Новий рік скасовується — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Новий рік скасовується

1060
Українські компанії вирішили не дотримуватися принципу: "Як зустрінеш Новий рік, так його й проведеш". Порівняно з 2007-м івентори провели майже вдвічі менше новорічних корпоративів.
Ще півроку тому українському івент-ринку пророкували світле майбутнє навіть в умовах кризи. Очікування не підтвердились. Навіть найгарячіші для івенторів новорічні свята не виправдали сподівань. Наприкінці 2008 року українські івент-агенції відпрацювали принаймні на 30—40% замовлень менше, ніж роком раніше.
"Як і в 2007-му, багато компаній почали готуватися до свят ще в жовтні, – розповідає Олена Лисенко, керівник відділу з організації заходів компанії "Живе Діло". – У середині місяця наш відділ брав участь у кількох великих тендерах. У період із жовтня до початку грудня в нас було заплановано навіть на 15% проектів більше, ніж за відповідний період 2007 року. Однак уже в середині грудня клієнти почали масово скасовувати замовлення".
Різкий спад активності клієнтів івентори прямо пов’язують із фінансовими проблемами багатьох українських компаній, які по-справжньому почали проявлятися саме наприкінці року. "Кількість замовлень на проведення новорічних вечірок скоротилася приблизно на 35%, – підтверджує тенденцію Юля Загородня, управляючий партнер бутика приватних подій "Іюльскій". – Звичайно, це пов’язано з режимом економії в умовах кризи".
Клієнти, які все ж таки вирішили вдатися до послуг івенторів, намагалися максимально зменшити святкові бюджети. "У середньому витрати на святкування Нового року знизилися на 30–50%, іноді скорочення досягало 70%", – каже Олена Лисенко.
Причому витрати на новорічні вечірки урізав здебільшого корпоративний сектор, в той час як витрати приватних замовників не змінилися. "Переважна більшість приватних VIP-клієнтів не зменшували витрат на святкування Нового року. Це пов’язано з їхнім стилем життя і необхідністю підтримувати імідж успішної особистості", – коментує тенденцію Юлія Загородня. Керуючий справами агентства Quest Event Nework Владислав Рєзников також не помітив скорочення приватних замовлень.
"А ось корпоративні клієнти стали більш стриманими, – стверджує Рєзников. – Однак економія в умовах кризи не означає відмови від стандартних бізнес-процесів, до яких входить і командоутворення. Зараз антистресові заходи й антикризові методи мотивації персоналу важливі як ніколи. Тому якщо кількість запитів на проведення молодецьких пиятик насправді скоротилася, то корпоративні заходи, що мають завдання згуртувати колектив, як і раніше, актуальні".
"В умовах кризи дуже важливо підтримати й згуртувати колектив, – погоджується Юлія Загородня. – Тому клієнти намагалися безболісно трансформувати "ресторанне святкування" у дійсно внутрішньокорпоративну подію, коли замість ресторанів використовувалися конференц-зали, а програму дорогих артистів заміняли не менш яскраві виступи співробітників компанії". Крім того, за спостереженнями Олени Лисенко, бажаючи скоротити кошторис, замість розробки індивідуальних сценаріїв деякі замовники погоджувалися на стандартні варіанти проведення корпоративного святкування.
Втім, івентори розуміють, що після великих свят у них починаються важкі часи. "З огляду на те, що багато іноземних компаній заморожують свої проекти або й повністю закривають дочірні підприємства в Україні, а вітчизняний бізнес різко скорочує маркетингові бюджети, у найближчій перспективі наш івент-ринок стагнуватиме", – упевнена Юлія Загородня.
На думку Владислава Рєзникова, глибина падіння ринку багато в чому залежатиме від обсягів замовлень із боку транснаціональних компаній – вітчизняні фірми, за рідким винятком, не займаються формуванням корпоративної культури.
"Думаю, криза такого масштабу вщухне за два роки за умови формування неокапіталістичної моделі. У будь-якому разі людям потрібно зустрічатися й отримувати від цього задоволення, тож івент-бізнес буде живий, допоки є хоча б кілька конкуруючих компаній", – говорить Рєзников.
Втім, Олена Лисенко переконана, що ситуація на івент-ринку стабілізується в найближчі півроку-рік, оскільки "без свята наша слов’янська душа довго не витримає". При цьому послуги агентств стануть більш різноманітними й креативними. Сьогодні вже нікого не здивуєш стандартними програмами, повітряними кульками й зірками естради. "Нинішня криза і, як наслідок, демпінг, повинен підштовхнути івент-агенції до більш творчого, індивідуального, лояльного підходу до організації подій", – вважає Лисенко.
Учасники ринку впевнені, що зараз свято потрібне людям більш ніж будь-коли. Але лише свято, підготовлене з розумом, коли кожна копійка вкладена в якісні веселощі, у справжнє, грамотно вибудуване, видовищне шоу.
"Пригадується стара добра приказка "біднота на вигадки метка". Урізування бюджетів на проведення івентів викликає потребу у творчому підході, – вторить колегам Владислав Рєзников. – Тепер доводиться шукати нетривіальних, дешевших, але настільки ж ефективних методів при проведенні будь-чого. Навіть при бюджеті $100 на людину можна придумати щось яскраве й оригінальне – було б бажання".
Ксенія Портна
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас