В Україні може утворитися дефіцит нафтопродуктів


В Україні може утворитися дефіцит нафтопродуктів

Різка девальвація гривні та активне державне втручання в ринок можуть привести до дефіциту нафтопродуктів в Україні та зростання цін на паливо, прогнозують аналітики.

"Завтра буде дуже важко - ми не зможемо наповнити внутрішній ринок. Введення імпортних мит, адміністративне втручання, все це змусить трейдера бояться цього бізнесу", - говорить Володимир Ємєлін, директор компанії Укрнафтохімпереробка, структурного підрозділу міністерства палива та енергетики України.

У пошуках додаткових коштів для покриття дефіциту бюджету 2009 року уряд має намір домогтися подвоєння акцизів на паливо і введення додаткового, до 13 %, імпортного мита, що ще сильніше збільшить навантаження на торговців.

За словами директора консалтингової компанії UPECO Сергія Куюна, введення нового рівня акцизу і мита підвищить ціни роздробу як мінімум на 0,7-1,0 гривні за літр залежно від виду палива, що зведе нанівець прагнення Кабінету різко здешевити паливо і дасть додатковий поштовх зростанню цін на багато товарів.

Аналітики говорять, що майже 70-процентне здешевлення гривні значно ускладнило повернення трейдерами валютних кредитів, узятих для закупівель імпортного палива і розвитку мереж АЗС.

Маржа роздрібної торгівлі при цьому залишається незмінною, тому що торговці перебувають під тиском з боку уряду та антимонопольних органів, що вимагають утримуватися від будь-яких підвищень цін реалізації.

Україна в 2008 році закриє паливом власного виробництва лише половину своїх потреб проти 70 % роком раніше.

Ємєлін говорить, що раніше експерти прогнозували зростання частки імпорту до 70 % в 2009 році, однак сьогодні такий сценарій не здається реалістичним.

Якщо в листопаді в країну завезли 420 тис.тонн імпортного дизельного палива, то за половину грудня - лише близько 120 тис. тонн.

"Ми бачимо тенденцію до зменшення імпорту, у той час як внутрішня переробка залишиться на колишньому рівні", - говорить Ємєлін.

Експерти стверджують, що в умовах різких курсових стрибків, українським НПЗ вигідніше експортувати паливо, оголюючи внутрішній ринок.

"НПЗ вигідніше працювати не на внутрішній, а на експортний ринок. Там вони одержать долари, а тут купу гривень, за які ще потрібно постаратися купити долари", - вважає Ємєлін.

Україна імпортує майже 80 % нафти, яку переробляє, закуповуючи її за валюту переважно в Росії.

На думку аналітиків, несприятливі умови роботи на українському ринку можуть привести до перерозподілу часток продавців палива як на крупнооптовому, так і на роздрібному ринках.

"Будуть зміни в структурі імпортерів. Дрібні імпортери через валютні ризики будуть іти...", - говорить Куюн.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua