Без пляшки не розберешся


Без пляшки не розберешся

Виробник популярної в Європі горілки Sobieski - французька компанія Belvedere - зіткнувся із протистоянням при виході в Україну. Як стало відомо Комерсантові, великий виробник горілки в країні Золотоніський лікеро-горілчаний завод "Златогор" зажадав у суді заборонити Belvedere виробляти і рекламувати в Україні горілку Sobieski через схожість її пляшки із пляшкою ТМ "Златогор".

У розпорядженні Комерсант-Україна опинилося визначення Господарського суду Черкаської області від 14 липня про прийняття до розгляду позову Золотоноського лікеро-горілчаного заводу "Златогор" до підрозділу Belvedere - "Буассон Еліт 'Бельведер Груп'". У ньому підприємство зажадало заборонити "Буассон Еліт 'Бельведер Груп'" виробляти, продавати і рекламувати в Україні горілку торговельної марки Sobieski у пляшці, схожій із пляшкою горілки ТМ "Златогор". Чергове засідання в справі відбудеться сьогодні, уточнили в канцелярії суду.

Основні ТМ Belvedere S.A. - горілка Sobieski, Starogradzka, Danzka та Krupnik, віскі Scottish Leader, William Peel, Sir Pitterson, джин Old Lady's, коньяки Napoleon, Gautier, текіла Sierra, лікер Marie Brizard. Має виробничі потужності в Польщі, Литві, Болгарії та Франції. Виторг за дев'ять місяців 2007 року склав 716,8 млн євро.

Президент компанії "Петрус" (володіє ЛВЗ "Златогор") Людмила Русаліна підтвердила, що її компанія звернулася в суд з позовом до українського підрозділу Belvedere. Вона також уточнила, що ЛГЗ "Златогор" уже "багато років" розливає горілку ТМ "Златогор" у пляшку, схожу з тією, у яку Belvedere розливає ТМ Sobieski. Виробництво цієї горілки в Україні Belvedere налагодила на Черкаському ЛГЗ 24 червня, після покупки підприємства в лютому. Учасники ринку говорять, що нинішню пляшку "Златогор" почав використовувати із середини 2006 року. А як промисловий зразок вона була зареєстрована на ім'я Людмили Русаліної у Держдепартаменті інтелектуальної власності 26 травня 2008 року.

В "Бельведер Україна" ("дочка" Belvedere) вимоги "Златогора" вважають необґрунтованими. "Пляшка ТМ 'Sobieski' використовується Belvedere в 100 країнах світу. Свідоцтво Всесвітньої організації інтелектуальної власності на цей знак для товарів і послуг було отримано ще в 1998 році", - говорить партнер юридичної компанії "Волков і Партнери" Олександр Алексеєнко, що представляє інтереси Belvedere у суді.

За його словами, той факт, що продукція Belvedere і ЛГЗ "Златогор" реалізується в різних цінових сегментах, може завдати компанії значні збитки і зіпсувати її ділову репутацію: за даними "Бельведер Україна", середня вартість пляшки ТМ "Златогор" у роздробі не перевищує 13 грн, а Sobieski - 18,9-21 грн за пляшку 0,5 л. Гендиректор "Бельведер Україна" Володимир Притуляк розповів, що цього року литовське представництво Belvedere також почало судовий процес про заборону ЛГЗ "Златогор" продавати горілку ТМ "Златогор" у Литві в пляшці, схожій з горілкою ТМ Sobieski. Рішення у цій справі ще не прийнято.

Крім того, як повідомили в одній з дистриб’юторських компаній, на початку липня "Златогор" розіслав дистриб’юторам листи, у яких запропонував підписати додаткову угоду до договору поставки про неможливість роботи із ТМ Sobieski. Відмова від підписання такої угоди буде розцінена як розрив взаємин з компанією "Петрус", говориться в тексті листа.

"Імовірно, 'Златогор' вклав чималі кошти в просування ТМ у цій пляшці. Якщо компанія програє в суді, їй доведеться значно збільшити витрати на маркетинг", - говорить гендиректор "Національних алкогольних традицій" Роман Вашколуп. За даними учасників ринку, частка ТМ "Златогор" (близько 90% продажів ЛГЗ) на українському горілчаному ринку в 2007 році в натуральному вираженні склала 4,1%. "Але для Belvedere право продавати Sobieski у цій пляшці не менш важливо. Саме в ній ТМ пізнавана у світі", - додає пан Вашколуп.

Партнер юридичної фірми Magisters Олексій Рєзников вважає, що в Belvedere більше шансів відстояти право на використання спірної пляшки, тому що вона зареєструвала її на десять років раніше, ніж "Златогор": "А якщо компанії вдасться довести, що пляшка ТМ Sobieski загальновідома та асоціюється тільки із цією торговельною маркою, її шанси ще вищі".

Але з досвіду аналогічних справ, процес, швидше за все, затягнеться на час від півроку і більше, відзначає партнер юридичної фірми Astapov Lawyers Ігор Черезов. "Якщо компанії дійдуть до Верховного суду, його рішення буде слугувати прецедентом в аналогічних справах", - упевнений він.

Примітно, що це не перша суперечка Belvedere за ТМ в Україні - наприкінці 90-х компанія створила СП із місцевим підприємцем і стала розливати горілку "Гетьман" на Львівському лікеро-горілчаному заводі . Однак бізнес-план реалізований не був: після декількох років судових позовів Верховний суд ухвалив, що права на ТМ Hetman в Україні належать українському підприємцеві.

Історія питання: Як міжнародні компанії захищали свої бренди в Україні

16 серпня 2006 року Донецьке територіальне відділення Антимонопольного комітету визнало неправомірним використання компанією ТОВ "Контракт" у своїй зовнішній рекламі ТМ Mercedes-Benz. Позов подав дилер концерну DaimlerChrysler в Україні - компанія "Автодім". 19 вересня 2006 року Госпсуд Дніпропетровської області заборонив компанії, що володіє магазином у Дніпродзержинську (її назва не повідомлялася) здійснювати реалізацію продукції під ТМ Martini без дозволу вповноважених представників компанії Bacardi & Co Ltd. Продукція під цією торговельною маркою була вилучена з обороту магазину.

13 квітня 2007 року міжнародна група S.P.I. висунула претензії ЗАТ "Полтавський лікеро-горілчаний завод" за використання ним ТМ "Столична". На кордоні з Польщею співробітниками Держмитслужби тоді була конфіскована велика партія горілки, зроблена ЗАТ.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Без пляшки не розберешся» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua