Іде бичок, хитається — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Іде бичок, хитається

Кредит&Депозит
8470
Підвищення мита ставить покупця та автобізнес на коліна. Збільшення акцизу на покупку машин, збільшення транспортного збору і прагнення КМУ накрутити вартість першої реєстрації поставить їх у ще більш пікантну позу. Але привід для оптимізму є.
В умовах кризи введення спеціальних податків на користь вітчизняного автовиробника не позбавлене логіки. У цій галузі задіяно більше 150 тис. людей. Кожне робоче місце тут створює сім сервісних і дилерських. Тому підтримка вітчизняного виробника зберегла б у цілому приблизно 1,2 млн. робочих місць. Однак експропрійовані в покупців авто гроші планують пустити на інші цілі.
Гусари, мовчати!
За запевняннями КМУ, підвищення митного збору на 13% поповнить бюджет на 4 млрд. грн. Але чи так це? Розберемося разом.
У червні 2008 року після вступу України до СОТ і здешевлення іномарок Міністерство фінансів заявило, що зниження митного збору на 10% скоротило надходження в держбюджет на 900 млн. грн. (1,54 млрд. у річному вирахуванні). Яким чином 13-процентне підвищення того ж податку поповнить скарбницю на чотири мільярди? Яка з цих цифр неправда?
До речі, стогони про "недоїмки" бюджету змушують засумніватися в правдивості міністерських клерків. Торік зниження податкового тягаря на авторинок привело до його детінізації і зростання митних відрахувань, що з лишком перекрило оплакані крокодилячими слізьми "втрати".
Мільярди, які виймають з кишені покупців, КМУ має намір уторувати в асфальт - пустити на будівництво "автошляхів європейського рівня". Однак з асфальтом, як і з митним збором, теж не виходить.
Один кілометр єврошляху коштує $1,2 млн. Виходить, збільшення автоподатків дозволить побудувати 420 км автобанів та автобанчиків при оптимістичному курсі 8 грн./USD. Це приблизно половина відстані від кордону до столиці - для Євро-2012 замало буде!
Підвищення митного збору, акцизу і дорожнього збору не вирішить дорожніх проблем. Куди ж будуть вкладені ці гроші? Пригадайте крилату фразу поручика Ржевського: "Гусари, мовчати!"
60/60
Залежно від класу і комплектації цього року заводські ціни на європейські і корейські автомобілі зростуть на 4-7%. За прогнозами "Німецької хвилі", вартість легковиків китайських марок збільшиться на 20%. На ту ж суму подорожчають "японці".
Додавши зростання заводської ціни, збільшений митний збір, передноворічні податки і девальвацію гривні, одержимо 60-відсоткове подорожчання іномарок (оптимістичний прогноз). Тобто за модель, що коштувала в жовтні 2008 року 100 тис. грн., у березні після виснаження торішніх складських запасів машин доведеться викласти 160 тис. грн.
Масового автокредитування в рік Бика не передбачається. Тому, за словами генерального директора міжнародного автомобільного холдингу "Атлант-М" Сергія Савицького, у першому кварталі 2009 року іномарки будуть поставлятися під замовлення при обов'язковій 60-відсотковій передоплаті. А це не до снаги переважній більшості українців. Податкова програма КМУ вб'є автомобільний ринок. Автотрейдери це розуміють і намагаються знайти неординарні способи виживання.
Рік загального лізингу
Через неприступність кредитів рік Бика може стати періодом поголовного лізингу.
Тим, хто ризикне обзавестися колесами за відсутності необхідної суми, доведеться брати вподобаний транспортний засіб у лізинг на 12 місяців. Через борг комерційних банків іноземним кредиторам (у першій половині 2009 року потрібно погасити $11 млрд. короткострокових кредитів), спрогнозувати курс американського долара ніхто не береться. Тому більшість дилерів здає автомобілі винятково в короткостроковий лізинг.
Припустимо, ви лізингуєте авто за 160 тис. грн. Більшість пропозицій на ринку передбачає початковий вклад у розмірі 30%, тобто 48 тис. грн. З урахуванням вартості першої реєстрації і транспортного збору, що роздувається виконавчою владою, в автосалоні вам доведеться віддати 53 тис. грн. Інші 107 тис. грн. плюс відсотки (лізингодавець одержує машини в кредит) доведеться виплатити за рік. Таким чином, щомісячний внесок складе 8,96 тис. грн. - занадто багато для фізосіб.
За інформацією "Авто.24" великі трейдери планують здавати автомобілі в лізинг терміном на три роки. Тоді з урахуванням відсотків щомісячний вклад за наш легковик складе близько 4 тис. грн. Теж не цукор.
Однак найбільш дієвим методом здешевлення іномарок в 2009 році стане лізинг чиновницького популізму. Мова от про що. Під силу закону №3379 не потрапляють автомобілі, завезені в Україну до 1 січня 2009 року. Піддобривши потрібних людей, можна ввезти іномарки 32 грудня 2008 року (заднім числом) і продавати їх за доподатковою ціною плюс курсова різниця. У цьому випадку згаданий вище автомобіль буде коштувати не 160 тис., а приблизно 130 тис. грн.
Підвищення податків поверне авторинок у тінь і вимиє зі скарбниці мільярди гривень. Воно ж ударить по українському експорту, що ще більше посилить кризові явища в економіці. Проте деякі чиновники одержать відкоти, у порівнянні з якими Нобелівська премія здасться допомогою з безробіття.
За даними на сьогоднішній день, український авторинок схожий на бичка з дитячого віршика. Він іде, хитається, зітхає на ходу. Будемо сподіватися, що "дощечка не скінчиться" і він не впаде.
Ігор М’ягченков
За матеріалами:
24.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас