Мінтранс розпорядився підвищити портові збори — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінтранс розпорядився підвищити портові збори

Казна та Політика
346
Міністерство транспорту та зв'язку реформує систему портових зборів. Як стало відомо Комерсант-Україна, найближчим часом їх вартість зросте на 58% для судів і 22% для вантажних робіт. Але цим реформи не обмежаться - з наступного року міністерство планує ввести єдиний портовий збір, а самі порти одержать право на його підставі встановлювати власні тарифи.
Про те, що Міністерство транспорту та зв'язку підвищує портові збори, розповіли відразу декілька учасників ринку. За їх словами, акордна ставка зборів повинна підвищитися на 58% для судів і на 22%, а через два місяці після початку дії нових ставок - ще на 19%, для вантажних робіт. Зараз документ перебуває на узгодженні в Міністерстві юстиції і набере чинності через десять днів після його опублікування. У прес-службі Мінтрансу вчора не змогли прокоментувати документ, пообіцявши зробити це найближчим часом.
"Підвищення портових зборів - довгоочікувана подія. Це покращить матеріальне становище портів",- відзначає президент Асоціації портів України Володимир Іванов. У березні міністерство вже намагалося підвищити тарифи, запропонувавши змінити валюту розрахунків з долара на євро, залишивши значення ставок без змін. Таким чином, реальна вартість зборів зросла б у півтора разу. "При зміні валюти виникла б маса нестиковок,- говорить начальник Херсонського морського порту Андрій Єгоров.- Тому Мінтранс вирішив залишити долар, а ставки - підвищити".
В Україні діє 26 морських портів, 16 з яких - в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях. Обсяг переробки морськими торговельними портами в 2007 році виріс на 10% - до 123,7 млн т вантажів. Їх доходи торік склали 4,87 млрд грн, з яких 794,6 млн грн - від портових зборів.
90% вантажів доставляється і вивозиться з українських портів судами під іноземними прапорами, а отже, основне навантаження у зв'язку з підвищенням тарифів ляже на нерезидентів. У той же час, на думку заступника начальника Одеського морського торговельного порту Юрія Васькова, настільки різке підвищення тарифів може виявитися не під силу цілій низці перевізників.
"Ми будемо вимагати введення знижок для круїзних пасажирських судів і транзитних кораблів. Наш причал для круїзних судів і так працює лише на 4% потужності. А транзитні транспортні потоки дуже чуйно реагують на коливання цін - адже їм нічого не варто поміняти порт",- говорить Васьков.
"Але в більшості перевізників просто немає вибору,- вважає керівник дослідницького агентства InfraNews Олександр Безбородов.- Кращої площадки для перевалки контейнерів, ніж в Іллічівську, у Чорноморському регіоні немає". При цьому морський фрахт за останні роки подорожчав у рази, відзначає Васьков. І частка портових зборів у його вартості становить не більше 5%, тому підвищення ставок на загальну вартість перевезень істотно не вплине. "Ринок безупинно росте, у нас оборот контейнерів щорічно збільшується приблизно на 25%",- погоджуються в компанії Via Multima Ltd, що обслуговує далекосхідний напрямок.
Втім, на цьому реформування портових тарифів, схоже, не завершиться. Вчора на сайті Мінтрансу з'явилося повідомлення про розробку нового підходу до встановлення ставок портових зборів. У оновленому "Збірнику тарифів у сфері морського та річкового транспорту" буде передбачена норма, відповідно до якої "порти зможуть самі підвищувати ставки зборів у міру необхідності і виходячи з економічної обґрунтованості", говориться в повідомленні міністерства. Нові правила повинні набрати чинності з 2009 року. "Новий принцип установлення ставок дасть нам більше волі - безумовно, він для нас вигідніше. Хоча поки цей проект перебуває лише на початковій стадії обговорення, і до його прийняття ще далеко",- підкреслює Юрій Васьков.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас