Великі амбіції — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Великі амбіції

Фондовий ринок
1363
General Motors, що зазнає збитків, шукає покупця на свої європейські активи, а німецька влада бере участь у цих переговорах, оскільки GM намагається домовитися про держдопомогу для Opel у розмірі 3,3 млрд євро. Вчора міністр економіки землі Тюрінгія Юрген Рейнхольц заявив агентству Bloomberg, що Ощадбанк і група ГАЗ приєднуються до пропозиції Magna International щодо покупки Opel. Рейнхольц пояснює інтерес консорціуму до Opel потенціалом російського ринку і прагненням до виведення німецьких моделей в Азію.
Другий захід
Magna уже намагалася купити автоконцерн. У 2007 р. вона боролася з Cerberus Capital за придбання Chrysler. Канадська компанія була готова запропонувати $4,5 млрд і одночасно продала Дерипасці 20% своїх акцій за $1,54 млрд. Але Cerberus запропонувала за Chrysler $7,4 млрд.
Представник GM Europe Керін Кіршнер сказала, що переговори щодо Opel ідуть із декількома претендентами, але назвати їхні імена відмовилася. Офіційно про плани покупки європейського бізнесу GM (включаючи Opel, Vauxhall і Saab) поки оголосила тільки Fiat .
Співкеруючий Magna Зиґфрід Вольф веде переговори з GM із приводу Opel від імені консорціуму, у якому бере участь і група ГАЗ, сказало джерело, наближене до компанії. Мандат на такі переговори, за його інформацією, Вольф одержав від Олега Дерипаски (основний власник ГАЗа). GM готова віддати Opel новому інвесторові безкоштовно, але з гарантією інвестицій - не менше 500 млн євро. У кризу купити задешево один з найбільших автоконцернів - приваблива можливість, пояснює джерело, наближене до Ощадбанку, тим більше що російському автопрому потрібні технології. Група ГАЗ, за його словами, у цьому альянсі виступає як партнер, що володіє необхідним індустріальним досвідом.
Заступник голови правління групи ГАЗ Олена Матвєєва, представники Magna і Ощадбанку коментувати заяву Рейнхольца відмовилися.
Усі три учасники нового консорціуму давно один з одним знайомі. Фахівці канадської компанії допомагали ГАЗу створити виробництво Volga Siber на платформі Chrysler Sebring у Нижньому Новгороді, разом компанії планували створити декілька СП з випуску компонентів. Дерипаска майже рік був власником близько 20% акцій Magna, поки восени не втратив їх за margin calls банків-кредиторів. Нинішній керівник Ощадбанку Герман Греф теж давно знає Вольфа. Коли менеджмент Magna три роки тому почав шукати виходи на російський ринок, то однією з перших він провів зустрічі із представниками Мінекономрозвитку, що тоді очолював Греф.
Ощадбанк є одним з найбільших кредиторів групи ГАЗ.
Як у консорціумі можуть розподілятися частки - не вирішено, ідуть консультації, говорять менеджери компаній - учасниць альянсу.
Інтерес до Opel з боку Magna зрозумілий, відзначає експерт Ernst & Young з автопрому Іван Бончев. Канадський холдинг - один з найбільших виробників автокомпонентів (Opel входить до числа клієнтів) і вже має потужності для збирання автомобілів під чужими марками, причому одні із найкращих у світі, нагадує він. Magna шукає шляхи географічної диверсифікованості бізнесу, більша частина якого зараз припадає на США, резюмує Бончев.
Шанси в боротьбі з Fiat не такі великі, визнає наближене до групи ГАЗ джерело: в італійського концерну більш стійкий фінансовий стан. Але Magna, ГАЗ і "Ощад" розраховують на підтримку профспілок, які побоюються закриття заводів у випадку угоди з Fiat, відзначає він. У Fiat і Opel конкуруючі модельні ряди; лідер профспілки Opel Клаус Франц, що одночасно є заступником голови наглядової ради компанії, наприкінці квітня заявив, що профспілка буде заперечувати проти угоди з Fiat, а вчора сказав, що проведе "ретельний аналіз ризиків".
Для ГАЗа вплутуватися в проект по Opel зараз - божевілля, вважає аналітик "ВТБ капіталу" Олена Сахнова. Борг ГАЗу - близько 45 млрд руб., компанія намагається його реструктуризувати. За даними Асоціації європейського бізнесу, в I кварталі продажі ГАЗу впали на 60% до 12 870 автомобілів (в Opel - на 49% до 11 945 шт.). Два найамбітніші проекти ГАЗу з локалізації в Росії іноземних продуктів через кризу провалилися, нагадує Сахнова: крім локалізації Volga Siber це випуск легкого комерційного автомобіля Maxus (завод LDV, на якому він випускається, ГАЗ виставив на продаж). Та й взагалі, на думку Сахнової, групі ГАЗ краще забути про свої амбіції в сегменті легкових автомобілів і зосередитися на найважливішому для себе - ринку легких комерційних машин.
За матеріалами:
Відомості
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас