Білий дім вирішує, як допомогти автоіндустрії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Білий дім вирішує, як допомогти автоіндустрії

Казна та Політика
453
Адміністрація президента США Джорджа Буша вирішує складне питання, як, у яких масштабах і з яких джерел буде надана допомога американському автопрому, і, можливо, збільшить пакет допомоги до $10-40 млрд, пише The Wall Street Journal.
Джерелом екстрених кредитів може стати керована Мінфіном $700-мільярдна програма Troubled Asset Relief Program (TARP). Однак з її першого траншу залишилося лише $15 млрд, а для одержання другого траншу обсягом $350 млрд необхідна згода Конгресу.
Для виділення грошей буде потрібно обрисувати законодавцям більш широкі плани адміністрації, включаючи заходи допомоги домовласникам, що опинилися перед загрозою конфіскації житла. Все це може привести до нової конфронтації з Конгресом.
Наприкінці минулого тижня повідомлялося, що кредити, які планує дати автопрому американська адміністрація, будуть меншими, ніж $14 млрд, які планував Конгрес, і, можливо, вони будуть ближчими до $8 млрд.
На вихідних співробітники адміністрації вивчали звітність компаній, щоб оцінити їхні потреби у фінансуванні. Джерело газети повідомило, що потреби компаній можуть досягати $10-30 млрд.
Одним з розглянутих варіантів є організоване банкрутство однієї або декількох компаній, однак це може підірвати репутацію виробників і віджахнути покупців.
Адміністрація може також вирішити надати фінансування, достатнє для роботи компаній до кінця року, щоб питання про їхню долю вирішував уже президент Барак Обама і новий Конгрес.
Голова GM Рік Вагонер на вихідних провів телефонні переговори із головою Мінфіну Генрі Полсоном і представниками Білого дому, повідомило агентство Bloomberg з посиланням на свої джерела.
У четвер пізно ввечері Сенат через міжпартійні розбіжності не зміг прийняти план допомоги автопрому, прийнятий днем раніше Палатою представників. Після цього в п'ятницю міністерство фінансів США, змінивши свою колишню позицію, заявило, що готове саме надати фінансування американським автовиробникам. "Оскільки Конгрес не діє, ми готові запобігти негайній неспроможності (компаній - ІФ) доти, поки Конгрес не збереться знову і не почне вживати зусилля для підтримки довгострокової життєздатності галузі", - заявив офіційний представник Мінфіну.
Офіційний представник Білого дому Дана Періно повідомила, що адміністрація президента розглядає можливість виділення частини коштів з TARP для підтримки на плаву автомобільних компаній. Раніше Білий дім виступав проти використання цих коштів для підтримки нефінансових компаній.
Законопроект, що не набрав необхідного числа голосів у Сенаті США, передбачав надання кредитів на суму $14 млрд General Motors Corp. і Chrysler LLC в обмін на цілу низку жорстких умов, пов'язаних, зокрема, з реструктуризацією бізнесу компаній.
GM з 2004 року зазнала збитків на $73 млрд, у тому числі в останньому кварталі - $4 млрд, її продажі в США скоротилися за 11 місяців на 22%.
Компанія повідомила в п'ятницю, що зупиняє 20 заводів у США на весь січень. Через невизначену ситуацію з одержанням держкредиту GM, за даними FT, уже почала працювати з консультантами, включаючи юридичну фірму Weil, Gotshal & Manges, інвестбанк Evercore, для підготовки можливого позову про банкрутство.
Незважаючи на провал плану допомоги автопрому, індекс Dow Jones Industrial Average у підсумку виріс у п'ятницю на 0,8% до 8629,68, Nasdaq Composite Index - на 2,2% до 1540,72, S&P 500 - на 0,7% до 879,73.
За минулий тиждень акції General Motors подешевшали на 3,4% до $3,94, а папери Ford, що офіційно відмовилася від допомоги уряду, виросли на 12% - до $3,04.
Облігації GM торгувалися в п'ятницю на рівні 9-10% від номіналу, до кінця дня, після заспокійливих заяв Білого дому, виросли в ціні до 15%.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас