Куди підуть мільярди Мінтрансу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Куди підуть мільярди Мінтрансу

Казна та Політика
1517
Рахунки всіх підприємств, що входять у структуру Міністерства транспорту та зв'язку, будуть переведені у два державні банки - Ощадбанк і Укрексімбанк. Мова йде про 50 мільярдів гривень.
Як повідомив "Делу" міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський, переведення рахунків повинно початися до кінця березня. Таке доручення дала прем'єр-міністр Тимошенко.
Зараз обслуговуванням компаній, підвідомчих Мінтрансу, займається більше 30 комерційних банків. Експерти впевнені, що для деяких з них рішення влади спровокує серйозні проблеми.
"Юлія Тимошенко дала окреме доручення Мінтрансу, згідно з яким із квітня відомство і його підприємства будуть обслуговуватися в казенних банках для більшої прозорості фінансових потоків", - підтвердила заступник міністра транспорту та зв'язку Катерина Фоменко. За її оцінками, більше 50 мільярдів гривень, які обертаються в системі Мінтрансу, перейдуть у державний фінансовий сектор.
За словами джерела в Кабміні, рішення Юлії Тимошенко обґрунтоване конфліктом з діючим головою Мінтрансзв’язку. Як раніше повідомлялося, Йосип Вінський планував створити спеціальний банк для обслуговування підприємств відомства. Для цього Мінтранс прийняв рішення створити комісію з купівлі на біржі 99% акцій новоствореного банку "Стандарт". "Ми провели моніторинг усіх банків і знайшли лише три, створені в 2008 році, серед яких був і "Стандарт", - пояснює ситуацію Фоменко. За її словами, банк раніше не вів госпдіяльності і тому був "чистим, без зобов'язань". Однак інформації із приводу засновників банку, його статутного капіталу і навіть контактного телефону немає в жодній базі даних. Крім того, у реєстрі НБУ банку "Стандарт" взагалі не існує.
Зрештою Юлія Тимошенко ідею зі спеціальним транспортним банком відхилила, доручивши керівництву міністерства впорядкувати фінансові потоки. Член профільного комітету Верховної Ради Микола Ковзель підтримує Кабмін. "Не в компетенції Мінтрансу займатися банківською справою", - відзначив депутат.
Катерина Фоменко уточнює, що зараз найбільші підприємства галузі обслуговуються в 30 українських комерційних банках. "Їм (підприємствам) поставлене завдання закривати зарплатні, депозитні і кредитні рахунки та відкривати нові в Ощадбанку та Укрексімбанку", - говорить заступник міністра.
Нардеп від Партії регіонів Микола Круглов впевнений, що такий розвиток подій для деяких комерційних банків загрожує закінчитися серйозними проблемами. "Вивід таких серйозних коштів може спричинити ліквідацію низки банків", - не виключає він.
Одним з перших може серйозно постраждати Експрес Банк, де обслуговуються відразу три підприємства Мінтрансу, у тому числі й "Укрзалізниця", яка є до того ж акціонером цієї фінустанови. При цьому прес-секретар Експрес Банку Тетяна Ліговська вчора запевнила, що на даний момент банк не одержував вимог про переведення рахунків "Укрзалізниці".
Представники інших великих державних транспортних підприємств також виявилися неготовими коментувати плани переходу на обслуговування в інший банк. "Інформація про банки, у яких обслуговується порт, є комерційною таємницею. Ми їх називати не можемо. Ніяких директив щодо переведення рахунків з наших банків в Ощадбанк і Укрексімбанк до нас на сьогоднішній день не надходило", - повідомила прес-служба Одеського морського торговельного порту.
У свою чергу представники банківського сектору рішення Тимошенко оцінюють критично. "Мені здається, що такими діями ми йдемо від ринкових відносин банківської системи далеко убік. Що стосується Експрес Банку, то в нього вкладено багато грошей саме для обслуговування "Укрзалізниці", і мені хочеться вірити, що такі дії будуть продуманими та обов'язково скоординованими із самим банком", - говорить голова правління банку "Фінанси та Кредит" Володимир Хливнюк.
Василь Горбаль, народний депутат і почесний президент Укргазбанку, серед клієнтів якого аеропорт "Бориспіль", додає, що переведення будь-якого клієнта повинно обов'язково обговорюватися з фінустановою, у якій він обслуговується. До того ж він впевнений, що державні банки просто не в змозі забезпечити всі потреби таких великих клієнтів, як порти і залізниця.
У свою чергу голова правління банку "Хрещатик" Дмитро Гриджук додає: "Переведення рахунків державних підприємств тільки у два держбанки - це демонстрація з боку органів влади недовіри до всієї банківської системи".
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас