Будівники АЗС захопились Азією — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Будівники АЗС захопились Азією

Енергетика
519
Власники АЗС різко скоротили фінансування будівництва нових комплексів, через що просів ринок обладнання. Якщо хто і наважується розширювати або оновлювати парк АЗС, то такий замовник найчастіше виявляється неплатоспроможним.
Скорочення найбільшими паливними компаніями своїх інвестпрограм посилило боротьбу за замовника на і без того висококонкурентному ринку обладнання для автозаправок і нафтобаз. За свідченням його учасників, обсяги замовлень на проектування і зведення нових АЗС упали щонайменше у два рази навіть у великих гравців.
"Тільки вітчизняний ринок АЗС почав тяжіти до виходу на новий якісний рівень, тільки оживився, як криза знову відкинула його назад", - говорить директор компанії "Скіф-Аналіт" Віктор Гура. Він повідомив, що його компанія в Україні змушена в основному займатися лише супроводом і техпідтримкою: "Не можна сказати, що замовлень немає. Вони є, але, як правило, самі замовники потім не в змозі розплатитися за зроблену роботу і просять відстрочити платежі нескінченно".
Інші учасники ринку відзначають зміну в співвідношенні послуг у портфелі контрактів. "Компанії стали наголошувати на реконструкції своїх станцій. Якщо торік 80% замовлень припадало на будівництво комплексів з нуля, а 20% - на реконструкцію, то зараз ситуація прямо протилежна", - говорить директор з розвитку компанії "Лігір-Ітбс" Лариса Іванова. За її спостереженнями, істотна частка замовлень тепер припадає на роботи з ребрендингу комплексів.
Експерти вважають, що оператори роздрібного ринку діють логічно, скорочуючи під час кризи заявлені раніше інвестпрограми або зовсім відмовляючись від них. "У загальному випадку інвестувати в автозаправне обладнання, необхідне для розширення мережі, або модернізацію вже наявних станцій зараз недоцільно. Доречніше було б направити вільні кошти, якщо такі є, на поповнення обігового капіталу. Це зміцнить позиції компанії в очах постачальників ресурсу, яким цікавіше працювати із платоспроможним клієнтом", - вважає начальник аналітичного відділу Galt & Taggart Securities Володимир Нестеренко.
Він нагадує, що банківське фінансування стало практично недоступним переважній більшості учасників ринку. На думку експерта, зараз формат конкуренції між операторами роздрібного ринку змінюється: компанії, які зараз направлять усі сили на підтримку ліквідності, будуть мати більше шансів зберегти і навіть наростити частку ринку, ніж ті, які інвестували кошти в розширення мережі своїх АЗС.
Тим часом компанії, що займаються проектуванням і будівництвом заправних комплексів, знаходять свої шляхи втриматися на плаву. Зокрема, за рахунок розширення кошика надаваних послуг. "Ми активно займаємося нафтоналивними бункерувальниками. Навіть в умовах кризи цей напрямок цікавий операторам ринку. Адже ніша тут поки не зайнята. А якщо зараз не поспішити, можна опинитися за бортом", - резюмує Іванова.
Інші компанії активно шукають вихід на зовнішні ринки, оскільки в боротьбі за замовника готові надавати все більший дисконт, що позначається на рентабельності. "Близько 98% наших замовлень зараз припадає на закордонні ринки.
Наприклад, ми почали успішне співробітництво з Туркменією, паливний ринок якої інтенсивно розвивається останнім часом", - говорить пан Гура. За його словами, середньоазіатський регіон дуже перспективний для науково-технічного потенціалу українських компаній: "Взяти хоча б Афганістан, у якому після розрухи активно почалося будівництво інфраструктури за рахунок фінансування США. Звичайно, ми усвідомлюємо всі ризики, які традиційно пов'язують із цим регіоном, але зате тут ризик не одержати плату за свої послуги набагато нижчий, ніж у нас".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас