Криза не зіпсувала бізнес розробників комп'ютерних ігор — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза не зіпсувала бізнес розробників комп'ютерних ігор

376
Навіть у тяжкі часи ігрова індустрія підтримує локальні і національні економіки, про що свідчать рекордні цифри та останні технологічні досягнення", - прокоментував звіт за 2008 рік президент американської Асоціації виробників розважального ПЗ (ESA) Майкл Геллахер. А вже влітку дослідницька компанія GFK констатувала 30%-не падіння одного з найперспективніших сегментів на найбільшому ігровому ринку - американському. Такого повороту не чекав ніхто.
В усі часи депресивні періоди супроводжувалися підйомом індустрії розваг. Але сьогодні поведінка споживача на масовому ринку не піддається прогнозам. "У жовтні у нас заплановано вихід другого доповнення до S.T.A.L.K.E.R. і я не знаю, як поведуться наші продажі у зв'язку з цим падінням", - поділився Сергій Григорович, президент компанії GSC Game World, лідера українського ринку комп'ютерних ігор.
Останній рік індустрія комп'ютерних ігор розвивалася за найоптимістичнішим "кризовим" сценарієм. "Макроекономічні показники залишають бажати кращого, але подешевшали оренда і робоча сила. І це хороший час для старту чогось нового. Гадаю, ситуація для нашого розвитку сьогодні сприятлива", - запевняє Філіп Брок, менеджер з відносин з інвесторами JoWooD. Ця австрійська компанія-розробник має намір восени створити "дочку" в Україні. Звідси австрійці планують налагодити дистрибуцію ігор до Східної Європи та Росії.
Між тим очевидно, що ринок почав очищатися, запевняють самі оператори. Перший удар кризи спрямувався на масу незатребуваної продукції, що заповнила більше половини ринку. Сьогодні видавець дуже ретельно підходить до вибору розробника. Відчули деякі втрати і ті, хто пов'язаний з реалізацією так званого стандартного продукту: їхні продажі трохи скоротилися. А ті, хто пропонує топовий товар, що займає десяту частину ринку, на піку: їхня продукція сьогодні користується підвищеним попитом і рухає ринок в цілому. Тиражі ігор зросли двозначними темпами, принаймні, так стверджують представники провідних вітчизняних компаній.
Розробляти ігри українці навчилися досить добре. Навчитися їх продавати - завдання з розряду підвищеної складності. В Україні і на пострадянському просторі багато не заробиш: засилля піратської продукції, з якою реально ніхто не бореться, відбирає заробіток, тому й ціни на ліцензійний продукт дають можливість частенько ледь покрити лише витрати. Тому більшою мірою вітчизняні розробники орієнтуються на захід.
Створити хіт - половина справи і половина грошей. Практика ігрової індустрії свідчить: кількість грошей, витрачених на розробку, приблизно дорівнює витратам на просування. І якщо на розробку гри, яка потрапить в топ-10, потрібно як мінімум $3 млн і близько трьох років, то на її просування потрібно ще $3 млн і 9 місяців. Світовий рекорд за витратами складає $41 млн. Загальносвітова статистика свідчить: успішна кожна п'ята гра, проте якщо зробити "відсів" жорсткішим, можна поліпшити середній показник прибутковості. І, потрапивши "в яблучко", сміливо розраховувати на віддачу в розмірі 300%. Тоді вкладені декілька мільйонів доларів окупляться в перспективі від року до п'яти десятками, а як поталанить - і сотнями мільйонів. Причому, за законами ігрової індустрії, перші два-три місяці продажів принесуть більшу половину виручки.
Тож, незважаючи на суперечливу світову динаміку, швидка віддача і чотиризначний прибуток, як і раніше, приваблюватимуть українських розробників.
Паспорт українського ринку комп'ютерних ігор:
50 - кількість розробників ігор в Україні
100-300% - рентабельність бізнесу
$10-20 млн - обсяг ринку
Від $3 млн - середня вартість розробки гри
Від $3 млн - просування продукту
3,5 роки - термін розробки гри
За 1-4 тижні - окупається нова гра
Джерело: компанія GSC Game World, відкриті дані
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас