Торгівля завжди у ціні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Торгівля завжди у ціні

Казна та Політика
722
Незважаючи на економічну кризу, Україна залишається одним з найпривабливіших ринків для експансії серед міжнародних рітейлерів. В опублікованому вчора звіті CB Richard Ellis вона зайняла 12 місце серед найбільш привабливих для розвитку рітейлу країн.
За наявності необхідних приміщень на ринок могли б вийти ціла низка великих рітейлерів, говорять учасники ринку.
В 2008 році багато міжнародних роздрібних операторів продовжили активну експансію, незважаючи на економічну кризу, що поширюється. В основному експансія проходила за рахунок країн, що розвиваються (ринки країн Близького Сходу, Східної Європи та Азії), говориться в опублікованому учора щорічному дослідженні "Наскільки глобальний світовий рітейл?" (2009) консалтингової компанії CB Richard Ellis, у рамках якого було опитано 280 найбільших рітейлерів.
Визначальними факторами для виходу стало зростання внутрішнього споживання, а також розвиток торговельної нерухомості, але більшість мереж віддала перевагу виходу на ці ринки за договорами франшизи. Найбільш активно в 2008 році розвивалися європейські оператори сегментів luxury і одежного рітейлу (26% і 51%, відповідно, від загального числа магазинів, відкритих рітейлерами за межами локального ринку).
За минулий рік рітейлери розширили глобальну діяльність на 12%, збільшивши зону своєї присутності в середньому на дві країни, відзначають в CBRE. У рейтингу країн, що стали найбільш привабливими для експансії рітейлерів в 2008 році, Україна зайняла 12 місце, випередивши такі країни як Китай і Польща. Нагадаємо, що торік Україна, за даними A.T. Kearney, входила в п'ятірку найбільш привабливих ринків.
Інтерес до України залишається досить високий: 63% опитаних операторів потенційно розглядали або розглядають вихід на український ринок, але в країни досить високий рівень відмов від розвитку після вивчення ринку - порядку 16%, що свідчить про високі ризики, які стають очевидними при більш детальному вивченні. Для порівняння, рішення про вихід оператора в Китай практично завжди веде до відкриття там магазинів, тоді як для Пакистану цей показник становить 38%.
Україна в 2008 році була в планах експансії в багатьох мереж, говорить заступник директора "Української торговельної гільдії" Віталій Бойко: "Але цей процес гальмувався через те, що не було поштовхів у вигляді великих нових об'єктів, які б побудували західні девелопери, що дозволило б домовлятися про вихід в Україну у своєму центральному офісі, піддаючи себе меншим ризикам". За словами старшого консультанта департаменту стратегічного консалтингу CBRE Марини Крестініної, у компанії очікували, що за рік плани рітейлерів щодо експансії піддадуться значній корекції в умовах економічної нестабільності, що погіршується, враховуючи, що дослідження проводилося на початку 2008 року. "Але загальна тенденція подальшого розширення залишається пріоритетною стратегією розвитку для більшості рітейлерів. Причому для деяких з них криза створила сприятливі умови для виходу на ринок".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас