На підготовку доріг до Євро-2012 необхідно 40 млрд грн — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На підготовку доріг до Євро-2012 необхідно 40 млрд грн

578
П'ять тисяч кілометрів шляхів державного значення потрібно упорядкувати до 2012 року. Таке завдання поставлене держпрограмою з підготовки дорожнього господарства України до проведення Євро-2012.
Основну увагу влада відпочатку мала намір приділити 38 магістралям, під'їздам до аеропортів та міжнародним пунктам пропуску. Але після того як були визначено чотири міста (Львів, Київ, Харків, Донецьк), які будуть приймати матчі чемпіонату, зі списку з метою економії, найімовірніше, будуть виключені деякі магістралі.
Зокрема, буквально днями вирішиться доля тих доріг, які обслуговують транспортні потоки Дніпропетровська і Одеси - міст, які вибули з боротьби за Євро-2012.
Представники УЄФА відверто заявили українській стороні, що шляхи, які зараз експлуатуються в нашій країні, дуже далекі від європейських стандартів. Тому перед нами стоїть непросте завдання - у стислий термін привести дорожнє покриття країни в належний стан.
Заступник голови Держслужби автодоріг "Укравтошляху" Микола Березовський додає, що з держбюджету на ремонт дорожнього господарства буде виділено не більше третини необхідної суми.
Решта грошей буде залучатися у вигляді кредитів і коштів, отриманих від інвесторів і концесіонерів. "Кабмін затвердив перелік об'єктів, але ще не почав фінансувати жоден з них. З початку 2009 року з державного бюджету не було виділено ні копійки на об'єкти Євро-2012", - говорить Микола Березовський.
В цілому ж зараз за бюджетні гроші фінансуються тільки поточний ремонт і утримання доріг (тонкошарове покриття, розмітка, знаки, побілка, фарбування і т. д).
Нових доріг не буде
Чиновники, відповідальні за дороги, відзначають, що масштабних проектів з будівництва нових доріг до 2012 року не передбачається. Фактично ця заява ставить хрест на планах розрекламованого будівництва нової кільцевої дороги навколо Києва. На їх думку, існуюча на сьогодні в Україні мережа магістралей цілком здатна обслуговувати всі транспортні потоки. А от техніко-експлуатаційному стану доріг доведеться приділити чимало уваги.
Єдиний об'єкт, який зараз реалізується, - траса Київ - Чоп. На неї вже витрачено близько 130 мільйонів гривень.
Існує також список найдорожчих і трудомістких об'єктів. За даними представників "Укравтошляху", до таких належать автодороги Київ - Ковель - Ягодин (306,6 кілометра, 1, 3 мільярди гривень), Кипти - Глухів - Бачевськ (242,5 кілометра, 0, 4 мільярди), і вже згадана Київ - Чоп (650,9 кілометра, 3 мільярди).
За словами глави "Укравтошляху" Вадима Гуржоса, повільні темпи реалізації програми пов'язані з низьким рівнем підготовки проектів і дефіцитом кваліфікованих фахівців.
Негативно позначається й відсутність можливості залучити фінансування від концесіонерів, оскільки, згідно з первісними редакціями законів, які регулюють здачу автодоріг у концесію, повернення інвестицій буде можливим тільки за рахунок збору плати за проїзд із користувачів дороги. Інші моделі, такі як "схована плата за проїзд" або "плата за експлуатаційну готовність дороги", не були передбачені.
Директор департаменту Євро-2012 Львівської міськради Олег Засадний додає, що УЄФА ставить перед муніципалітетами міст, які приймають чемпіонат, завдання створити так званий Mobility Plan. Він передбачає створення ефективної системи управління транспортними потоками в місті.
Ця система повинна забезпечити швидку і якісну доставку туристів і гостей міста від аеропорту, вокзалу, окружної дороги до стадіону і центру міста. "У пікові години система повинна працювати, а не давати збій", - пояснює Олег Засадний.
У сусідів проблем менше
На відміну від України наші партнери з єврочемпіонату - поляки - не мають істотних проблем зі шляхово-транспортною інфраструктурою. Ще торік Польщі на шляхово-транспортну інфраструктуру було виділено 35 мільярдів євро. 40% від необхідних грошей виділяє ЄС. При цьому основна проблема, з якою зіштовхнулися поляки, - це ширина шляхів. За інформацією фахівців, траси в них гарні, але вузькі. Тому зараз основне завдання польських влади - провести роботи з розширення магістралей.
Коментар експерта
Що таке шляхи європейського рівня
Микола Березовський, заступник голови Державної служби автошляхів "Укравтошлях":
У концепцію державної програми розвитку пришляхової та туристичної інфраструктури входить сучасні розмітка, знаки, інформація, як туристична, так і дорожня.
Також цією програмою передбачається облаштованість пришляхових місць для відпочинку: альтанок, стільців, туалетів. "Укравтошлях" уже займається розміткою і знаками. Наприклад, робимо її (розмітку) кольорової, як за кордоном. А от місця для відпочинку залишили на останні два роки. Якщо їх зробити зараз, то до Євро-2012 просто нічого не залишиться. А під час проведення матчів уже будемо встановлювати на таких ділянках охорону, щоб ніхто нічого не розкрав.
Ольга Сороколєтова
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас