Девальвація - не головна проблема українських компаній — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Девальвація - не головна проблема українських компаній

Казна та Політика
795
Аудиторська компанія "Ернст енд Янг" провела третє дослідження впливу економічної кризи на українські компанії. Під час нього було опитано 117 вітчизняних і закордонних компаній, що працюють на українському ринку.
За три місяці, які минули з моменту останнього дослідження, ситуація в українських компаніях трохи змінилася. Так, 65% компаній назвали своєю головною проблемою зниження обсягів продажів. Ще на початку року такі труднощі зазнавали трохи більше половини компаній.
Разом з тим проблема нестабільності національної валюти, яка була головною на початку року, відійшла на другий план. Більше того, з лютого по березень гривня стала найпопулярнішою валютою серед компаній. Так, за результатами попереднього дослідження, свій бюджет у гривні планували тільки 34% компаній, у той час як перевагу євро і долару віддавали 40 і 23% відповідно. Уже в травні 42% компаній заявили про те, що використовують гривню при бюджетуванні. "Для імпортно залежної компанії, такої, як наша, важливий навіть не той факт, що відбулася девальвація, важлива стабілізація гривні. Це сприятливо відбилося на укладанні середньострокових контрактів на 2-3 місяці", - відзначає президент компанії "Інком" Олександр Федченко.
У той же час, згідно з дослідженням, ситуація з неприступністю банківських кредитів з початку року трохи покращилася. У травні як проблеми доступ до кредитних ресурсів відзначило тільки 29% компаній проти 37% у лютому. Однак проблеми все-таки є. "Через кризу ліквідності банки відмовляються надавати нам овердафти", - говорить голова холдингу "Т и С" Володимир Слабовський. За його словами, раніше така система активно використовувалася компаніями при розрахунках за сировину, що поставляється.
Для того щоб пережити кризу, компанії використовують традиційні методи: скорочують адміністративні витрати (78%), поліпшують умови оренди (54%) і скорочують персонал (52%). Крім того, у травні 62% опитаних бізнесменів розглядають можливість скорочення витрат на маркетинг і збут товарів. "Бізнес не збирається змінювати свій підхід до скорочення витрат, але він планує застосовувати ці методи більш агресивно", - відзначає керуючий партнер "Ернст енд Янг" Олексій Кредисов.
У порівнянні з докризовим періодом компанії готові піти на більш рішучі заходи з оптимізації. Так, показник скорочення адміністративних витрат збільшився в середньому на 24%. Відсоток скорочення персоналу в компаніях варіюється від 4,8 до 45%. При цьому роботодавці розглядають можливість зниження заробітної плати в середньому на 23%.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас