Мережні комбінатори — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мережні комбінатори

1044
Як і вся економіка, е-комерція також переживая кризові явища. Хоча, здавалися б, порівняно низькі витрати на організацію процесу торгівлі, постійно зростаюча аудиторія абонентів мережі й низький рівень конкуренції повинні стати запорукою успіху онлайн-торгівлі. Проте більшість операторів електронної комерції заявляють про падіння продажів.
Однак є й такі, хто покрашує свої позиції. Хто і як може скористатися кризовою ситуацією?
Різниця в е-розбробі
Про те, що електронні продажі - перспективний і привабливий канал збуту, говорять і самі учасники ринку. "Продаж популярної групи товарів через один інтернет-магазин порівнянний з продажем цієї ж групи товарів через мережу магазинів (традиційних)", - ділиться Софія Березовська, заступник керівника відділу продажів "Фокстрот-ІТ". До того ж передумов для освоєння або розширення напрямку електронної торгівлі в Україні достатньо.
Відповідно до досліджень компанії Gemius, вітчизняна інтернет-аудиторія за рік зросла на 1,7 млн. чоловік (28%) і в лютому 2009 року склала 7,09 млн. Серед них частка бажаючих купувати через електронні системи збільшилася лише за півроку з 31 до 38%.
На підтвердження цьому в компанії "Євромережа" констатують дворазове збільшення обсягів онлайн-продажів у грошовому вираженні. Секрет багатьох успішних торговців простий: покупцеві робиться пропозиція, від якого той не має сил відмовитися. Дозволити собі це можуть лише продавці, які володіють запасами докризового періоду. І поки ці запаси не скінчилися, вони будуть мати переваги й виграють не тільки гроші, але й час.
У той же час більшість інтернет-торговців заявляють про зниження бізнес-активності в мережі. Вадим Дубровін, маркетолог компанії "Мобітрейд", розповів, що сума середнього чеку в їх магазинах на початку поточного року впала на 20% (у порівнянні із груднем 2008 року), а показник продажів знизився на 50%. Дмитро Лаппо, говорячи про спади продажів у своєму бізнесі в після новорічний період, основними причинами називає міжсезоння та погіршення економічної ситуації в цілому. Та й схудлі гаманці українських споживачів у цей період вимагали відпочинку.
Тим часом експерти пророкують, що у зв'язку з прагненням багатьох ритейлерів в онлайн на ринку як і раніше буде досить тісно, оскільки збіднілий покупець готовий викладати гроші тільки за певні товарні категорії, і за такого покупця неодмінно розгорнеться боротьба.
Режим суворої економії
Практично всі представники е-рітейла сьогодні взяли курс на режим суворої економії. Першочерговим антикризовим заходом у всьому рітейлі була оптимізація асортиментів. "Продавці залишили тільки найбільш ходові позиції. Крім усього іншого, у зв'язку зі зниженням купівельної активності програм споживчого кредитування та платоспроможного попиту, як виробники, так і продавця переорієнтувалися на економсегмент", - розповів Денис Хрустальов, керуючий українською філією компанії "Євромарежа". Однак запаси рано чи пізно закінчаться. Тим часом, на відміну від дрібних учасників ринку, у великих відкриваються більші можливості, використавши які, вони мають шанс витягти із кризи користь. "Наші інтернет-асортименти відповідає щонайкраще попиту онлайн-покупця, - говорить Денис Хрустальов. - Ми прагнемо виставити там "найгарячіші пропозиції" і, як офіційний онлайн-магазин, надаємо весь спектр гарантійних послуг".
Однак у нинішніх умовах мало хто зробить ставку на стимулювання існуючого покупця, необхідно освоювати нові ринки. Навіть якщо для цього ще час не прийшов. Не від гарного життя інтернет-магазини почали торговельну експансію. Столичні продажі київських операторів е-комерції демонструють стрімке падіння.
Київ та область були і залишаються "найбільш просунутою" інтернет-аудиторією. 61% відвідувачів інтернету, що проживають у столиці, і 48% в області роблять покупки через мережу. У той час як готовність жителів регіонів купувати в інтернет-магазинах нижча в 2-3 рази. А якщо сюди додати слабке проникнення інтернету та відсутність звички купувати через мережу, то перспектива й зовсім здається примарною. До того ж, торгуючи в регіонах, у найкращому разі можна розраховувати на виторг у розмірі 20-30% від столичних показників.
Однак обнадіюють позитивні моменти. Наприклад, в областях набагато доступніше оренда та більше низький рівень конкуренції. За розрахунками компанії "Мобітрейд", яка нещодавно заявила про активну регіональну експансію, відкриття однієї мережі, куди включаються витрати на захід у регіон, просування, персонал та оренду, обійдеться компанії в $15-20 тис.
Одна з головних складностей у регіональній торгівлі полягає в тому, що основні склади з побутовою технікою розташовані в столиці.
Більш того, українська інтернет-торгівля представлен здебільшого пропозиціями від компаній, що не мають власної налагодженої системи логістики. Криза повинен очистити ринок від цього прошарку якщо не повністю, то значною мірою. Залишаться інтернет-магазини, які налагоджували свої бізнес-процеси із прицілом на майбутнє і вже зараз мають власну дистрибуційну систему.
На думку Софії Березовьскої, частка онлайн-продажів у загальному обсязі буде неухильно йти до 50%, однак це перспектива далекого майбутнього. А поки однозначно сказати, що електронні продажі врятують ритейлерів від кризи, - не можна, але допомогти вочевидь зможуть, впевнений Сергій Петренко, генеральний директор компанії "Яндекс.Україна".
Тим паче, що багато з людей зараз почали більш виважено робити покупки, шукати інформацію про товари й ціни в мережі, порівнювати. А в прагненні одержати найбільшу віддачу від електронної торгівлі ритейлери не знаходять нічого кращого, як підсилювати акційну активність і знижувати ціни.
Ірина Государская
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас