Росіяни пішли в обхід — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Росіяни пішли в обхід

Аграрний ринок
5343
Транзит російського зерна через українські порти з початку року впав в 18-19 разів
Причина в тому, що зниження транспортних тарифів у Росії стимулювало експорт через їхні вітчизняні потужності. Експорт російського зерна в цьому сезоні наближається до абсолютного рекорду, тому недоотриманий прибуток української інфраструктури буде обчислюватися мільйонами.
З початку року частина українських портів не перевалила жодної тонни російського зерна. Як повідомили в Херсонському порту, перевалка зернових вантажів з Росії з початку року впала до нуля. - Не було транзитного зерна взагалі, - повідомили у відділі зовнішньоекономічних зв'язків і комерційної роботи з посиланням на начальника відділу Валентину Хаєцьку.
Як відзначили в Іллічівському порту, обсяги перевалки російського транзитного зерна в них традиційно незначні. - Не можна сказати, що вони впали. Традиційно максимальна кількість російського зерна перевалюється через Одеський порт - для них показники могли змінитися разюче, - повідомили в порту.
За даними Мінтрансзв’язку, практично припинилися перевезення зернових транзитних вантажів в Іллічівський, Херсонський, Керченський порти і порт Південний. В Одеському морському торговельному порту, де традиційно перевалюється максимальна кількість російського зерна, показники становлять близько третини відносно останнього місяця минулого року. За даними Мінтрансу, у січні в напрямку "порт Одеса" було направлено 142 вагона російських зерновантажів (38% від грудневого показника).
Відповідно, знизилися і транзитні перевезення залізницею. За даними Мінтрансзв’язку, перевезення російського зерна призначенням "порти України" в 2009 р. практично припинилися, склавши в січні 100 вагонів. За прогнозами, лютневі показники настільки ж невисокі. Для порівняння: в 2008 р. середньомісячна кількість вагонів з російським зерном, що направлялися в наші порти, дорівнювала 1,8-1,9 тис.
Втрата популярності українських перевалочних потужностей пояснюється новими пільговими тарифами, введеними Росією цього року в рамках стимулювання експорту. Сільгоспвиробники одержали знижку до залізничного тарифу на перевезення зерна і продукції борошномельної промисловості - з 1 січня на перевезення дальністю від 1100 км діє знижувальний коефіцієнт 0,5 (зараз учасники зернового ринку Росії просять розширити цю знижку - на перевезення 500 км). Коефіцієнт для перевезення автомобілів на відстань 1000-3000 км знизився з 0,71 до 0,37. За даними ВАТ "Російські залізниці", із грудня 2008 р. по теперішній час залізничний тариф при експорті зерна через російські порти на середній дальності 624 км знизився з $15,9 до $13 за тонну (майже на 20%), незважаючи на 5%-ву індексацію в січні 2009 р.
Відзначимо, що в цьому сезоні з Росії буде експортована рекордна кількість зерна - близько 18-20 млн. т, що обіцяє вигоду й українській інфраструктурі, оскільки значна частина експорту раніше йшла через українські порти. Однак якщо обсяг перевалки транзитних зерновантажів залишиться на рівні перших місяців року, то фінансові показники українських портових підприємств будуть значно нижчими від планованих (оскільки впала перевалка і по інших категоріях вантажів, зокрема, металу). "Єдине, на що ми можемо розраховувати, - що російських перевалочних потужностей не вистачить для забезпечення рекордного експорту", - відзначають експерти.
За різними оцінками, прибуток, отриманий всіма українськими портами за минулий маркетинговий рік від перевалки російського зерна, склав близько $5 млн.
Вітчизняні морські порти цього року можуть залишитися без перевалки російського зерна.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас