"Укрзалізниця" вирішила перейти на електроенергію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" вирішила перейти на електроенергію

Енергетика
1403
"Укрзалізниця" вирішила відмовитися від використання тепловозів. Учора адміністрація повідомила про затвердження програми вартістю 8,2 млрд грн, у рамках якої буде електрифіковано більше 2,2 тис. км шляхів. Перевезення на електротязі на 20% дешевше і значно швидше, пояснюють в "Укрзалізниці".
Однак серйозною перешкодою реалізації програми є дефіцит електровозів. Головним претендентом на їхню поставку в адміністрації називають німецьку Siemens, що планувала відкрити виробництво в Україні. Учора керівництво "Укрзалізниці" оголосило про введення в дію "Програми електрифікації залізниць України на 2008-2020 роки".
Вона передбачає електрифікацію 2254 км залізничних колій. Таким чином, електрика буде проведена на 60% доріг (зараз менше 44%), і близько 95% перевезень будуть здійснюватися на електротязі (84%) - подібним чином працюють залізниці в країнах ЄС. Використання сучасних електровозів здешевлює перевезення на 20% у порівнянні з тепловозами, і "Укрзалізниця" розраховує повернути плановані 8,26 млрд грн інвестицій (за розцінками 2007 року), у які оцінюють проект, за шість-сім років.
Використання електровозів дозволяє також збільшити швидкість перевезень: поїзди на електротязі при сьогоднішньому стані шляхів можуть розвивати швидкість до 160 км/г (тепловози - до 100 км/г), відзначив заступник гендиректора "Укрзалізниці" Михайло Костюк. "Спочатку ми займемося електрифікацією ділянок, які досягли максимуму пропускної здатності на тепловозах. За допомогою більш швидких електровозів ми сподіваємося їх розвантажити, - пояснив він. - Це стосується ліній у Дніпропетровській, Запорізькій, Донецькій областях, а також кримського напрямку".
У першу чергу буде електрифікована ділянка Полтава-Кременчук-Бурти-Користівка довжиною 119 км - "Укрзалізниця" має намір здати її в експлуатацію в наступному році. "Сьогодні ця ділянка - незручна прогалина між електрифікованими шляхами на заході і сході країни.
Ліквідувавши її, ми зробимо транзитні перевезення між Росією і Європою набагато зручнішими", - сказав начальник головного управління перевезень "Укрзалізниці" Віталій Алейник. Роботи між Кременчуком і Користівкою уже завершені. На частину, що залишилася, робіт "Укрзалізниця" в 2009 році планує виділити близько 600 млн грн. Зараз ведуться переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо залучення кредиту, що міг би покрити до 25% вартості проекту. Інші кошти надасть адміністрація.
Головною перешкодою переходу на електротягу є дефіцит локомотивів. За даними консорціуму "Менеджмент консалтинг груп" (консультує "Укрзалізницю"), з 1031 електровоза, що перебуває в розпорядженні "Укрзалізниці", найближчим часом будуть списані 277. "Крім того, у нас мало комбінованих локомотивів, здатних працювати як на постійному, так і на змінному струмі. Нові ділянки працюють на змінному струмі, однак близько половини системи електропередачі зараз використовує постійний, - відзначив начальник головного управління електрифікації та електропостачання 'Укрзалізниці' Ілля Малишко. - Зміна локомотива означає затримку в шляху приблизно на 20 хвилин".
Мінтранс зараз активно шукає постачальника комбінованих електровозів. Раніше міністр Йосип Вінський заявляв, що найбільш результативними були переговори з німецьким концерном Siemens, за участі якого в Дніпропетровську вже виробляються локомотиви, що працюють на змінному струмі. Мінтранс заявляв також, що Siemens зацікавлено у відкритті повноцінного виробництва в Україні. Але, за словами керівника "Менеджмент консалтинг груп" Дмитра Подтуркіна, поки навіть місце розташування майбутнього заводу не визначено.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас