США мають намір до кінця літа створити оновлену General Motors — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

США мають намір до кінця літа створити оновлену General Motors

Фондовий ринок
1120
Провідна автомобілебудівна компанія США General Motors (GM), що була протягом 77 років найбільшим виробником автомобілів у світі, у понеділок звернеться до суду з позовною заявою про добровільне банкрутство, пише газета Financial Times.
У результаті банкрутства GM перейде під тимчасовий контроль держави і зможе скоротити борги.
Реорганізація небаченого масштабу
Банкрутство GM буде безпрецедентною за розмірами реорганізацією для компанії промислового сектору.
"Сьогоднішній день стане для компанії історичним - він ознаменує кінець старої General Motors і початок нової", - говориться в повідомленні Білого дому, опублікованому в неділю ввечері.
General Motors закриє 11 заводів і призупинить випуск продукції ще на 3 підприємствах. Влада США назвала цей крок "колективною самопожертвою", необхідною для порятунку компанії.
Щодня з конвеєра сходять більше 20 тис. автомобілів під різними брендами GM. Автовиробник надає роботу 230 тис. чоловік по усьому світу. Компанія оплачує пенсію і медичну страховку більш ніж 1 млн американців.
General Motors, як очікується, оголосить про те, що за підсумками банкрутства планує позбутися більшої частини боргу, чотирьох зі своїх восьми брендів, а також "зайвих" заводів і дилерів. Нова компанія зможе "вийти в нуль", продаючи 10 млн автомобілів на рік, у той час як нинішній GM зазнає збитків при продажах 16 млн машин.
"Банкрутство GM дуже позитивно для автомобільної промисловості - компанія повернеться як прийнятний конкурент, - говорить керуючий директор інвестиційної компанії Westwood Capital LLC Льон Блум. - Усе, що стримувало GM, - трудові договори і відносини із кредиторами та франшизами - усе це буде підчищено під час банкрутства".
Ризики реорганізації
Усі зацікавлені сторони: і сама GM, і уряд, який стане її мажоритарним акціонером, кредитори та дилери компанії, профспілки і платники податків - розраховують на те, що банкрутство принесе необхідні результати. Однак масштаби процесу збільшують кількість ризиків, з якими компанія зіштовхнеться під час реструктуризації - від юридичних аспектів до невизначеності попиту на автомобілі оновленої General Motors.
Одержуючи акції GM, уряд вступає на незвіданий і, імовірно, хиткий ґрунт, пише The Wall Street Journal.
Навіть якщо серйозних політичних ускладнень удасться уникнути, адміністрація США зіштовхнеться з низкою термінових завдань: необхідно буде закрити заводи і ліквідувати або продати бренди Pontiac, Saturn, Saab і Hummer. Судовий розгляд відносно цих активів, які в сукупності називають "старою GM", може тривати роками і зажадати уливань мільярдів доларів з держбюджету.
Держава в ролі вимушеного власника
Уряд США є в цій ситуації "вимушеним власником" і зробить усе можливе для захисту інтересів платників податків без прямої участі в керуванні компанією.
Влада США знову підкреслила в неділю, що не має наміру втручатися в повсякденне керування компанією, держава зіграє роль звичайного акціонера і продасть акції GM, як тільки це стане можливим.
"Ми не прагнули роздобути ці акції, ми не бажаємо їх утримувати", - заявив один з державних чиновників.
Умови банкрутства були обговорені і погоджені спеціальною урядовою комісією на чолі із засновником Quadrangle Group Стівеном Реттнером. Комісія зажадала поступок від усіх сторін: і самої GM, і профспілки працівників автопрому, і власників облігацій компанії.
"Підсумкова угода є суворою, але справедливою", - відзначається в заяві адміністрації США.
Один з керівників комісії, глава Національної економічної ради Лоренс Саммерс впевнений, що реорганізація автопрому в США істотно відрізняється від ситуації в Мексиці в 1994 році, азіатської економічної кризи наприкінці 1990-х, а також підтримки фінсектора під час поточної фінансової кризи.
За його словами, General Motors і Chrysler є "очевидними прикладами неспроможності", і в подібній ситуації кредити не виведуть автопром із кризи. Саммерс стверджує, що перед адміністрацією президента США Барака Обами стояв нелегкий вибір: або дозволити "нерегульоване банкрутство, витрати на яке будуть величезними", але яке, імовірно, викличе менше політичних дискусій, або віддати перевагу "контрольованому процесу" з метою не тільки реорганізувати автомобільні концерни, але й позбавити їх від значної частини боргового тягаря.
Володіння акціями компанії без втручання в керування може виявитися складним для уряду, але це найбільш доцільне рішення, вважає чиновник.
"Грань дуже тонка, але ми гадаємо, що впораємося", - заявив Саммерс.
Контрольоване банкрутство
Швидкий розвиток банкрутства Chrysler, яке, як очікується, буде завершено найближчими днями, дозволяє сподіватися на швидкісне вирішення проблем GM, хоча багато експертів як і раніше вважають планований урядом 90-денний термін зайво оптимістичним.
Нова GM одержить новий кредит від держави у розмірі $30,1 млрд, але надалі Мінфін не планує надавати компанії додаткову допомогу, повідомило агентство Bloomberg з посиланням на заяву адміністрації.
У результаті обміну боргів на акції американська держава одержить 60% в "новій" GM, створеній в результаті банкрутства, ще 12% буде в уряду Канади, який надав компанії $9,5 млрд, США дали GM майже $20 млрд.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас