Авіацію розділять натроє — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіацію розділять натроє

Фондовий ринок
368
Концерн "Авіація України" розділять на три окремі структури. У них готові інвестувати російські та китайські підприємства.
Уряд оголосив плани щодо реорганізації концерну "Авіація України", що об'єднує підприємства авіабудівельної галузі. За словами міністра промислової політики Володимира Новицького, у нинішньому форматі концерн працює неефективно. За півтора роки його існування не налагоджене серійне виробництво жодної нової моделі літака.
На базі єдиного концерну уряд має намір створити відразу три господарюючі суб'єкти. У перший з них увійдуть підприємства, що займаються безпосередньо літакобудуванням, - Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова, Київський завод "Авіант", Київський авіаремонтний завод № 410 цивільної авіації та Харківське державне авіаційне виробниче підприємство.
Ремонтники окремо
Другий господарюючий суб'єкт де-факто вже існує. Під його дахом працюють виробники авіадвигунів із Запоріжжя - підприємство "Мотор Січ" і конструкторське бюро "Прогрес" імені академіка Івченка. "Ми вже об'єдналися і тісно працюємо", - повідомив почесний президент "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Як повідомлялося, Богуслаєв завзято виступав проти того, щоб об'єднувати всі підприємства авіабудівельної галузі в єдиний концерн.
Третє об'єднання на базі "Авіації України" створять для технічного обслуговування авіапромисловості. Одним з основних підприємств у його складі буде Харківський машинобудівний завод "ФЕД", що спеціалізується на виготовленні комплектуючих для авіабудівельної техніки і ремонті обладнання.
Голова профспілки авіабудівників України Ярема Жугаєвич сумнівається в доцільності відділення ремонтних підприємств від літакобудівників. "Ці компанії повинні працювати разом", - переконаний він. На думку Жугаєвича, такий формат об'єднання буде мати набагато більші перспективи, особливо виходячи з подальших планів Мінпромполітики щодо залучення інвестицій у галузь.
Інвестори напоготові
Після такої реорганізації концерну "Авіація України" Мінпромполітики має намір корпоратизувати новостворені об'єднання. Планується, що частки в акціонерних компаніях будуть продані в приватні руки. Інтерес до участі в цьому бізнесі вже проявляє російська "Об'єднана авіабудівельна корпорація", а також "Друга китайська авіаційна корпорація". На думку глави Центру політичного та економічного аналізу Олександра Кави, розраховувати на значно більше коло зацікавлених в інвестуванні не доводиться. Причина - незадовільний стан справ у галузі.
Кава виділив деякі ризики, якими може обернутися залучення іноземних інвесторів в авіабудівельну галузь. "Жодна країна не зацікавлена в розвитку конкурентноздатної авіабудівельної галузі в іншій державі. Нам необхідна підтримка, у першу чергу, влади. Близько 40% замовлень виробників може і повинна забезпечувати держава", - переконаний експерт.
Концерн "Авіація України" був створений 14 березня 2007 року. У нього ввійшли десять авіабудівельних і проектних підприємств.
5 млрд. грн. становить щорічний фінансовий оборот в авіабудівельній галузі.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас