Костянтин Григоришин обрав управління — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Костянтин Григоришин обрав управління

Фондовий ринок
295
В Україні створюється найбільший машинобудівний холдинг. Учора група "Енергетичний стандарт" Костянтина Григоришина повідомила про передачу корпоративних прав на українські активи підприємця нової керуючої компанії.
За оцінками експертів, їхня загальна вартість складе $2-2,5 млрд. Консолідація бізнесу дозволить сформувати базу для подальших M&A угод, відзначають аналітики. Група "Енергетичний стандарт" Костянтина Григоришина створює компанію з управління промисловими підприємствами бізнесмена. Зараз ці активи (див. таблицю) контролюються "Сварог Есет Менеджмент", "Енергетичним стандартом" та іншими компаніями. Керуючу компанію, назву якої поки не визначено, очолить віце-президент "Енергетичного стандарту", голова правління НПО ім. Фрунзе Віктор Чобан. Директором НПО стане нинішній директор з продажів Запорізького трансформаторного заводу Ігор Іванов. За оцінками аналітика ІК Alfa Capital Дениса Шаврука, її вартість складе $2 млрд. А Олексій Некраса з Steinberg Research оцінює компанію в $2,5 млрд.
В "Енергетичному стандарті" розповіли, що керуюча компанія буде розвивати три напрямки - енергетичне, нафтогазове і хімічне машинобудування. Але пріоритетним для групи залишиться енергомашинобудування, продажі в якому щорічно ростуть на 25-30%. Головною метою реорганізації є централізація продажів, фінансового і юридичного обслуговування, а також оптимізація витрат. У самій групі не змогли уточнити, наскільки знизяться витрати, але, на думку пана Шаврука, мова йде про економію $25-30 млн на рік. "Це відбудеться в основному за рахунок зниження адмінвидатків, економії на маркетингу, а також оптимізації системи постачання комплектуючих і збуту готової продукції", - говорить Інна Перепелиця з ІК Concorde Capital.
Втім, основна перевага створення холдингу навіть не в економії, а в залученні позикового капіталу для покупки нових активів, упевнені аналітики. "Нова компанія зможе залучати великі синдиковані кредити розміром до $3 млрд під покупку нових активів", - вважає аналітик ІК "Ренесанс Капітал" Катерина Малофєєва. Крім того, для компанії здешевляться і кредити, що дозволить заощаджувати на банківських відсотках до $3 млн на кожних $100 млн залучених кредитів, додає Денис Шаврук.
Аналітик ІФГ "Сократ" Андрій Івасюк вважає, що завдяки кращим кредитним можливостям керуюча компанія зможе протистояти конкурентам з Російської Федерації, що також претендує на покупку українських енергомашинобудівних активів. "У Росії існує холдинг 'Силові машини', що за структурою нагадує компанію, що створюється Костянтином Григоришиним. Він давно цікавиться тим же 'Турбоатомом'. Але тепер підприємцеві буде простіше обійти його в конкурентній боротьбі", - погоджується аналітик ІК "Уралсиб" Кирило Чуйко. На думку Інни Перепелиці з Concorde Capital, створивши холдинг у сфері енергетичного машинобудування, пан Григоришин постарається в майбутньому об'єднати свої активи в суднобудівній і транспортній сферах. Зокрема, можна чекати об'єднання в один холдинг "Севморзавода" та "Укррічфлоту".
Генеральний директор ЗАТ "Харківавтоматика" Євген Кисель вважає, що досвідом Костянтина Григоришина скористаються інші машинобудівники. "У той час як металургія та енергетика вже знають цілу низку великих об'єднань, машинобудівні активи дотепер були розрізнені. Думаю, найближчим часом нас очікує хвиля подібних об'єднань у важкому машинобудуванні, а в перспективі і проведення IPO деякими з компаній", - говорить пан Івасюк.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас