Касовий травень — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Касовий травень

1704
Насичені спортивними і концертними заходами світового класу травень і червень дозволять занудженим українським туристичним агентствам добре заробити на співвітчизниках, що бажають розвіятися. Тільки на фінал Кубка УЄФА в Стамбул, де гратиме донецький "Шахтар", що відвоював це право в київського "Динамо", поїдуть більше 10 тис. українців. Незабаром - Ліга чемпіонів у Римі, "Формула 1" і концерт Depeche Mode у Туреччині, "Євробачення" у Росії. З огляду на те, що деякі із цих подій пройдуть у порівняно недорогих і фактично безвізових країнах, можна прогнозувати, що інтерес до них, незважаючи на фінансову кризу, буде досить масовим.
Уболівальники ввійшли в азарт
Українські вболівальники забули про кризу. Вихід наших футболістів у фінал Кубка УЄФА змусив багатьох з них на час забути про тотальну економію і виділити 500-700 євро за одну з рідкісних можливостей споглядати гру улюбленої команди на міжнародній арені. Футбольний азарт, що охопив всю країну, відкрив другий подих туристичним компаніям, що спеціалізуються на організації подієвих турів (спортивні заходи, концерти, конференції і т.д.). Генеральний директор фірми "Спорт лайн" Микола Юнак відзначає, що інтерес до фінального матчу за Кубок УЄФА, який відбудеться 20 травня в Стамбулі, надзвичайно високий.
Крім значимості самого заходу, азарт українців доповнюють і досить демократичні умови поїздки. Туреччина - безвізова країна, вартість тура порівняно невисока навіть із урахуванням того, що під голосну подію власники готелів і ресторанів підвищать ціни в 1,5-2 рази. За підрахунками пана Юнака, середня ціна пакета, що включає авіапереліт, відвідування матчу, оглядову екскурсію містом, страховку і харчування, обійдеться як мінімум в 500 євро.
Для порівняння: за задоволення повболівати за збірну України в Лондоні потрібно було заплатити вдвічі більше, що змусило багатьох наших співвітчизників, які забронювали путівки до початку кризи, відмовитися від них (замість декількох сотень на грі були присутні всього декілька десятків людей).
У Стамбул же, за оцінками Миколи Юнака, поїдуть не менше 2-3 тис. українців, що порівнянно з кількістю вболівальників, які відвідали фінал ЧС-2005, що до сьогоднішнього дня вважався найкасовішим закордонним спортивним заходом в історії країни.
Втім, менеджер з роботи з корпоративними клієнтами та індивідуальним туризмом компанії "Пан Юкрейн" Любов Прокаєва впевнена, що ці цифри істотно занижені. На її думку, охочих підтримати улюблену команду буде не менше 11-12 тис. людей. "Коли було зрозуміло, що у фінал гарантовано проходить "Динамо" або "Шахтар", ми щодня приймаємо 30-40 дзвінків від уболівальників, і це без усякої реклами з боку агентства. Крім того, варто враховувати, що далеко не всі українці будуть купувати тури у спеціалізованих фірмах, адже в Стамбул легко дістатися своїми силами", - говорить вона. "Самостійність" наших співвітчизників підігрівають і турецькі готелі, які розміщують в інтернеті рекламу із закликом приїхати повболівати за український клуб.
Однак, як вважає пані Прокаєва, далеко не всі охочі зможуть потрапити на матч. І справа зовсім не в платоспроможності вболівальників. Вона прогнозує дефіцит квитків і вільних місць на літаках.
"Справа в тому, що стадіон у Стамбулі порівняно невеликий і вміщає не більше 42 тис. людей. Тому Україна, незважаючи на те, що наша команда грає у фіналі, отримала всього 11,5 тис. квитків. З огляду на те, що якась частина розподілиться серед "своїх" (преса, фан-клуби та ін.), у вільний продаж потрапить ще менше", - відзначає пані Прокаєва.
Микола Юнак вважає, що ажіотаж надуманий: квитків не тільки вистачить із лишком, але ще й залишаться. Він планує продавати їхні надлишки вболівальникам із країн СНД, зокрема Білорусії та Казахстану, які також цікавляться можливістю поїхати в Стамбул, але не можуть дістати квиток (продаж через інтернет уже закінчено, а варіанти, які ще пропонуються, дуже дорогі: від 500 євро проти звичайної ціни 100-150 євро).
З літаками ситуація помітно гірша. "За нашою інформацією, на 19-21 травня заброньовані практично всі квитки на рейсові літаки в Стамбул. Більше того, українці активно вивчають інші маршрути, зокрема, високий попит на рейси Москва-Стамбул і поромні маршрути з Одеси. Деякі туристи купують пляжні тури в Анталію, а вже відтіля планують поїхати на один день до Стамбулу. З 16 по 23 травня всі чартери в напрямку турецького узбережжя закриті, а рейс Анталія-Стамбул подорожчав майже вдвічі і коштує близько $620", - повідомляє Любов Прокаєва.
Так що тим, хто не встиг забронювати квиток на літак і готель самостійно, таки доведеться купувати тур у спеціалізованих фірм, які заявили, що піднімуть 19-21 травня в небо до десяти чартерних рейсів.
Привід розвіятися
У найближчі два-три місяці у світі відбудеться ще кілька значимих подій, які українці напевно захочуть відвідати, хоча масштаби виїздів груп підтримки на них будуть помітно скромніші, ніж у випадку з Кубком УЄФА. 27 травня у Римі пройде фінал Ліги чемпіонів, на який уже забронювали місця близько сотні вітчизняних футбольних фанів. Стримуючим фактором, крім відсутності в списку учасників матчу нашої команди, є також труднощі з одержанням італійської візи і дорожнеча поїздки (від 1 тис. євро).
Для VIP-клієнтів туристичні агентства пропонують тур на етап автоперегонів "Формула 1", що буде проходити 21-24 травня в Монако. Правда, за словами Любові Прокаєвої, традиційно популярний серед українських товстосумів захід цього року користується набагато меншим попитом, що експерт багато в чому пояснює його високою вартістю. Тільки квиток на перегони коштує від 2 тис. євро, а за номер у готелі доведеться заплатити від 1300 євро на добу, причому багато готелів у ці дні здають апартаменти не менше ніж на п'ять діб.
"Деякі туристи, для яких перегони в Монако були насамперед світським заходом, взагалі відмовилися від поїздки. Інші вирішили обрати більш економічний варіант - перегони в Стамбулі, що будуть проходити 5-7 липня (ціна квитка - від $180, номер у чотиризірковому готелі - близько $400 на три ночі)", - відзначають в "Пан Юкрейн". За оцінками представників турфірм, на "Формулу" у Стамбул поїдуть близько 500 наших співгромадян.
В агентствах уже фіксують заявки і на поїздку на бій Володимира Кличка з Девідом Хеєм, що відбудеться 20 липня в Німеччині. З огляду на масову PR-кампанію, що розгорнули організатори, інтерес до цього заходу буде досить високим: турфірми розраховують продати кілька сотень турів (від 1 тис. євро за пакет плюс квиток від 400 євро).
Серед концертних подій, які можуть спокусити наших співвітчизників, туроператори називають виступ Depeche Mode 14 травня в тому таки Стамбулі (квитки обійдуться від $150, вся поїздка - від $500-600) і Мадонни в Празі (серпень 2009 р.). Виконувач обов'язків директора з виїзного туризму фірми "САМ" Лариса Герус додає до цього списку літній концерт Мадонни в Талліні та фінал конкурсу "Євробачення", що буде проходити наприкінці травня в Москві. Втім, у туристичних компаніях поки не відзначають підвищеного попиту на останній захід, пояснюючи це тим, що багато хто буде організовувати цю поїздку самостійно.
Клуби за інтересами
Усього ж, на думку пані Герус, подієвим туризмом в Україні вже охоплено не менше 20% тих, хто в принципі готовий виїжджати на відпочинок. Грошова ємність даного сегмента, за найскромнішими підрахунками, становить близько $200 млн. Останніми роками напрямок активно розвивався, щорічно додаючи в обсягах до 50%, що вище від середньої динаміки туристичного ринку (30-35%).
Причому криза вдарила по цьому сегменті менш помітно, ніж по масових напрямках. Перші за півроку втратили близько 40% обсягів, тоді як ринок подієвого туризму скоротився всього на 10%. З одного боку, це пояснюється тим фактом, що й раніше дані тури вибирали далеко не бідні українці, з іншого боку - нинішній сплеск активності на ринку багато в чому забезпечує достатня кількість цікавих для наших співвітчизників заходів.
Не дивно, що продавати подієві тури хочуть усе більше агентств. Зараз турфірми намагаються "упхнути" ті або інші заходи навіть у традиційні екскурсійні або пляжні тури, переконуючи відпочивальників придбати квиток у Віденську оперу або відвідати бразильський карнавал. Тим більше що додатковими витратами компаніям така дбайливість не загрожує: як правило, квитки вони попередньо не викуповують, а лише бронюють під клієнта.
Як наслідок, відвідати дійсно знакові події українцям вдається далеко не завжди - на них просто немає квитків. У турфірмах кивають на звичку наших співгромадян планувати поїздку в останній момент, тоді як в інтернеті квитки на ті або інші заходи з'являються за 9-12 місяців до дати їх проведення, а за кілька місяців до години Х пропозицій уже практично немає.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас