Громадськість Німеччини виступає проти злиття Opel і Fiat — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Громадськість Німеччини виступає проти злиття Opel і Fiat

1238
Профспілки, політики та експерти вважають, що обидві компанії не підходять одна одній, і побоюються масових звільнень. Ставлення до можливих інвесторів з Австрії, Канади і Росії, навпаки, позитивне.
Ставлення німецької громадськості до планів італійського концерну Fiat придбати компанію Opel досить критичне. Найбільш активні супротивники можливої угоди - самі працівники заводів Opel і профспілки. Вони побоюються, що нові власники будуть проводити неминучі звільнення головним чином на німецьких підприємствах. Сумніви щодо перспективності наміченого союзу привселюдно висловлюють і різні політики, особливо регіональні. Експерти з ними, у цілому, згодні.
Автобудівники побоюються "ефекту канібалізації"
Основний аргумент проти злиття двох компаній полягає в тому, що вони занадто схожі одна на одну. Обидві фірми працюють у тому самому сегменті ринку, спеціалізуючись, в основному, на відносно дешевих мікро- і малолітражках. Тому може виникнути "ефект канібалізації", коли автомобілі однієї марки об'єднаного концерну стануть прямими конкурентами порівнянних моделей іншої його марки.
Новенькі Opel Corsa конкурують із "Фіатами". Так, Opel Corsa має багато спільного з Fiat Punto, а Opel Astra орієнтується на тих же покупців, що й Fiat Bravo. "Обидва виробники буквально перехоплюють клієнтів на європейському ринку", - констатує відомий німецький фахівець в галузі автомобілебудування, професор Університету Дуйсбурга-Ессена Фердінанд Дуденхеффер.
Проблему збільшує те, що саме європейський ринок є основним як для компанії Opel, так і для концерну Fiat. Тому вони і з географічної точки зору будуть не стільки доповнювати один одного, скільки конкурувати між собою.
В умовах, коли в обох фірм є надлишкові виробничі потужності, подібна конкуренція усередині одного концерну неминуче призведе до широкомасштабного скорочення робочих місць. У Німеччині побоюються, що холдинг зі штаб-квартирою в Туріні буде в першу чергу звільняти робітників на німецьких підприємствах.
Що важливіше: самі заводи чи обіцяна держпідтримка?
Ще один серйозний аргумент проти злиття компаній Opel і Fiat - величезні борги італійського концерну. Місяць тому вони становили 6,6 мільярда євро. Наскільки вони зростуть після покупки в США компанії Chrysler і наміченого поглинання європейських підрозділів General Motors (Opel у Німеччині, Vauxhall у Великобританії, Saab у Швеції) пророчити просто неможливо.
Щоправда, під час переговорів з міністром економіки Німеччини Карлом-Теодором цу Гуттенбергом (Karl-Theodor zu Guttenberg) у Берліні 4 травня глава концерну Fiat Серджио Маркьонне заявив, що має намір здійснити свій план без додаткових запозичень. У той же час він повідомив, що тимчасово йому можуть знадобитися від 5 до 7 мільярдів євро, і дав зрозуміти, що розраховує одержати ці гроші від європейських держав.
От чому скептики висловлюють припущення, що Fiat зацікавлений не стільки в самому підприємстві Opel, скільки в тих державних коштах, які можна буде одержати у разі його покупці у вигляді гарантій, субсидій або в будь-якій іншій формі. Професор Дуденхеффер теж підозрює, що саме це і є основний мотив італійських менеджерів.
Професор Дуденхеффер зволів би інвестора з Росії
До всього цього варто додати ще й традиційне для Німеччини скептичне ставлення до італійського масового автомобілебудування, що усього кілька років тому переживало найтяжчу кризу. Та й та вдача, яка панує в італійській політичній і, відповідно, діловій еліті, далеко не завжди викликає схвалення німців і не сприяє довірі до потенційного покупця - найбільшого промислового конгломерату Італії.
У такій ситуації Фердинанд Дуденхеффер вважає найбільш прийнятними партнерами для компанії Opel австрійсько-канадського виробника автокомплектуючих Magna, російського автобудівника ГАЗ і найбільший у Росії кредитно-фінансовий інститут Ощадбанк. "Така комбінація була б набагато стабільнішою, ніж Fiat", - переконаний професор. За його словами, Magna може стати для Opel компетентним партнером при розробці та виробництві електромобілів, а партнери з Росії забезпечать компанії широкий доступ до перспективного російського ринку.
Андрій Гурков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас