"Ъ": Міська влада відмовилась від партнера з реконструкції аеропорту "Одеса" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Міська влада відмовилась від партнера з реконструкції аеропорту "Одеса"

Казна та Політика
360
Міжнародний аеропорт "Одеса" залишився без інвестора. Учора міська влада скасувала результати конкурсу, переможцем якого став російський "Новапорт". До останнього моменту компанія і міська влада вели переговори про зниження суми інвестицій більш ніж у два рази. Тепер знайти нового інвестора буде непросто, вважають експерти.
"Ми довго чекали від переможця конкурсу підтвердження зобов'язань і надання фінансових гарантій, але, на жаль, вони цього не зробили", - заявив учора начальник управління інформації Одеської міськради Едуард Щеглов. 7 липня міськрада скасувала результати тендера на вибір компанії для реконструкції і модернізації аеропорту, у якому перемогло ТОВ "Гепард плюс" (належить "Новапорт", що входить в AEON Corp. російського підприємця Романа Троценка).
Розбіжності з "Гепард плюс" у міської влади виникли в середині червня. "Новапорт" заявив, що, оскільки Одеса не ввійшла в список міст, що приймають Євро-2012, заявлені спочатку інвестиції в модернізацію аеропорту у розмірі 1,8 млрд грн необхідно зменшити.
"Ситуація суттєво змінилася, і ми вважаємо, що $100 млн ( близько 760 млн грн.- ред.) буде досить для виконання всіх намічених планів", - заявляв гендиректор "Новапорта" Олексій Васильченко.
Але в міськраді Одеси не бачать причин для перегляду умов конкурсу. "Переглядати ціну питання зараз було б нечесно стосовно інших учасників конкурсу. На ті умови, які 'Гепард' пропонує зараз, могли б погодитися й інші", - говорить Едуард Щеглов.
Учора в "Новапорті" рішення Одеської міськради не коментували. Конкурс дійсно був прив'язаний до футбольного чемпіонату, відзначає голова асоціації "Аеропорти України" Анатолій Троценко. "Але українська сторона сприйняла спроби компанії переглянути ціну і строки реалізації проекту як відмову від зобов'язань", - говорить голова аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв. При цьому директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава відзначає, що $100-150 млн дійсно вистачило б для реконструкції аеропорту.
"Аеропорт в Одесі – другий за пасажиропотоком в Україні після 'Борисполя'", - відзначає Олександр Кава. Але в умовах кризи знайти інвестора буде непросто, вважають експерти. "Бачачи тверду позицію влади, яка відмовляється брати до уваги зміну ситуації на ринку, думаю, компанії відмовляться від участі навіть на більш пільгових умовах", - прогнозує Олег Пантелєєв. Про втрату інтересу до проекту раніше заявляв підприємець Олександр Ярославський, чия компанія також брала участь у тендері. Не проявили інтересу до проекту на сьогоднішній день і інші учасники конкурсу – Vienna International Airport і іспанська Elecnor, додає Едуард Щеглов з Одеської міськради. "Як будь-який інфраструктурний об'єкт, аеропорт окупається повільно – за 10 і більше років", - пояснює пан Кава.
Роман Судольський
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас