Автопром тягнуть з кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автопром тягнуть з кризи

Казна та Політика
2638
Уряд знайшов новий спосіб порятунку вітчизняного автопрому. Замість встановлення 25%-ого імпортного мита Кабмін пропонує підвищити ставки акцизного збору на ввезення автомобілів і кузовів.
Вчора міністри розглянули проект відповідного закону, однак через зауваження Мінпромполітики документ ще не ухвалили. Крім того, у Раді зареєстрований проект закону, що надає вітчизняним автовиробникам пільги з оподатковування. Зокрема звільняє від сплати акцизного збору.
Шукати альтернативу імпортним митам влада почала після того, як Євросоюз пригрозив Україні відповідними діями в рамках Світової організації торгівлі. Підвищення ставок акцизного збору не суперечить нормам СОТ.
Уряд знайшов спосіб підтримки вітчизняних автовиробників. Вчора в Кабміні було розглянуте питання про підвищення акцизних ставок на ввезення автомобілів і кузовів в 5-10 разів залежно від обсягу двигуна. Акцизний збір повинен стати альтернативою встановленню 25%-ого імпортного мита. Незважаючи на тиск лобістів, Кабмін змушений був відмовитися від цієї ідеї після погроз Євросоюзу ввести санкції.
Вчора міністри остаточне рішення щодо ставок акцизного збору не ухвалили. Як пояснив міністр Кабінету Міністрів Петро Крупко, сумніви виникли у Мінпромполітики. "Підвищення акцизу в першу чергу негативно позначиться на вітчизняних виробниках, оскільки багато хто з них завозять комплектуючі, у тому числі кузови через кордон", - говорить міністр. За словами власника автомобільної корпорації "АІС", "регіонала" Дмитра Святаша, сьогодні акцизний збір з кузова становить 200 гривень.
Таємний зміст
Однак за дивним збігом вчора у Верховній Раді було зареєстровано інший законопроект, спрямований на підтримку автомобілебудівної галузі в умовах кризи. "У цьому законопроекті немає статті, що передбачає підвищення ввізних мит на автомобілі до 25%, - коментує один з авторів законопроекту, глава комітету Верховної Ради з питань промислової політики Наталя Королівська. - Ми відтіля забрали спірні моменти, які виникали раніше".
Головний зміст проекту прихований у першому пункті документа. Одним рядком депутати пропонують продовжити термін дії закону "Про розвиток автомобільної промисловості України" до 31 грудня 2013 року. Цей закон був прийнятий ще в 1998 році. Він передбачає повне звільнення вітчизняного автопрому від податків.
Підприємство, що інвестувало у виробництво легкових автомобілів не менш 150 мільйонів доларів, звільнялося від сплати ПДВ, ввізного мита на все обладнання для виробництва, оплати акцизного збору при продажі і податку на прибуток. Офіційно термін дії закону минає 31 грудня 2008 року. Однак автовиробники стверджують, що ця норма не діє вже більше року. "На сьогоднішній день ніяких пільг у вітчизняних автовиробників немає", - завіряє Святаш.
Акциз заплатять імпортери
Таким чином, у випадку прийняття депутатського законопроекту, автопром буде звільнений від сплати акцизного збору. Однак, за словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, у випадку підтримки в парламенті кабмінівського проекту акциз будуть сплачувати тільки імпортери. "Зараз акцизний збір з одного автомобіля коливається від 200 до 600 євро залежно від обсягу двигуна, - підраховує Назаренко. - З підвищенням акцизних ставок в 5-10 разів акциз з однієї машини буде становити від 1000 євро до 6000 євро за найбільший обсяг двигуна". Дмитро Святаш доповнює: збільшений акциз автоматично ляже на плечі споживачам, оскільки буде закладений у вартості авто.
Ольга Джелебова
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас