Хто модернізує українську трубу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хто модернізує українську трубу

Енергетика
508
Як стало відомо "Делу", німецька Man Turbo і американська General Eleсtric включилися в боротьбу за підряди на поставки обладнання для держкомпанії "Укртрансгаз" (оператора української ГТС). Враховуючи. що відповідні тендери будуть проведені не раніше 2010 року.
Начальник департаменту експлуатації компресорних станцій "Укртрансгазу" Володимир Соляник повідомив "Делу", що пропозиції іноземних компаній були розглянуті. При цьому в держкомпанії підкреслили, що устаткування закордонних компаній більш ніж на 50% дорожче, ніж вітчизняних виробників.
"До відновлення ГТС треба залучати лише вітчизняні компанії-виробники газотурбінного і компресорного обладнання. Досвід експлуатації цього устаткування показав, що воно порівняне зі світовими зразками газоперекачувального обладнання. Впровадження такого устаткування дозволить знизити втрати газу на 20-25%", - говорить Соляник.
Погрози для виробників
Незважаючи на позицію "Укртрансгазу", у випадку відсутності активної підтримки з боку вищих ешелонів влади вітчизняні виробники можуть залишитися осторонь від процесу. Адже очевидно, що іноземні кредитори будуть лобіювати свої компанії.
У той же час експерти відзначають, що в Україні вистачає власних потужностей, щоб забезпечити модернізацію ГТС. Тільки користуються ними на 95% іноземні компанії, що вважають наше устаткування досить якісним, щоб обслуговувати їх ГТС. Газокомпресорні станції українського виробництва вже багато десятиліть забезпечують поставки в Європу.
Брати участь у модернізації ГТС із боку України могли б такі підприємства, як НВО ім. Фрунзе (виробляє компресорні станції), а також "Мотор Січ" і "Зоря Машпроект" (виробляють двигуни для компресорних станцій). На заводах говорять, що замовлення на постачання устаткування могли б принести користь не тільки їм самим, але й економіці країни в цілому. Зокрема, могли б бути збільшені податкові відрахування в бюджет і створені нові робочі місця.
Про необхідність підтримки держави говорять і на "Зоря Машпроект". "Великий обсяг робіт ми здійснюємо для закордонних покупців, "Укртрансгазу" надаємо незначний обсяг послуг з ремонту і сервісу устаткування. Але ж наші підприємства спроможні повністю оновити газоперекачувальне устаткування", - констатує директор з маркетингу і впровадження газотурбінних проектів підприємства Олександр Гавришенко.
Він нагадав, що вітчизняні виробники 20 березня підписали меморандум з Мінпаливенерго і "Укртрансгазом" про те, що українська техніка матиме перевагу в розподілі інвестицій на відновлення ГТС. "Сподіваємося, що нас підтримають президент країни і прем'єр-міністр у цьому питанні, оскільки мова йде про відстоювання інтересів національних виробників", - резюмував Гавришенко.
Користь для бюджету
"Наших потужностей достатньо, щоб брати участь у відновленні вітчизняної ГТС. Адже для нас це зниження собівартості продукції, нові робочі місця, забезпечення стабільною роботою на 6-7 років в умовах кризи. Для бюджету це істотне збільшення податкових відрахувань, які б дозволили значно знизити фінансове навантаження з обслуговування кредиту на бюджет країни", - пояснив начальник відділу маркетингу НВО ім. Фрунзе Олександр Резванович.
Відновлення ГТС може принести значний виторг не тільки цьому підприємству, але й всій галузі. Вартість установки нової компресорної станції становить приблизно 25 мільйонів доларів, а в Україні їх 71. З огляду на той факт, що за 2008 рік на НВО ім. Фрунзе було зроблено і відправлено на експорт 49 подібних агрегатів, вітчизняних потужностей для модернізації ГТС цілком достатньо.
Марина Красілова
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас