Пальне взяло нову висоту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пальне взяло нову висоту

Енергетика
2137
Вчора мережеві продавці пального впритул наблизили ціни на стелах своїх автозаправних комплексів до рекордних 8 грн./л. Але, на думку експертів, якщо валютний курс стабілізується, ситуація піде назад вже до кінця тижня - зниження котирувань на нафту та нафтопродукти на європейських біржах, яке спостерігається з кінця серпня, дозволить цінам на українських АЗС відкотитися принаймні на 10-15 коп./л.
Серед вітчизняних продавців пального першим "не витримав" "Континіум" (мережа АЗС WOG), підвищивши ще в п'ятницю ціни на стелах своїх станцій на 95-й бензин до 7,98 грн./л (+18 коп.) і дизельне паливо - до 6,65 грн./л (+20 коп.). Перечекавши до понеділка, за ним почали підтягуватися до значень 7,95-7,99 грн./л по високооктану і 6,60-6,65 грн./л по дизпаливу останні крупні брендовики - ОККО, "КЛО", "Лукойл", Shell, "Укртатнафта" та інші. Спостерігачі ринку відзначають, що на подібний ціновий стрибок, який наблизив ціни на пальне до психологічної позначки 8 грн./л, трейдери зважилися не в останню чергу завдяки тому, що в п'ятницю "приватівські" заправки ("Укрнафта", ANP, "Авіас" і ін.) на 10 коп./л скоротили вже звичний ціновий відрив від конкурентів за всіма товарними позиціями.
Самі трейдери серед основних причин нинішнього подорожчання називають девальвацію національної валюти та обмежену кількість пропозицій українських виробників на ринку в крупному опті в останні числа серпня, що спровокувало зростання закупівельних цін.
На думку учасників ринку, можливо, що дії переробників носять договірний характер з метою "розгойдати" ринок, спровокувавши невеликий закупівельний ажіотаж. Скоректувати ситуацію в 20-х числах серпня, задовольнивши всі заявки, не вдалося й імпортному ресурсу: обсяги привезеного пального за підсумками серпня залишалися низькими. Згідно з даними UPECO, в серпні було імпортовано 157 тис. т бензинів і 225 тис. т дизпалива. Це майже в 1,5-2 рази менше, ніж за аналогічний період минулого року. "Основним чинником, що впливає на пасивність імпортерів, і надалі залишається зростання курсу долара - його непередбачуваність з переважанням негативних очікувань. Все разом це призвело до відмови від постачань ресурсу з-за кордону як надто ризикованих", - розмірковує глава "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Втім, як очікують експерти компанії UPECO, в середньостроковій перспективі ситуація з насиченням ринку близька до перемоги українських виробників над імпортерами: "Вітчизняні НПЗ поступово збільшують переробку. В серпні українські заводи переробили близько 920-930 тис. т сировини. А вже у вересні наші виробники, за попередніми даними, планують переробити близько 1 млн. т нафти. Таким чином, об'єми імпортного ресурсу і далі скорочуватимуться", - відзначає аналітик Олександр Сіренко.
На думку експертів, теперішня цінова тенденція на роздрібному ринку не буде тривалою. Незважаючи на низку дестабілізуючих факторів, на зовнішніх ринках котирування на нафту та нафтопродукти продовжують падати. Зокрема, за минулий тиждень вартість 95-го бензину і дизпалива на європейських торговельних майданчиках просіла майже на 9% ($626/т і $528/т - відповідно), а вартість нафти Urals - майже на 10% ($66,7/бар.). Передумов для відновлення зростання нафтових котирувань, на думку більшості галузевих аналітиків, немає, оскільки в світі спостерігається велика кількість сировинних і продуктових запасів. Що стосується забезпечення українського ринку, то на початок вересня зафіксовано збільшення запасів нафтопродуктів на українських НПЗ, що, у свою чергу, має потягнути відпускні ціни на пальне в крупнооптовому сегменті вниз.
Таким чином, беручи до уваги тенденцію до зниження на світовому ринку, якщо курсу долара на міжбанківській біржі удасться зафіксуватися на рівні 8,50 грн., експерти "Консалтингової групи А-95" чекають стабілізації цін на нафтопродукти в Україні. Зокрема, на їхню думку, до середини вересня ціни на бензин А-95 коливатимуться в діапазоні 7,60-7,80 грн./л, а по дизпаливу - в межах 6,50 грн./л. "Вважаю, що вже до кінця тижня вартість 95-го бензину повернеться до позначки 7,80 грн./л", - уточнює пан Сіренко. "Ціна 8 грн./л може стати просто непідйомною для споживача. Оператори АЗС почнуть втрачати продажі і при першій же нагоді постараються відіграти вниз", - упевнений Куюн.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас