Дорога в кредит — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дорога в кредит

Кредит&Депозит
803
На будівництво одного кілометра української дороги держава витрачає в п'ять разів менше, ніж у Європі. До того ж це переважно кошти, позичені в західних банкірів. І хоча за якістю наші автобани незрівнянно гірші від західних і важко переживають перші холоди, все-таки їх активне будівництво могло б мати істотний позитивний ефект для економіки країни. Але останнім часом переможцями тендерів стають підрядники з-за кордону, тому саме в їх кишенях осідає левова частка отриманих Україною кредитних коштів.
Приміром, торік "Укравтодор" підписав з компаніями-підрядниками п'ять контрактів на відновлення дороги Київ - Чоп загальною вартістю більше 200 млн. євро. Чотири підряди одержали азербайджано-німецька компанія "Азеркорп", турецькі "Онур" і "Гюльсан", македонська компанія "Граніт", і тільки невелику 30-кілометрову ділянку віддали "на відкуп" українському "Південьзахідшляхбуду".
Повз касу?
Нещодавно "Укравтодор" підписав із Світовим банком угоду про виділення $400 млн. кредиту для ремонту 120 км 130-кілометрової дороги Бориспіль - Лубни. У перемозі українських підрядників не сумнівається прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко. "3,2 млрд. грн. ($400 млн.) - це великий обсяг робіт для наших будівельників доріг, а також для тих, хто провадить будівельні матеріали, і це тисячі робочих місць, які будуть створені на базі реалізації цього проекту. Це одна з найбільш істотних складових інфраструктурних проектів, завдяки яким, ми впевнені, Україна буде долати кризу", - висловила надію Тимошенко.
При цьому глава "Укравтодору" Вадим Гуржос повідомив, що зацікавленість брати участь у проекті вже висловили 28 компаній. Однак якщо більша частина обсягів роботи знову ж буде віддана іноземцям (із усього списку зацікавлених), про тезу "дороги врятують українську економіку і позбавлять від безробіття" можна буде забути.
Тим часом криза, яка вирує в нашій країні, робить шанси вітчизняних підрядників більш вагомими. По-перше, вони можуть демпінгувати за цінами, оскільки працюють із гривнею, по-друге - даний проект для уряду повинен бути показовим, щоб потім надати звіт про те, куди були "зариті" позичені гроші, і продемонструвати, як держава бореться з безробіттям і лобіює інтереси вітчизняних компаній.
Чи вистачить суми, виділеної Світовим банком, для того, щоб провести заплановані ремонтні роботи? За підрахунками Вадима Гуржоса, на один кілометр автотраси Бориспіль - Лубни держава використає близько $1 млн. кредитних коштів. Раніше глава "Укравтодору" повідомляв, що $300 млн. із кредиту буде спрямовано на реконструкцію ділянки дороги M-03, а ще $100 млн. - на покращення транспортно-експлуатаційного стану автодоріг державного значення на аварійно небезпечних ділянках. Зокрема запланована установка дорожних знаків і переходів, забезпечення освітлення і т.п. За підрахунками експертів, кредитних грошей для цих цілей більш, ніж потрібно. Залишається відкритим питання, куди підуть гроші, що залишилися? А це значна сума - близько $280 млн.
Почати модернізацію автотраси Гуржос обіцяє влітку цього року. Відповідно, тендер пройде найближчим часом. Результати конкурсу продемонструють, наскільки реальними є альтруїстичні заяви Світового банку щодо участі в даному проекті.
Ігор Блонський
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас