Холодний розрахунок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Холодний розрахунок

497
Минулий рік приніс вітчизняним виробникам морозива більше $300 млн. Чи зможуть вони і цього року зняти "вершки" з ринку?
Виконавець ролі агента 007 актор Деніел Крейг користується в Британії такою величезною популярністю, що його фігуру нещодавно увіковічнили в морозиві. Нестандартний хід обіцяє компанії Del Monte великі доходи і збільшення кількості шанувальників її продукції. У той час як за кордоном річне споживання морозива коливається від 25 до 15 кг, в Україні все набагато прозаїчніше.
Українці споживають трохи більше 2,5 кг цього продукту за рік. Однак, незважаючи на скорочення обсягу вітчизняного ринку в натуральному вираженні та прогнози подальшого його падіння в 2009 році, лідерам є де розгорнути свою діяльність.
Гарячі перспективи
Вітчизняним виробникам, що стартували на початку дев'яностих, довелося побачити багато чого. Кілька років домінування імпортної продукції змінилися турботливою підтримкою держави, що ввела мито в розмірі одного євро за кілограм імпортованого холодного десерту.
Швидко зметикувавши, що низький бар'єр входу і висока рентабельність - дуже вдала комбінація для продукту масового сегмента, українці почали активно освоювати перспективний бізнес. До кінця дев'яностих кількість "морозивників" вітчизняного походження досягла позначки у дві сотні, що, природно, призвело до високої конкуренції. Неминуче відсівання, і в 2007 році їх залишилося трохи більше п'ятдесяти.
Крижані обійми загрожують сьогодні не тільки малим компаніям, що працюють локально, але також середнім і навіть досить великим. За прогнозами аналітиків, уже через кілька років переділ ринку закінчиться, і сімка найсильніших поставить крапку в стрімкому процесі M&A. Сьогодні консолідація ринку досить висока. ТОП-7, серед яких ТМ "Рудь", "Ласунка", "Геркулес", "Ласка" та ін., ділить 70% ринку.
Незважаючи на зниження загальних обсягів виробництва в 2008 році і прогнози подальшого падіння показника до 121 тис. тонн в 2009 році, все-таки перспектив для зростання в ринку морозива достатньо, впевнені експерти.
Є можливості збільшувати асортименти за рахунок уведення ексклюзивних і дорогих новинок, а також розвивати експансію, налагоджуючи логістику, стимулювати споживання в міжсезоння. До того ж, на думку експертів ІК Dragon Capital, виробникам удалося успішно підвищити ціни на свою продукцію торік приблизно на 25%, або 12,1 грн. за кілограм у середньому. Це стало можливим за рахунок подорожчання, і більш активного впровадження дорогих сортів морозива.
З 2005 року співвітчизники почали потроху звикати до крижаних десертів досить дорогого сегмента. Незважаючи на порівняно мляве споживання по всій Україні, жителі столиці вже кілька років не шкодують грошей на дорогі сорти улюблених холодних ласощів.
Тим часом апетит українців усе ще не дуже великий. Змушує бажати кращого і культура споживання морозива, і асортименти. Адже ексклюзивною пропозицією можуть похвалитися хіба що міста-мільйонники та обласні центри із традиційно високою купівельною спроможністю. А вафельний хрусткий ріжок де-небудь в українській глибинці цілком здатний зробити фурор нітрохи не менший, ніж заморожена статуя Бонда в Британії.
Ірина Государська
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас