Золотий долгобуд — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Золотий долгобуд

Казна та Політика
1375
Будівництво Дарницького мосту, відомого також як "міст Кірпи", може затягтися ще на десятиліття. Таке припущення висловив міністр транспорту і зв'язку Йосип Вінський. На його думку, усе впирається у фінансування.
"Кошторисна вартість згаданого мосту - 9 млрд. грн. Взяти відразу таку суму з бюджету неможливо. Цього року на нього виділено лише 650 млн. грн. Це значить, що такими темпами ми цей міст будемо будувати 12 років", - ремствує міністр.
На його думку, мости стають долгобудами тому, що їх хочуть довго будувати, у той час як такий міст можна побудувати за два-три років.
Звідки ростуть ноги
Будівництво Дарницького мосту не заладилося ще на етапі його проектування і супроводжувалося постійними скандалами. Насьогодні для його завершення необхідно не менш 5 млрд. грн. У Мінтрансзв'язку повідомили, що в нинішньому році на зведення мосту уряд має намір направити 1,8 млрд. грн., з них 650 млн. грн - кошти держбюджету, передбачені в Стабілізаційному фонді. Наявність цієї суми викликає в експертів сумніви, оскільки в менш депресивному 2008 році зі скарбниці надійшло лише 264 млн. грн.
У будь-якому випадку, наявність інших 1,2 млрд. грн., передбачених на поточний рік, як й 3,2 млрд. грн. - на завершення всього проекту, залишаються під великим сумнівом. У міністерстві допускають, що частину коштів виділить "Укравтодор", частину - замовник будівництва Південно-Західна залізниця.
Повинна розщедритися й місцева влада. Керівництво "Укравтодору", яке саме постійно скаржиться на недофінансування, від цієї ідеї не в захваті, мовляв, самим грошей на "латання" автодоріг до Євро-2012 року не вистачає. Немає зайвих коштів і в залізничників, які посилаються на необхідність фінансування відновлення рухливого складу.
Остання надія
Поки чиновники шукають гроші, недобудований витвір тріскотить у швах. Хто винен? Замовник мосту "Укрзалізниця" киває на основного підрядника - компанію "Планета-міст". Та, у свою чергу, "переводить стрілки" на пітерських проектувальників. Хто в підсумку буде відповідати за надійність даного інженерного шедевру, теж незрозуміло. Поки очевидно одне: у міст "забетоноване" уже близько 4 млрд. грн., а побудовано не більше половини. Щорічне подорожчання будівельних матеріалів й "спливаючі" проблеми цього мосту роблять його практично "золотим".
Положення могли б урятувати інвестори. Звичайно в країнах, де планується проведення заходів рівня олімпіад, чемпіонатів Європи або світу, від інвесторів немає відбою. Торік компанія "Мостобуд" підписала протокол про наміри щодо фінансування будівництва мостів на суму $7 млрд. з американською компанією The Sun Land Group. "Sun Land допоможе українському уряду залучити кредити, які дозволять "Мостобуду" швидко завершити масивне будівництво мостів", - запевняв президент The Sun Land Group Жозе Даніель Мехіа. Але цього не відбулося.
На ПЗЗД до можливості залучення інвестора віднеслися скептично, помітивши, що це стратегічний об'єкт, і будуватися він буде за власні й бюджетні кошти. Крім того, будь-який інвестор хоче мати гарантії повернення вкладених коштів, але українська держава їх надавати не квапиться. Будівництво платних автомобільних доріг, як і мостів, на концесійній основі великою популярністю в нас не користується.
"Міст Кірпи" не перший і, зважаючи на все, буде не останнім мостовим долгобудом в Україні. Нещодавно компанія "Мостобуд" заявила про можливе заморожування будівництва мосту через Дніпро в Запоріжжя. Причина та ж - недостатнє державне фінансування.
Оскільки ніхто в Мінтрансі та "Укрзалізниці" не узявся назвати терміни закінчення будівництва Дарницького мосту, очікується, що до Євро-2012 новий міст столиці "не світить".
У Дарницький міст на сьогодні "забетоновано" вже близько 4 млрд. грн., а побудовано не більше половини. Кошторисна вартість об'єкта - 9 млрд. грн.
Діна Пархомчук
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас