В Україні може утворитися дефіцит нафтопродуктів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В Україні може утворитися дефіцит нафтопродуктів

Енергетика
1102
Різка девальвація гривні та активне державне втручання в ринок можуть привести до дефіциту нафтопродуктів в Україні та зростання цін на паливо, прогнозують аналітики.
"Завтра буде дуже важко - ми не зможемо наповнити внутрішній ринок. Введення імпортних мит, адміністративне втручання, все це змусить трейдера бояться цього бізнесу", - говорить Володимир Ємєлін, директор компанії Укрнафтохімпереробка, структурного підрозділу міністерства палива та енергетики України.
У пошуках додаткових коштів для покриття дефіциту бюджету 2009 року уряд має намір домогтися подвоєння акцизів на паливо і введення додаткового, до 13 %, імпортного мита, що ще сильніше збільшить навантаження на торговців.
За словами директора консалтингової компанії UPECO Сергія Куюна, введення нового рівня акцизу і мита підвищить ціни роздробу як мінімум на 0,7-1,0 гривні за літр залежно від виду палива, що зведе нанівець прагнення Кабінету різко здешевити паливо і дасть додатковий поштовх зростанню цін на багато товарів.
Аналітики говорять, що майже 70-процентне здешевлення гривні значно ускладнило повернення трейдерами валютних кредитів, узятих для закупівель імпортного палива і розвитку мереж АЗС.
Маржа роздрібної торгівлі при цьому залишається незмінною, тому що торговці перебувають під тиском з боку уряду та антимонопольних органів, що вимагають утримуватися від будь-яких підвищень цін реалізації.
Україна в 2008 році закриє паливом власного виробництва лише половину своїх потреб проти 70 % роком раніше.
Ємєлін говорить, що раніше експерти прогнозували зростання частки імпорту до 70 % в 2009 році, однак сьогодні такий сценарій не здається реалістичним.
Якщо в листопаді в країну завезли 420 тис.тонн імпортного дизельного палива, то за половину грудня - лише близько 120 тис. тонн.
"Ми бачимо тенденцію до зменшення імпорту, у той час як внутрішня переробка залишиться на колишньому рівні", - говорить Ємєлін.
Експерти стверджують, що в умовах різких курсових стрибків, українським НПЗ вигідніше експортувати паливо, оголюючи внутрішній ринок.
"НПЗ вигідніше працювати не на внутрішній, а на експортний ринок. Там вони одержать долари, а тут купу гривень, за які ще потрібно постаратися купити долари", - вважає Ємєлін.
Україна імпортує майже 80 % нафти, яку переробляє, закуповуючи її за валюту переважно в Росії.
На думку аналітиків, несприятливі умови роботи на українському ринку можуть привести до перерозподілу часток продавців палива як на крупнооптовому, так і на роздрібному ринках.
"Будуть зміни в структурі імпортерів. Дрібні імпортери через валютні ризики будуть іти...", - говорить Куюн.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас