 30 грн. за кв. м, а для А3 і А2 в 80 разів - з 2,4 тис. до 30 грн. за кв. м. Втім, цей документ, що цілком задовольняв рекламні агентства, так і не був підписаний градоначальником. "До повноважень КМДА входить лише затвердження розцінок на користування комунальною власністю. А встановлення порядку використання цієї власності - в компетенції Київради", - пояснили в юридичному управлінні мерії.
Саме з дозволом даній юридичній формальності й пов'язана поява нового Порядку розміщення реклами в ліфтах комунальної власності, взятого до розгляду постійною комісією міськради по питаннях ЖКГ. Затвердіти її планується на одній з найближчих сесій. Якщо це станеться, то районні адміністрації і ЖЕКи будуть повністю усунуті від видачі дозволів на розміщення реклами. У кращих традиціях "молодої команди" Леоніда Черновецького, єдиним оператором цього ринку має стати одне з комунальних підприємств, імовірно КП "Київспецжитлоексплуатація".
Невпинне прагнення чиновників узяти під контроль дану сферу діяльності цілком зрозуміле. Хоча на сьогоднішній день в ній задіяно близько 2 тис. з 19 тис. міських ліфтів, ємкість цього ринку оцінюється в 10-15 млн грн. на рік. У неофіційних бесідах рекламісти зізнаються, що велика частина коштів за розміщення реклами в комунальних ліфтах надходить не до бюджетів районів, а в кишені чиновників або керівників ЖЕКів. Наприклад, перший заступник голови Печерської РДА Олексій Євлах повідомив, що в Печерському районі взагалі немає такого рядка доходів, як "реклама в ліфтах". Не дивно, що власті районів сприйняли ініціативу мерії негативно.
"Ми всіляко саботуватимемо виконання даного рішення. Гроші, отримані від реклами в ліфтах, повинні прямувати на їх ремонт і модернізацію, а не йти до міського бюджету", - заявила заступник голови Шевченківської райадміністрації Галина Пахачук.
Ілля Ратман
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас