Рекламу ІСІ можуть обмежити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рекламу ІСІ можуть обмежити

Казна та Політика
241
Верховна Рада взяла за основу проект поправок до закону про інститути спільного інвестування (ІСІ), розроблений депутатами Олександром Клименко (НУНС) та Ігорем Прасоловим (ПР).
Документ відправлений на доопрацювання в комітет з питань фінансової та банківської діяльності перед внесенням на друге читання. Деякі норми законопроекту викликали зауваження не тільки з боку головного науково-експертного управління ВР, але й учасників ринку.
Відповідно до законопроекту всі рекламні матеріали, що стосуються діяльності ІСІ, які планується оприлюднювати, затверджуються КУА та подаються саморегулюючій організації (СРО), що об'єднує КУА (це Українська асоціація інвестиційного бізнесу, УАІБ) і не пізніше, ніж за 15 робочих днів від дати їх оприлюднення. Зараз у чинному законі про ІСІ прописана норма, що зобов'язує надавати рекламні матеріали ДКЦПФР не пізніше п'яти днів з дати оприлюднення.
Причина виникнення цієї зміни зрозуміла, тому що практично на кожному кроці - у транспорті, на білбордах - ми стикаємося з рекламою деяких КУА, що називають нереальні (завищені) цифри прибутковості фондів під їхнім управлінням. Наприклад, називається річна прибутковість фонду, що не проіснував ще й півроку. Тому провідні інвестиційні компанії, бачачи несумлінну рекламу з боку новоявлених конкурентів, намагаються взяти контроль у свої руки. Однак головне науково-експертне управління висловило зауваження щодо введення даної норми, тому що вона суперечить закону "Про рекламу", де контроль за дотриманням законодавства України про рекламу на фондовому ринку повинна здійснювати Держкомісія цінних паперів і фондового ринку (ДКЦПФР).
Володимир Оваденко, директор з інвестицій КУА "АРТ-Капітал Менеджмент", говорить, що намір не допустити появи несумлінної реклами йому зрозумілий, але сумнівається, що запропонована норма буде ефективною. По-перше, це невиправдано ускладнить і затягне прийняття рішень. По-друге, зацікавлені особи із числа наближених до СО будуть мати інформацію про плани та стратегії розвитку конкурентів. Він сумнівається, що буде передбачено захід відповідальності та ефективний механізм її впровадження за витік конфіденційної інформації для співробітників СО. По-третє, це готує ґрунт для розвитку корупції в СО.
Лілія Загребельна, піар-менеджер компанії "Фоїл Сек’юрітіз", підкреслює, що чинний закон про ІСІ не передбачає затвердження рекламної інформації КУА із ДКЦПФР або з організацією, що об'єднує компанії з управління активами.
Норма, що передбачає затвердження рекламних матеріалів в УАІБ, - ще один спосіб регулювання ринку ІСІ. "З одного боку, ініціатива буде ускладнювати роботу КУА та обмежувати використання маркетингових інструментів, - говорить пані Загребельна. - З іншого боку - такі обмеження будуть сприяти більш етичній поведінці компаній щодо споживачів".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас