"Укртелеком" закодував зарубіжжя — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укртелеком" закодував зарубіжжя

1219
Минулого тижня національний оператор зв'язку ВАТ "Укртелеком" запропонував своїм абонентам дзвонити за кордон за тарифом 0,15-0,50 долара за хвилину, що значно дешевше, ніж звичайна вартість міжнародного зв'язку. Щоб скористатися новою послугою, потрібно набрати спеціальний код 8-10-9799 (для міжнародного зв'язку за звичайними тарифами поки використовується код 8-10). У прес-службі оператора повідомили, що такі тарифи на цю послугу дійсні до 31 травня, після чого ухвалять рішення щодо подальшого існування дешевих міжнародних дзвінків.
Нова послуга заснована на IP-телефонії (розмова передається через інтернет-канали). Завдяки цьому її собівартість нижча, а якість гірша, ніж у традиційного телефонного зв'язку: можливі короткочасні провалля або затримка сигналу, а також різні перешкоди. Однак така якість звична для тих абонентів "Укртелекому", які обслуговуються застарілими телефонними станціями.
Війна за розкладом
Перед нововведенням національний оператор вирішив витіснити з ринку потенційних конкурентів. "Протягом трьох останніх тижнів ”Укртелеком” відключає від своїх мереж IP-телефоністів. Таким чином, він не дає працювати компаніям, що одержали ліцензію вартістю півмільйона гривень і на законних підставах надавали такі послуги", - говорить президент Української асоціації провайдерів інтернет-телефонії Андрій Лазарєв.
Боротьба "Укртелекому" з операторами IP-зв'язку почалася вісім років тому, тоді монополіст уперше відключив їх від своєї мережі. Національний оператор обслуговує 80% всіх стаціонарних телефонів у країні, тому таке відключення для IP-телефоністів означало закриття бізнесу. Надалі відключення почали проводитися щомісяця. Крім того, державний монополіст залучив на свій бік прокуратуру і міліцію.
Правоохоронні органи вимагали від операторів IP-телефонії пред'явити ліцензію (тоді такий вид діяльності не підлягав ліцензуванню, однак міліцію цей факт не зупиняв). У свою чергу, прокуратура звинувачувала керівництво приватних компаній у розкраданні державної власності (під держвласністю розумівся телефонний трафік державного оператора). Пік відключень припав на 2002-й: у той час IP-телефонія в нашій країні фактично припинила існування.
Оператори IP-зв'язку змогли довести свою правоту в судах і Антимонопольному комітеті, що через два роки оштрафував "Укртелеком" і ще кілька компаній. Прокурорам довелося закривати справи проти операторів. У 2005-му жителі України знову змогли користуватися дешевим міжнародним зв'язком. За словами Лазарєва, зараз оператори знову готують звернення до судів і держорганів, але побоюються, що їхній розгляд може тривати кілька років, як і минулого разу.
Вимушена послуга
Причина боротьби "Укртелекому" з IP-телефоністами очевидна: за рахунок доходів від міжнародного зв'язку оператор дотує збитковий міський і сільський зв'язок. Тому монополіст і вирішив заборонити IP-телефонію.
От тільки в сучасних умовах заборонами нічого не домогтися. У 2006 році в конкурентну боротьбу за міжміські дзвінки вступили різні оператори мобільного зв'язку. Вони запропонували своїм абонентам спеціальні послуги дешевого міжнародного зв'язку, аналогічні послузі IP-телефонії.
Багато жителів держави мають широкосмуговий доступ в Інтернет і можуть дзвонити за кордон зі свого комп'ютера, використовуючи такі програми, як Skype, і телефон їм для цього не потрібний. Найбільш дохідні користувачі - корпоративні - також широко застосовують IP для мінімізації витрат на зв'язок. У результаті доходи від надання послуг міжнародного зв'язку в 2006-2008 роках скорочувалися на шість відсотків на рік, і це при тому, що сумарний обсяг ринку послуг зв'язку за цей час щорічно збільшувався на 20%.
"Укртелекому" ще кілька років тому варто було б використати досвід Японії і Південної Кореї. У цих країнах національні оператори, перейшовши на IP-телефонію, змогли забезпечити не тільки дешеві дзвінки за кордон, але й недорогі міжміські розмови і безкоштовні внутрішньомережеві (тобто внутрішньоміські) дзвінки.
Зараз введення "Укртелекомом" послуги дешевих міжнародних дзвінків - вимушений захід. Національний оператор прагне відновити свої ринкові позиції в секторі міжнародного зв'язку. От тільки ця спроба виглядає запізнілою: ті користувачі, які часто дзвонять за кордон, уже навчилися заощаджувати.
Максим Благонравін
За матеріалами:
expert.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас