На гребені хвилі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На гребені хвилі

1293
Бізнесменів та політиків "захлиснула хвиля" елітного відпочинку. Вже не в дивину тури для гольфистів, тенісистів, аматорів рафтингу та риболовлі. "Інвестгазета" вивчала ключові тенденції туристичного сезону-2008.
Ніколи не беріть відпустку! Навіщо вона вам?" - запитує американський багатій Дональд Трамп у своїй книзі "Думай, як мільярдер". Потім сам же відповідає: "Якщо робота не доставляє задоволення, виходить, ви працюєте не там, де потрібно". Деякі українські бізнесмени щосили намагаються розділити точку зору Трампа й навіть успадковують американців, у яких оплачувана відпустка не регламентована в законодавстві й залежить від умов контракту. Та тільки одні довго не витримують, а інші рубають витівку на корені й відпочивають, як належить. От таких бізнесменів найбільше люблять українські туристичні оператори, адже левина частка їхнього прибутку залежить від переваг і капризів VIP-клієнтів.
До того ж вишукані примхи мільйонерів допомагають їм розвиватися. Завдяки ним, наприклад, з'являються нові дорогі напрямки, які згодом стають масовими, а списки клієнтів туристичних компаній поповнюються іменами впливових осіб, що позитивно відображається на іміджі туроператорів.
Шлях еволюції
Вітчизняна індустрія подорожей розвивається сьогодні семимильними кроками. За підсумками минулого року обсяг ринку досяг $1,44 млрд., що перевершило всі очікування туристичних компаній, які прогнозували зростання на 25%. Тим часом ринок у порівнянні з 2006 роком збагатився на цілих 58%. Цього року гравці галузі очікують цифру у два рази більше й будують далекоглядні плани. За прогнозами комерційного директора компанії "Тез Тур" Аркадія Маслова, протягом найближчих десяти років ринок буде рости з динамікою 50% у рік. Це дозволяє великим українським туроператорам без шкоди для себе відмовитися від "халтури" і надавати клієнтам дійсно якісні послуги за відповідними цінами.
Експерти запевняють, що ринок рухається до професіоналізму й збалансованості. Одним з показників розвитку стає поява нових тенденцій. Наприклад, все більшою популярністю в галузі сьогодні користуються IT-послуги. Це означає, що тепер оформлення замовлення на тур може відбуватися заочно. Спілкування з відповідальним менеджером, самостійний підбор тура, його оплата та одержання документів - все відбувається оперативно та в електронній формі.
Однією з яскраво виражених тенденцій в українській індустрії подорожей стало активне зростання цін на тури, у першу чергу це стосується масових напрямків, таких як Єгипет, Таїланд та, звичайно ж, Туреччина. За даними Володимира Царука, керівника центра туристичної інформації Національної туристичної організації, Туреччина цього року подорожчала в середньому на 30%. Інші фахівці називають цифру й той більше - 50%.
Обумовлено це цілою низкою факторів - як загальносвітовими тенденціями, так й економічними змінами в країні. Наприклад, зростання цін на паливо та збільшення авіаційних зборів привели до подорожчання перельоту. "У Туреччині найдорожчий бензин, біля п'ятнадцяти гривень за літр. Якщо його вартість збільшиться, це відіб'ється на всіх цінах у країні", - констатує Аркадій Маслов. Амбіції турецьких готелів також не на останньому місці. Зростання туристопотоку на береги Егейського та Середземного морів цілком виправдує підвищення цін клубними готелями, що бажають збільшити свій прибуток. Незважаючи на це, саме Туреччина залишається найпопулярнішим місцем проведення відпустки в середньостатистичних українських туристів. Не гидують цим напрямком і вітчизняні політики, і бізнесмени, особливо цінувальники відпочинку в міжсезоння.
"Мало хто знає, що в Туреччині можна відпочивати цілий рік. Взимку температура повітря 25 градусів, а моря - 19. У готелях класу люкс є відкриті басейни з морською водою. Ну й головна перевага - невелика кількість відпочиваючих", - запевняє директор компанії "Тез Тур" Йосиф Андрик.
Андрій Харив, генеральний директор міжнародної інвестиційно-девелоперської корпорації Mirax Group (Україна), не тільки сам любить відпочивати в Туреччині, але й друзів своїх прилучив до проведення відпустки в цій країні. "Після того як Mirax Group придбала готель Sungate Port Royal у Туреччині, багато моїх бізнес-партнерів, друзі й знайомі відпочивають там", - розповідає пан Харив.
Спрощений доступ
Все частіше до українських туристичних агентств надходять замовлення на екскурсії до Європи. Іспанія, Італія, Франція рік у рік притягують допитливих мандрівників, які бажають власним фотоапаратом зафіксувати "нашумілі" місця. У цьому напрямку ціни також ростуть, хоча менш активно, ніж на відпочинок у Туреччині. За підрахунками фахівців, у середньому на 10-15% у рік. Тим часом вартість поїздки до Європи - не така серйозна перешкода для туристів, як одержання шенгенської візи. Процес цей частенько затягується, та й випадків відмови цього року особливо багато (звичайно ж, якщо говорити про клієнтів середньостатистичних). А от топ-менеджери великих компаній з такою проблемою практично не зіштовхуються й можуть задовольняти свою пристрасть до Європи коли завгодно - був би час.
Олег Свинарчук, президент корпорації "Богдан" - мандрівник зі стажем. Він поділився, що за двадцять років встиг об'їхати практично всі континенти. При цьому починалося все саме зі столиць Європи. "Спочатку я їздив у складі різних туристичних груп, але потім, вивчивши мови й одержавши певну самостійність і незалежність у цьому питанні, став схилятися убік індивідуального туризму", - згадує пан Свинарчук. Він відноситься до тих людей, які, спорядивши автомобіль навігаційною системою, відправляються куди заманеться. "Я люблю пізнавальні речі, тури, у яких можна копнути небагато історії", - говорить топ-менеджер "Богдана".
Ще один шанувальник Європи - Микола Толмачев, генеральний директор девелоперської компанії "Т.М.М.". Він вже більше двадцяти років катається на лижах у горах зі своїми друзями, родичами й партнерами по бізнесу. Улюблених місць у нього багато, але щораз він намагається вибрати новий маршрут, щоб одержати нові враження. Торік Толмачев насолоджувався Швейцарією.
Не виключено, що років за п'ять Європа стане більше доступною для масового туризму. У кожному разі, передумови для цього є вже сьогодні. Якщо наша країна приєднається до європейської програми "Відкрите небо", багато іноземних компаній зможуть збільшити кількість регулярних і чартерних авіаційних рейсів. Крім того, фахівці прогнозують прихід до України німецьких туристичних операторів, що приведе не тільки до зростання конкуренції на ринку, але й до розширення можливостей для клієнтів. У тому числі й для туристів, які бажають "покататися" Європою.
Все більше популярними стають курорти США, що обумовлено здешевленням долара. До речі, через це більшість американців у нинішньому сезоні будуть відпочивати в країнах, де національна валюта прив'язана до долара, або в себе на батьківщині. "Якщо буде полегшений візовий режим США й Канади, ці країни захочуть відкрити для себе багато українських громадян", - говорить генеральний директор компанії Mibs Travel Ukraine Олена Гетманцева. А от більшість вітчизняних бізнесменів не тільки давно відкрили для себе Америку, але й встигли до неї пристраститися. Всією душею любить її Микола Толмачев, особливо добре США вписуються до його гірськолижних планів. Зараз бізнесмен вибирає час, коли найкраще відправитися підкорювати сніжні вершини Америки.
Топ-екзотика
Нині багато туристів, особливо ті, які виділяють кругленькі суми на свій відпочинок, "банальним" масовим курортам віддають перевагу курортам екзотичні. І це зрозуміло. Люди, які йдуть у відпустку на один тиждень за рік або один раз у п'ять років, не бажають заощаджувати на своєму релаксі. Деякі топ-менеджери бояться навіть на короткий час довірити комусь своє дітище, делегують повноваження нерішуче або відправляють у відпустку всю команду. Як правило, вони намагаються з'їздити куди-небудь під час офіційних вихідних днів, яких сьогодні в нашій країні налічується десять. Проте відпочинок цей справді золотий - вони відвідують наймальовничіші місця, набираються незабутніх вражень.
От такі клієнти й обумовили нову тенденцію туристичної галузі - персоналізацію. "На ринку з'явився яскраво виражений продукт, що відповідає особистісним пристрастям замовника. Це тури для дайверів, рибалок, ресторанних гурманів, SPA-цінувальників, гольфистів і тенісистів", - перераховує Олена Гетманцева. Андрій Харив, наприклад, любить екстрим: "Наша команда вже пройшла тест на виживання в джунглях Камбоджі, взимку зробила екскурсію Кольським півостровом. Є ідеї сплавитися гірськими річками Непалу", - ділиться бізнесмен.
В одній з київських туристичних фірм підрахували, що такі поїздки обходяться мінімум в $5 тис. на людину за тиждень. Мріє Андрій Харив відвідати сакральні місця Тибету, а захоплення фотографією розпалює його мрії про мальовничий Мілфорд-Саунд або Квінстаун в Новій Зеландії.
Серед улюблених захоплень Миколи Толмачева - дайвінг та підводна фотографія. Цим топ-менеджер "Т.М.М." займається вже більше семи років. "Коли перший раз поринув під воду, зрозумів, що потрапив у зовсім інший світ. І коли вийшов на берег, усвідомив, що там, під водою, уперше за довгий час я зовсім ні про що не думав. З тих пір поринути під товщу води - для мене кращий відпочинок", - розповідає пан Толмачев. У колі його близьких друзів є устояна група, з якою він подорожує всією планетою в пошуках гарних місць із багатим підводним миром.
"Один раз ми навіть взяли участь у міжнародному змаганні на Маврикії. У рамках обов'язкової програми змагання потрібно було за певний час зробити низку фотографій на задану тему. Це могли бути різноманітні сюжети: від мікросвіту до великих панорам", - з азартом згадує Микола Толмачев.
На дайвінг і дайвінг-сафарі не жалкує грошей Володимир Слабовський, президент ЗАТ "Холдинг "Т і С". Він віддає перевагу Червоному та Середземному морям, Тихому та Атлантичному океанам, де підводний світ яскравий і різноманітний.
Російсько-український релакс
Як туристичний напрямок користується попитом і Росія. Багато в чому цю тенденцію диктує вітчизняна бізнес-еліта. Наприклад, Геннадій Газин, генеральний директор - президент групи EastOne, відзначає, що останні п'ять років найкращим відпочинком для нього є рафтинг і риболовля на Далекому Сході Росії. Він любить місця, максимально віддалені від цивілізації. Саме таке середовище, за його словами, дозволяє ізолюватися від того, що оточує щодня - мобільних телефонів та інтернету, радіо й телебачення.
Це налаштовує на відпочинок та відновлення сил. "Крім того, немає людей, дач, які псують вид, немає сміття й битих пляшок. Недоторкана природа, невелика група близьких друзів і зовсім інший ритм життя дозволяють мені знизити звичний темп і дають можливість для неспішного спокійного міркування", - ділиться пан Газин.
А от Ігор Мазепа, генеральний директор інвестиційної компанії Concord Capital, знаходить цікавим південь України. При цьому він любить корпоративний відпочинок і два рази у квартал намагається кудись вивезти всю команду.
"Буквально в минулі вихідні ми повернулися з найбільшої в Європі пустелі. Ви здивуєтеся, але вона знаходиться в Херсонській області. Це Олешковські піски. Дійсні бархани, більш ніж 150 тисяч гектарів", - згадує Ігор Мазепа. Глава Concord Capital, напевно, - виключення із правил, оскільки українські бізнесмени заявляють без натяків, що не люблять відпочивати в межах рідної країни. Багатьох це стомлює насамперед через повну невідповідність ціни та якості послуг. Тим часом, за даними туристичних компаній, Крим, так само, як і Карпати, залишається дуже популярним напрямком у масових туристів.
Цього літа більше 50% українців віддали перевагу відпочинку на ПБК поїздці до Туреччини. За прогнозами фахівців, у майбутньому Крим має шанси зміцнити свої позиції. Цьому може посприяти розвиток "лоу-костів" в Україні, а також прихід у нашу країну закордонних готельних операторів, які будуть будувати готелі класу люкс на українському узбережжі Чорного моря. Не виключено, що тоді й вітчизняні бізнесмени вважатимуть Крим гідним місцем для порушення заповідей Дональда Трампа.
Сейшели - улюблене місце відпочинку Олега Свинарчука, президента корпорації "Богдан". Йому це призначено за посадою, оскільки він є почесним консулом Сейшельських островів.
Наприкінці 2007 року в ОАЕ відбулася історична подія - зміна курсу національної валюти дирхама стосовно долара, що не мінявся майже 20 років. Дирхам подорожчав, і це привело до збільшення вартості турів на 10%. Туроператори стурбовані, хоча дарма, адже ОАЕ нині - один з найпопулярніших курортів серед української еліти. Наприклад, Віктор Янукович-молодший нізащо не змінить своїй звичці відпочивати в цій країні.
Туреччина вже кілька років зберігає позиції однієї із найпопулярніших курортних зон. З кожним роком тут збільшується кількість п'ятизіркових клубних готелів, а разом з нею - ціна. Турецький берег любить Валентина Семенюк-Самсоненко, глава Фонду державного майна. Цього року в Туреччині вона залишила 15 тис. грн., що, за її словами, у півтора рази менше, ніж у Криму.
Майамі - улюблене місце відпочинку Андрія Харива, генерального директора Mirax Group. Тут його компанія розвиває свій проект. У робочих цілях вивчаючи рекреаційну культуру міста, топ-менеджер одночасно підтримав головну тенденцію 2008 року - здешевлення долара зробило США "Меккою" для туристів.
Дар’я Ісакова
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас