Експерт: У жовтні нафтопродукти в Україні подешевшають на 5-8% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерт: У жовтні нафтопродукти в Україні подешевшають на 5-8%

Енергетика
317
У жовтні нафтопродукти в Україні подешевшають у середньому на 5-8%. Такий прогноз РБК-Україна озвучив директор науково-технічного центру "Психея" Сергій Сапегін.
Зокрема експерт припускає, що в жовтні бензин А-76 в опті може подешевшати на 5,8%; А-92 - на 8,7%; А-95 - на 4,3%; дизельне паливо - на 5,3%.
При цьому він відзначив, що за останні 30 днів цистернові партії нафтопродуктів, залежно від марки, подешевшали на 8-14%. Основною причиною зниження став профіцит пропозицій дизельного палива і високооктанового бензину, які дешевшають, зафіксований на тлі загострення конкуренції між імпортерами та вітчизняними переробниками, у якій останні поступово поступаються позиціями.
У той же час експерт вважає, що темпи зміни вартості палива на АЗС помітно відстають від темпів в опті, що можна пояснити тривалою реалізацією трейдерами залишків закуплених раніше і тому більш дорогих нафтопродуктів, а також підвищеними економічними та політичними ризиками, що закладаються операторами в ціни. "У результаті за 30 днів бензин і дизель у роздробі подешевшали всього на 4-6% (залежно від марки). Але оскільки розрахункові з великого опту (при 15-процентному заробітку АЗС) роздрібні ціни на паливо в цей час на 2-4% нижчі від ринкових, а імпорт, порівнянний за якістю з литовським, може пропонуватися на заправках на 4-8% дешевше від вітчизняної продукції, передумови для подальшого зниження цін на зазначену величину присутні і тут", - вважає Сапегін.
Експерт також відзначив, що українські нафтопереробники зазнали досить істотні збитки через раніше недосконалий механізм, що діяв, нарахування експортного мита на російську нафту. "Раніше експортне мито розраховувалося за два місяці. І коли ціни пішли вниз, українським заводам стало дуже важко конкурувати з імпортерами готових нафтопродуктів, що торгують із мінімальними запасами ресурсу і дуже гнучко реагують на цінові зміни світової кон'юнктури. Тепер механізм змінився - з 1 жовтня експортне мито буде розраховане виходячи зі світових цін за період з 1 по 17 вересня. Втім, безпрецедентні заходи уряду РФ, навряд чи допоможуть українським переробникам, що стали заручниками падіння цін. Наприклад, запаси палива, імовірно створені ЛИНИКом для забезпечення ритмічної роботи роздрібної мережі ТНК-ВР в Україні на період планового ремонту Лисичанського НПЗ, стають неконкурентоспроможними в порівнянні з імпортом", - резюмував С.Сапегін.
Виходячи із цього, експерт очікує посилення конкуренції між операторами ринку. "Розподіл операторів українського ринку на тих, хто робив запаси, і хто працює "з коліс" приведе до загострення конкуренції між його учасниками. Не виключено, що кілька компаній скористаються з можливості "придавити" конкурентів ціною і тим самим залучити у свої мережі нових споживачів", - прогнозує він.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас