Кабмін розклав ризики — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кабмін розклав ризики

Казна та Політика
245
Для захисту своїх інтересів на держпідприємствах, що проходять процедуру банкрутства, уряд визначив твердий графік перевірок роботи арбітражних керуючих. Найбільш важливі підприємства будуть перевірятися щорічно, а незначні - раз на три роки. Це дозволить державі підсилити боротьбу зі штучним банкрутством стратегічних держпідприємств, упевнені експерти.
Учора Кабінет міністрів прийняв постанову "Про затвердження критеріїв оцінки ризику проведення господарської діяльності арбітражними керуючими (розпорядниками майна, що керують санацією, ліквідаторами) з визначенням періоду здійснення заходів державного нагляду (контролю)", розроблене Мінекономіки й визначальна періодичність перевірок роботи арбітражних керуючих на держпідприємствах. Арбітражний керуючий - фізична особа, що має спеціальну ліцензію, що діє на підставі визначення господарського суду з метою керування санацією або ліквідації підприємства-боржника.
Перевірка роботи арбітражних керівників, що працюють на підприємствах з державною часткою власності, проводиться спеціальною комісією, що формується Мінекономіки та Держкомпідприємництва. Постанова (копією володіє) визначає три ступені ризику роботи арбітражних керуючих. Високий ступінь ризику встановлений для підприємств із часткою держвласності вище 25%, містоформуючих або особливо небезпечних підприємств, пов'язаних з державною таємницею.
До середніх ризиків віднесена робота арбітражних керуючих на підприємствах з міноритарною часткою держвласності, сільськогосподарських підприємствах, а також на тих, що мають затримки з виплатою заробітної плати або невиконані зобов'язання перед бюджетами і державними цільовими фондами. Інші компанії віднесені до групи з мінімальними ризиками.
Від того, до якої групи зараховане підприємство, залежить періодичність перевірок роботи арбітражних керуючих: з високим ризиком - щорічно, середнім - раз на 1,5 роки, низьким - раз на три роки. Дотепер накази Мінекономіки і Держкомпідприємництва дозволяли планові перевірки "не частіше разу на рік".
У Мінекономіки говорять, що одержали від Держкомпідприємництва запевняння, що нововведення не утруднить роботу арбітражних керуючих. Втім, новий порядок не скасовує практику проведення позапланових перевірок. Це, на думку партнера спеціалізованої юридичної фірми "Агентство з питань боргів і банкрутства" Андрія Авторгова, означає, що уряд зберігає можливість впливу на роботу арбітражних керуючих: "Процес банкрутства - це завжди конфлікт інтересів. Кожна зі сторін конфлікту має право вимагати позапланову перевірку, щоб на її підставі відкликати ліцензії в арбітражного керуючого".
Експерти відзначають, що зниження контролю за менш перспективними активами дозволить підсилити перевірки стратегічних об'єктів. "Звичайно, жорсткість порядку перевірок дозволить державі більш ефективно відстоювати свої інтереси", - говорить екс-голова Держкомпідприємництва Олександра Кужель. А директор Міжнародного інституту приватизації, власності та інвестицій Олександр Рябченко звертає увагу на те, що одночасно з посиленням контролю за стратегічними підприємствами знижується контроль за іншими. "Хоча контроль за найбільш важливими підприємствами підсилиться, я не думаю, що це унеможливить їхнє штучне банкрутство, - говорить він. - Спеціальна комісія може домогтися відкликання ліцензії в керуючого, але на його місце кредитори можуть самостійно призначити нового".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас