Холодний червень автотрейдерів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Холодний червень автотрейдерів

5263
В Україні за перший місяць літа було продано 11,2 тис. нових автомобілів. Це практично в 5 разів менше, ніж за аналогічний період минулого року. У червні 2008-го було реалізовано 51,7 тис. авто. Порівняно із травнем продажі авто впали майже на 12%. Для українського авторинку це був один з найгірших його показників за час кризи. Менше машин було продано тільки в лютому цього року - 11 тис.
У корпорації "АИС" (в Україні представляє такі бренди як Citroеn, SsangYong, ГАЗ, Geely, Audi, УАЗ) вважають, що минулого місяця, як, втім, і в попередні, продажі збільшували лише ті оператори ринку, у яких діяли розпродажі або спеціальні умови придбання автомобілів.
"Компанії прагнуть розпродати склади автомобілів минулого року випуску. Відповідно, приріст частки саме в тих компаній, які залучали покупців у свої салони зниженими цінами. І навпаки, ті, у кого в цей час не було "гарячих" цінових пропозицій, помітно впали в рейтингу", - відзначає маркетинг-директор "АИС" Юлія Птіцина.
На думку Артема Ткаченка, керівника автомобільного бізнесу "Віді Груп" (дилер таких авто як Nissan, Lexus, Toyota, Honda), основними факторами негативного впливу на продажі в червні насамперед були зниження доходів населення і відсутність доступного споживчого кредитування.
"Крім того, сьогодні в Україні не вживаються ніякі кроки, спрямовані на стимулювання споживчого попиту", - додає Ткаченко.
У цілому учасники ринку стверджують: червневі показники свідчать про те, що ринок стабілізувався - протягом п'яти місяців не було значних падінь обсягів автопродажів. "Зараз ринок перебуває на дні, а поняття сезонності розчинилося у фінансовій і політичній нестабільності. Тому продажі на рівні 11,2 тис. автомобілів можна вважати стабільно низькими", - говорить Олег Давиденко, менеджер з маркетингу дистриб’юторської компанії "Субару Україна".
Про те, що найгірші часи для вітчизняного автопрому минули, говорить і генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. Однак, на його думку, такого буму продажів, як торік, уже не буде: "Зараз уже не будуть видавати кредити без значного початкового внеску. Буде, як за кордоном, - для одержання кредиту потрібно внести передоплату мінімум 50% від вартості авто", - говорить експерт.
Більше того, на його думку, введена заборона на видачу кредитів в іноземній валюті також негативно позначиться на кількості автопродажів.
Автоексперти вважають, що восени ринок автопродажів очікує невелике зростання. Але пожвавлення буде залежати від того, чи скасують додаткову 13%-у надбавку на імпорт авто.
"Не думаю, що 13%-а надбавка до мита на імпорт буде скасована. Часу залишилося не так багато, та і великого бажання у Верховної Ради немає", - заявив Назаренко.
До того ж він відзначив, що Кабінет Міністрів, коли мав повноваження в односторонньому порядку зняти це обмеження, не скористався таким правом. Тому позицію уряду можна розцінювати як гранично тверду - скасовувати надбавку до осені чиновники не збираються.
Втім, самі чиновники відзначають, що, швидше за все, доля 13%-ї надбавки вирішиться сама собою, коли скінчиться термін її дії - 6 вересня. "Якщо після 7 вересня надбавка буде діяти, то не виключаю, що до України можуть бути пред'явлені претензії з боку СОТ", - відзначив заступник міністра економіки Валерій П’ятницький.
Олексій Мужчина
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас