Податок на нерухомість знову відклали — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Податок на нерухомість знову відклали

1474
Судячи із цього проекту уряд не вірить у прийняття нового Бюджетного кодексу із преференціями для місцевої влади. Правда, перший варіант бюджету завжди переписується як мінімум на 50%.
Частину інформації про проект бюджету на наступний рік привселюдно озвучило саме керівництво Мінфіну. Так, дефіцит бюджету в 2010 році очікується на рівні 4% ВВП, що на 1% більше, ніж Кабмін планував на початку року (згідно із прогнозами Світового банку, дефіцит бюджету в Україні в 2009 році без урахування витрат на рекапіталізацію банків складе 6,5%, а в 2010 році - 4,2%). Обсяг номінального ВВП - 1054,6 млрд. грн.
Такий прогноз фінансове відомство визначило за методологією МВФ і з розрахунком на поліпшення зовнішньої кон'юнктури і поступове поновлення економічного зростання. Дефіцит 4% у Мінфіні вважають цілком безпечним і зменшувати прогноз не мають наміру. Як аргумент фінансисти наводять приклад планованих дефіцитів інших країн, зокрема, Росія в умовах фінансово-економічної кризи дозволила собі збільшити бюджетний дефіцит на наступний рік до 6,5-7,5% ВВП. У міністерстві підкреслюють, що штучне обмеження касових розривів скарбниці змусить Кабмін скоротити соціальні виплати і капітальні інвестиції, або ж вкотре підсилити податковий тиск на бізнес.
Втім, вважають чиновники, розмір бюджетного дефіциту багато в чому буде залежати від успішності заходів щодо поліпшення фінансового стану НАК "Нафтогаз України" у зв'язку з неможливістю стрімко підвищити тарифи на газ.
Ще однією об'єктивною причиною значних касових розривів бюджету наступного року Мінфін вважає наявність пільг, наданих підприємствам антикризовими законами. Їхня наявність, за підрахунками міністерських фахівців, спровокує цього року недонадходження в розмірі близько 7 млрд. грн.
Минулого тижня Конституційний Суд скасував Закон "Про внесення змін у деякі закони України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості" (№694-VI), що, зокрема, звільняв до 1 січня 2011 року від сплати ввізних мит і ПДВ імпортоване енергозберігаюче устаткування і комплектуючі, а також давав можливість компаніям застосовувати прискорену амортизацію.
Однак у профільному парламентському комітеті говорять, що ці пільги будуть відновлені новим законом, і не виключають, що депутати приймуть і низку інших нормативів, що розширюють коло компаній, які користуються податковими преференціями в період кризи. Уже в 2010 році додаткова сума, необхідна для підтримки економіки в умовах кризи, складе 22 млрд. грн.
Крім того, наступного року уряд вважає за необхідне збільшити розмір Стабфонду, кошти якого будуть спрямовані на фінансування заходів щодо підготовки до Євро-2012, соціально-економічний розвиток регіонів, підтримку АПК, вугільної промисловості, інвестиційні проекти на підприємствах авіабудування, оборонно-промислового комплексу, машинобудування, а також реалізацію інвестиційних та інноваційних проектів з енергозбереження в житлово-комунальному господарстві. Ще частина коштів підуть на покриття касових розривів місцевих бюджетів, позабюджетних фондів, зокрема Пенсійного.
Наступного року його погане фінансове становище може ускладнитися, оскільки уряд має намір ініціювати повне скасування збору в ПФ із операцій із продажу безготівкової валюти. Джерелами погашення бюджетного дефіциту традиційно стануть позикові кошти і надходження від приватизації.
За інформацією, заплановані надходження у зведений бюджет складуть 287 млрд. грн., у загальний фонд - 229,8 млд. грн., з них у спеціальний фонд - 56,8 млрд. грн. Доходи місцевих бюджетів плануються на рівні 78,2 млрд. грн. План витрат ще не затверджений, сьогодні Мінфін зводить воєдино пропозиції від міністерств, відомств і областей. Зате відомі планові джерела поповнення держскарбниці. Від податку на доходи фізосіб наступного року планується залучити 50,5 млрд. грн., що на 5,7 млрд. грн. більше, ніж передбачено бюджетом 2009 року.
"Незважаючи на загальне уповільнення економічного зростання, підприємства продовжують виплачувати зарплату. Навіть при неповній зайнятості в бюджет ідуть надходження від цього податку. Однак говорити про те, що компанії зможуть збільшити відрахування з фонду оплати праці, ніяк не можна", - коментує губернатор Полтавської області, екс-глава бюджетного комітету Верховної Ради Валерій Асадчев.
Єдиною реальною можливістю збільшити надходження від прибуткового податку може бути підвищення його ставки. До речі, аналогічні законодавчі ініціативи в парламенті вже є. 14 липня у ВР зареєстрований законопроект комуністів Петра Симоненка і Алли Александровської, яким пропонується реанімувати диференційовану шкалу, установивши ставку податку з доходів фізосіб від 5 до 30% залежно від розміру заробітної плати (зараз діє єдина 15%-а ставка). Мінімальна ставка відповідно до документа, застосовується до місячних доходів, що не перевищують двох мінімальних зарплат, установлених на 1 січня поточного року (з 1338 грн.), максимальна - до доходів від 22 746 грн. і вище.
У той же час уряд зважив на становище промисловців. Наступного року планові надходження від податку на прибуток зменшені порівняно з поточним на 1 млрд. грн. (до 34,9 млрд. грн.), від "внутрішнього" ПДВ - знижені на 1,6 млрд. грн. (до 14,7 млрд. грн.). Надходження від імпортного ПДВ заплановані на рівні 71 млрд. грн., з яких 41,1 млрд. грн. піде на відшкодування цього податку перед імпортерами. Великі надії уряд покладає на надходження від алкогольно-тютюнових акцизів - наступного року вони повинні скласти рекордні 22 млрд. грн. (поточного - 19,1 млрд. грн.).
Передумови до цього закладені цього року: з 1 липня підвищені акцизи на пиво і алкоголь, трохи раніше - на сигарети. Незначні надходження очікуються від сплати ввізного мита (5,9 млрд. грн.) і рентних платежів (7,1 млрд. грн.), а також плати за землю (8,8 млрд. грн.).
"Сьогодні в умовах кризи уряд активно шукає нові джерела доходів. Не виключено, що статтями додаткових надходжень наступного року стане продаж одного стратегічного підприємства, за чутками, "Укртелекому". Також запрацюють нові екстраординарні джерела надходжень, не передбачені бюджетом 2008 року, але поступово впроваджувані цього року", - розповідає один із чиновників Мінфіну, що побажав не називатися.
Такими статтями додаткового доходу можуть стати надходження від продажу квот парникових газів у рамках Кіотського протоколу, надходження від продажу виробничих запасів уранового концентрату, цирконію і гафнію, сформованого за рахунок коштів цільового фонду створення ядерно-паливного циклу, а також невеликі надходження в рамках програм допомоги Європейської співдружності. Ще 5 млрд. грн. наступного року уряд має намір зібрати, установивши контроль над наданням платних послуг міністерствами і відомствами. Власні надходження бюджетних установ в 2010 році очікуються на рівні 25,5 млрд. грн.
При цьому, судячи із прогнозних даних проекту бюджету-2010, поки Кабмін не планує наступний бюджетний рік почати з новим Бюджетним кодексом (мова йде про перерозподіл доходів між місцевими і центральними бюджетами). Хоча Юлія Тимошенко і пообіцяла схилити "регіоналів" до голосування щодо подолання президентського вето на цей документ. Немає в дохідних статтях і надходжень від податку на нерухомість, дія якого також передбачалася новою редакцією Бюджетного кодексу.
Втім, уже зараз очевидно, що під час обговорення бюджетного закону в сесійній залі він буде підданий серйозній доробці – свій внесок у документ у вигляді преференцій окремим галузям як зазвичай внесуть численні лобісти. До того ж основні кандидати в президенти традиційно не упустять нагоди попіаритися на пропозиціях щодо збільшення соціальних витрат. Розжарення пристрастей буде підігрівати обмежені можливості скарбниці. Так що не виключено, що остаточна версія бюджету буде прийнята вже після того, як вщухнуть передвиборні пристрасті.
Світлана Крюкова
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас