Машини перестануть зношуватися — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Машини перестануть зношуватися

4306
Мін'юст і Фонд держмайна затвердили нову редакцію методики розрахунку амортизаційного зношування автомобілів. Тепер страховики повинні будуть виплачувати автовласникам відшкодування за ушкоджені машини без урахування їхнього зношування. Нове правило торкнеться не тільки авто, випущених понад два роки тому, як раніше, але й тих, котрим понад п'ять-сім років.
Таке нововведення вже найближчим часом призведе до підвищення тарифів на КАСКО і "автоцивілку" на 10-20% і торкнеться клієнтів практично всіх вітчизняних страхових компаній.
Новий варіант Методики проведення товарознавчої експертизи і оцінки колісних транспортних засобів, затверджений спільним наказом ФДМУ і Мін'юсту №724/16740, докорінно змінює механізми розрахунку амортизації автомобілів, що застосовувалися раніше.
"Дотепер збиток, завданий внаслідок ушкодження машини, як правило, оцінювався з урахуванням її амортизаційного зношування, що нараховувалося після другого року експлуатації. Тепер же на авто виробництва країн СНД зношування не буде нараховуватися до п'яти повних років експлуатації, на іномарки - до семи. Однак лише за винятком тих випадків, коли пробіг транспортного засобу вдвічі перевищує нормативний", - розповіла про новації начальник управління роздрібних продажів страхової групи "ТАС" Ганна Морозова.
Таким чином, розраховуючи розмір відшкодування, СК доведеться оплачувати 100%-у вартість деталей і вузлів, що підлягають заміні, навіть якщо мова буде йти про ремонт зношених, вживаних, машин. "За нашими підрахунками, це призведе до зростання середнього збитку з КАСКО і "автоцивілці" приблизно на 20-25%", - відзначив директор зі страхування СК "НАСТУ" Сергій Парфенюк.
Втім, позначаться новації далеко не на всіх, і більшість страховиків, що продають автоКАСКО, можуть обійтися лише легким переляком. Адже КАСКО - це добровільний вид страхування, а тому використання нової методики не є для всіх обов'язковим. Як і раніше, кожна страхова компанія зможе застосовувати власні правила розрахунку зношування, прописуючи їх у договорах. Хоча експерти допускають, що деякі СК почнуть більш активно просувати поліси КАСКО, що передбачають проведення виплат без урахування зношування транспортних засобів. По-перше, вартість таких полісів приблизно на 15-50% вища. По-друге, це дасть їм можливість уникнути потенційного конфлікту зі страхувальниками, незадоволеними розміром відшкодування.
"Більшість компаній почнуть використовувати державну методику. Адже у випадку розгляду справ у суді для розрахунку відшкодування буде застосовуватися саме вона. У підсумку, за попередніми підрахунками, у середньому по ринку тариф по КАСКО виросте на 10%", - сказав генеральний директор СК "QBE Україна" Олег Сосновський.
"Швидше за все, компанії будуть акцентувати увагу клієнтів на програмах страхування без урахування зношування", - погодився з колегою начальник відділу страхування наземного транспорту управління транспортного страхування СК "Альфа Страхування" Олександр Ваховський.
У той же час низка компаній, незважаючи на очевидні ризики, збережуть у продуктовому портфелі більш дешеві поліси автострахування, що враховують амортизацію. У кризових умовах, коли клієнти заощаджують кожну копійку, це є одним з оптимальних способів не втратити обсяги продажів. До того ж страховики і раніше не дуже вже й дотримувалися прописаних у нормативці правил.
"Шкала зношування, яку дотепер установлювали СК, майже повністю суперечила старій редакції документа. Наприклад, у ній зазначалося, що на другий рік експлуатації іномарки зношування становить 6%. Але майже всі компанії вже в перший рік нараховували 10-15% амортизації, додаючи по 10% у кожний наступний рік", - розповіла Ганна Морозова.
Найбільше нові амортизаційні правила торкнуться ринку "автоцивілки". "При здійсненні виплат страхових відшкодувань по ОСАЦВ СК керуються законом про "автоцивілку", відповідно до якого витрати на відновний ремонт транспортного засобу виплачуються з урахуванням зношування, розрахованого в порядку, установленому законодавством (тобто відповідно до Методики товарознавчої експертизи), - пояснив директор департаменту врегулювання збитків СК "ПРОВІДНА" Андрій Куртасов.
Це не може не тішити автовласників, які дотепер одержували виплати з урахуванням безумовної франшизи (510 грн.) і амортизації авто, а тому часто змушені були доплачувати за ремонт із власної кишені. Зате страховикам такі нововведення можуть вилитися в кругленьку суму. За їхніми прогнозами, розмір середнього збитку по ОСАЦВ, що внаслідок девальвації національної валюти і без того підскочив з 7 тис. до 8 тис. грн., може збільшитися ще на 1,5-2 тис., що виявиться фатальним для СК, які мають у портфелі значні обсяги автовідповідальності.
"Коли затверджувалися тарифи за "автоцивілкою", діяли інші умови розрахунку зношування транспортних засобів. Нинішній розмір базового платежу не враховує нововведень. МТСБУ повинно ініціювати прийняття нових розцінок за цим видом, інакше нас очікують швидке зростання збитковості за обов'язковим страхуванням цивільно-правової відповідальності та зниження платоспроможності страхових компаній", - підкреслила голова наглядової ради СК "НОВА" Ольга Зайцева.
"Страховики взагалі будуть порушувати питання про доцільність подальшого продажу полісів автоцивільної відповідальності, якщо МТСБУ і Держфінпослуг не підвищать вартість ОСАЦВ. Мінімальне збільшення тарифу за цим видом страхування повинно класти близько 15%", - вторить колезі Сергій Парфенюк.
Ще однією проблемою для компаній може стати потужний сплеск страхового шахрайства. Оскільки СК тепер будуть зобов'язані оплачувати 100% збитку, охочих "підставити" уже розбиту (або просто на ремонт) машину буде дуже багато.
Як повідомили в МТСБУ, у найближчі декілька тижнів розрахунки щодо необхідного підвищення базового платежу будуть закінчені і передані на розгляд Держфінпослуг. Згідно з нинішніми прогнозами його подорожчання може досягти 15-20%: сьогодні він становить 291,5 грн.
Євгенія Андрєєва
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас