Реклама алкоголю рятує українське ТБ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Реклама алкоголю рятує українське ТБ

417
В 2009 році обсяг грошей на ТВ-ринку скоротиться приблизно на 20% у порівнянні з 2008 роком. А кількість телеканалів може зменшитися на 40%. Такий прогноз на 2009 рік дає Вольдемар Дзикі, генеральний директор ТРК "Україна".
Готуючись до такої ситуації, телекомпанії вже почали перші кроки скорочення витрат. Те, що на багатьох з них зменшили обсяг закупівель нових медіапродуктів, підтверджує директор "Інтер Медіа Продакшн" Єгор Бенкендорф.
"Так що для продакшн-компаній, які вклали гроші в нові проекти, витрати, зважаючи на все, окупляться не швидко", - додає він. Крім того, телеканали вже ведуть переговори про нові закупівельні ціни, пропонуючи вартість, меншу на 20%, а то й наполовину. Наприклад, за одну серію телесеріалу тепер пропонують заплатити не 300-310 тисяч доларів, а 200-220 тисяч.
Чищення рядів
Телекомпанії вже зараз зменшують виробництво власного продукту і звільняють людей, які стали зайвими.
Багато каналів підтверджують, що ведуть подібну оптимізацію витрат. Правда, наскільки вони мають намір скоротити обсяг виробництва, не зізнається майже ніхто. "Наскільки буде зменшений обсяг виробництва - це питання кількості грошей на ринку", - ухильно відповідає Вольдемар Дзикі. Що стосується скорочення штату, то тут керівник ТРК "Україна" оптимістично заявив: "Скорочувати поки нікого не будемо, тому що кадрів і так не вистачає".
Також "поки" не скоротили кадри і не закрили проекти на каналі ТЕТ. Але в компанії не приховують, що переглядають вакансії. "Ми хочемо від деяких відмовитися на користь підвищення матеріальної вигоди існуючих працівників", - сказав глава правління телекомпанії Григорій Тичина.
Серед компаній, де вже пройшли масові скорочення, - канал "Сіті" і компанія "Гравіс". Зараз ґрунтовним чищенням кадрів зайнятий канал "1+1". На "Плюсах", що заробили до середини осені майже на 20 мільйонів доларів менше, ніж за аналогічний період минулого року, закривають "Сніданок", "Без табу" та інші програми.
Гендиректор Олександр Ткаченко вирішив звільнити близько 10-15% співробітників. Це якщо вірити офіційним заявам. Звільнення тут називають реструктуризацією і пояснюють це тим, що штат був невиправдано роздутий. Самі ж співробітники каналу лякають колег по цеху цифрою 80%.
Що буде з телерекламою
Вже зараз продавці рекламного часу телеканалів зізнаються, що зростання доходів від рекламних надходжень виявилося нижчим від очікуваного. А очікувана цифра становила, за словами глави ради директорів групи компаній Star Media Владислава Ряшина, до 650 мільйонів доларів (для порівняння, в 1999 році вона склала 20 мільйонів доларів).
Уповільнення зростання доходів від реклами відзначають у Новій комерційній телегрупі ("Новий канал", СТБ, ICTV). "Відсоток зростання доходів від рекламних надходжень виявився нижчим, ніж ми очікували. А очікували ми не менше 40%", - підбив підсумки генеральний директор Нової комерційної телегрупи Андрій Партика.
При цьому він відзначає, що зараз активно тривають продажі алкогольних брендів, які після ухвалення Кабміном постанови про встановлення розміру мінімальної ціни на алкоголь можуть виділяти великі гроші на рекламу, розраховуючи на великі продажі. За його словами, збільшили рекламні бюджети і фармацевтичні компанії. Це частково компенсувало скорочення рекламної активності інших категорій продуктів.
Незважаючи на зниження активності багатьма рекламодавцями, у НКТ падіння рекламних бюджетів в 2009 році не очікують. Сподіваються, що в умовах кризи компанії зосередять свої рекламні бюджети на каналах із сильними брендами.
Ольга Долженко
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас