Аеропорти просять поступитись смугою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аеропорти просять поступитись смугою

Казна та Політика
173
Кабмін знайшов спосіб переконати власників комунальних аеропортів передати злітно-посадкові смуги (ЗПС) державі. В обмін на добровільну відмову від прав на цю власність аеропорти отримають бюджетні кошти на модернізацію. У найбільших аеропортах уже заявили, що готові прийняти цю умову, і незабаром держава відновить втрачений в 1990-х контроль над цими стратегічно важливими об'єктами.
Відповідно до постанови Камбіну від 21 травня, цього року на будівництво, ремонт і реконструкцію аеропортів виділяється 1,008 млрд грн, які одержать чотири підприємства: державні міжнародні аеропорти "Львів" і "Бориспіль", комунальні "Донецьк" і "Київ". Останні два одержать 733,3 млн грн та 63,56 млн грн відповідно лише за умови передачі своїх ЗПС у власність держави. Передача повинна бути підкріплена договором між Мінтрансом і власниками аеропортів.
До середини 90-х років всі аеропорти зі злітними смугами перебували у власності держави. "Тоді ж ті аеропорти, які через нестачу коштів стали не в змозі самі забезпечувати свою роботу, були передані у власність міст, у яких вони знаходилися", - говорить голова асоціації "Аеропорти України" Анатолій Троценко. Передбачалося, що місцева влада підтримає аеропорти фінансово та організаційно. На ділі ж вийшло інакше. "Аеропорти не фінансувалися взагалі - ні центральний, ні місцевий бюджети коштів на підтримку їхньої життєдіяльності не виділяли", - стверджує директор міжнародного аеропорту "Львів" Олександр Загрева.
Відсутність нових ресурсів, а нерідко і розтрата вже наявних згодом позначилися і на злітних смугах. Деякі вже просто непридатні для прийняття сучасних літаків - і за довжиною смуги, і через стан полотна. Для всіх аеропортів, які готують до прийняття учасників і глядачів фінальної частини Євро-2012, запланований капітальний ремонт ЗПС.
Зараз міста, у власності яких перебувають великі аеропорти, повертати їх Мінтрансу не хочуть, оскільки доходи від них ростуть. Тому уряд вирішив забрати в місцевих громад неприбуткову і найбільш важливу частину аеропортів - злітно-посадкові смуги. У квітні на це погодилися Донецька облрада і Харківська міськрада. 16 травня на розгляд РНБО питання про передачу муніципальних ЗПС у держвласність виніс президент Віктор Ющенко. Міністр транспорту Йосип Вінський тоді запевнив, що держава зможе забезпечити безпеку інфраструктури аеропортів.
Нову постанову Кабміну в асоціації "Аеропорти України" сприймають позитивно. Хоча грошей і небагато, застосування їм знайдеться. Складність Анатолій Троценко бачить у тому, що в муніципальних аеропортів, по суті, буде по два керівні органи: дирекція аеропорту і відповідальний за ЗПС чиновник з Мінтрансу. Втім, вважає пан Троценко, до збоїв у роботі аеропортів це привести не повинно: адже експлуатувати злітно-посадкові смуги продовжить персонал муніципального аеропорту. "Наскільки я знаю, у Мінтрансі після встановлення контролю над ЗПС планують передати їх у керування аеропортам. Своєї структури для забезпечення роботи злітних смуг на місцях у міністерстві не створено", - говорить він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас