"Олейна" знайшла шлях до слави — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Олейна" знайшла шлях до слави

Фондовий ринок
889
Bunge змогла домогтися визнання Держдепартаментом інтелектуальної власності торговельної марки "Олейна", під якою компанія виробляє соняшникову олію на Дніпропетровському маслоекстракційному заводі (ДМЕЗ), загальновідомою. Тепер вона має високі шанси домогтися в суді скасування реєстрації марки "Олейна" на ім'я міноритарія ДМЕЗ Сергія Янченка. Для цього Bunge необхідно довести в суді, що вона першою почала використовувати цю ТМ в Україні.
Колегія апеляційної палати Держдепартаменту інтелектуальної власності задовольнила заяву дочірньої компанії Bunge - Oleina S.A., визнавши торговельну марку "Олейна" загальновідомою станом на 31 грудня 2003 року, сказано у вчорашньому повідомленні компанії. "Якщо марка визнана загальновідомою, компанія може одержати право на її використання, якщо доведе, що ТМ 'Олейна' протягом тривалого періоду випускалася компанією і з нею асоціюється", - пояснив керуючий партнер компанії "Волков і партнери" Олексій Волков.
За його словами, у такий спосіб компанії захищають свої права, якщо конкуренти намагаються закріпити за собою ексклюзивні права на марки, що використовуються декількома учасниками ринку. Наприклад, раніше загальновідомими визнавалися марки сигарет "Прима" і "Радянське шампанське".
Торговельний знак "Олейна" зареєстрований на ім'я компанії Oleina S.A. (Швейцарія). 19 червня 1996 року йому були присвоєні класи 29 і 30 Міжнародної класифікації товарів і послуг.
Соняшникова олія ТМ "Олейна" виробляється на ДМЕЗ із 1998 року. За даними агентства AAA, частка цієї ТМ у роздрібній торгівлі становить порядку 28% у натуральному вираженні. Обсяг ринку фасованої соняшникової олії в 2007 році склав 308,75 тис. т на суму близько $620 млн на рік.
Oleina S.A. звернулася в Держдепартамент інтелектуальної власності після того, як 11 березня відомство видало міноритарному акціонерові ДМЕЗ Сергію Янченкові (володіє однією акцією підприємства) свідоцтво про реєстрацію права використання ТМ "Олейна" по класах 1 і 35 (виробництво технічних мастил і хімікатів, надання рекламних і маркетингових послуг).
Потім Янченко передав права на ТМ "Олейну" ПП "3-Д", що у суді домоглося заборони для ДМЕЗ рекламувати "Олейну". Також "З-Д" намагалося через суди заборонити заводу реалізовувати "Олейну" у роздрібних мережах. Тоді в Bunge (володіє 94% акцій ДМЕЗ) сказали, що вважають дії Сергія Янченка продовженням рейдерської атаки, початої в 2006 році головою наглядової ради "Славутич-Реєстратор" Геннадієм Корбаном.
Корбан учора заявив, що до дій Сергія Янченка не має відношення. Тим часом джерело, близьке до Янченка, повідомило, що акціонер як і раніше буде домагатися заборони на реалізацію продукції під ТМ "Олейна" у роздрібних мережах. "Визнання 'Олейни' загальновідомою означає лише, що завод може не тільки виробляти продукцію під ТМ 'Олейна', але й рекламувати її", - відзначив співрозмовник.
Втім, після визнання ТМ "Олейна" загальновідомою Bunge має високі шанси на скасування реєстрації марки на ім'я Ігор Черезов. "Суд обов'язково врахує, що компанія першою зареєструвала марку і почала виробляти товари під нею", - погоджується Олексій Волков. В Bunge повідомили, що ще 4 червня звернулися з відповідним позовом у Солом’янський суд Києва.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас