Офісні геймери — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Офісні геймери

1030
Експерти стверджують, що відволікання на комп'ютерну гру в робочий час - відмінний спосіб підвищення ефективності праці
В 2003 році в результаті проведення наукового дослідження фахівці Університету Утрехта (Нідерланди) прийшли до несподіваного висновку - гра в комп'ютерну гру в офісі може сприяти підвищенню продуктивності праці, а також викликати в співробітника почуття задоволення від роботи, що він виконує. Для проведення дослідження була обрана група із шістдесяти чоловік, що працюють в одній з голландських страхових компаній.
Всі вони були розділені на групи: одним було дозволено грати в прості Windows-ігри, такі як, наприклад, пасьянс "Косинка" або "Сапер", протягом одної години в робочий час, інші були позбавлені такої можливості. При цьому співробітник сам був вправі вибирати час для гри. Тривалість експерименту - один місяць.
У результаті шляхом опитування учасників дослідження було з'ясовано, що в групи, якій було дозволено грати в комп'ютерні ігри протягом робочого дня, показники продуктивності були вищі, ніж у групи, що не грала. Крім того, співробітники, що грали, відзначали, що той факт, що їм дозволили самим вирішувати, коли грати - без яких-небудь жорстких рамок, сприяв тому, що працювали вони з більшим задоволенням і були задоволені тим, як проводили свій робочий день.
Що ж думають українські роботодавці і фахівці про таке витрачання часу, як комп'ютерні ігри на робочому місці?
Марна витрата часу
Багато хто з опитаних нами експертів вважають, що гра в комп'ютерні ігри в офісі - не кращий спосіб відпочити, навіть якщо й допустити, що подібне може допомогти розслабитися від інформаційного перевантаження або зняти стрес.
"За КЗпПУ кожна людина, що працює за комп'ютером, має право на десять хвилин відпочинку щогодини. Але я не думаю, що комп'ютерні ігри прийнятні як відпочинок у робочий час. Кращий відпочинок - це зміна занять, але коли ти і так цілий день сидиш за комп'ютером, то ігри не можуть бути повноцінним відпочинком і, відповідно, підвищувати працездатність. Краще турнік в офісі повісити або боксерську грушу", - вважає Михайло Петечук, виконавчий директор Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants в Україні. Схожа думка й у директора з персоналу компанії "АМІ" Наталі Заславської. Як вона розповіла, у їхній компанії намагаються надати співробітникам можливість відірватися від моніторів, прогулятися, подихати повітрям або пограти в ігри - хокей, офісний баскетбол або дартс.
Практики також відзначають, що комп'ютерні ігри на робочому місці вкрай негативно впливають на інформаційну безпеку компанії. "Оскільки більшість грає у флеш-ігри на розважальних порталах, існує загроза проникнення вірусу або шкідливої програми", - розповідає Наталя Заславська.
Невтішні відгуки роботодавців про кіберактивність своїх підлеглих пояснюються ще й тим, що останні часом можуть не помітити, як пролетить цілий день за грою в яку-небудь елементарну гру, не кажучи вже про більш складні.
Психотерапевтична і професійна користь
Тим часом численні експерименти підтверджують користь "іграшок" як способу зняти напругу і стрес, відпочити від розумового процесу і розслабитися. Більше того, гра в комп'ютерну гру всім колективом розвиває неформальні комунікації, піднімає командний дух і сприяє поліпшенню взаємин між співробітниками.
"Якщо в колективі є схильність до комп'ютерних ігор - можна провести для співробітників квест у стилі комп'ютерної гри. Це розвиває колективізм і навички командної роботи, необхідні будь-якому підприємству", - вважає Наталя Пігулевська, директор event-агентства GLORIA UUA. Євген Шевченко, генеральний директор ІМА UaMaster, вважає, що мережеві ігри можуть бути елементом тім-білдінга: "Наприклад, у якийсь шутер (Counter-Strike) один відділ компанії грає проти іншого. Це дозволяє об'єднати не тільки групи усередині колективу, але й колектив у цілому".
Іноді знання співробітниками комп'ютерних ігор може виявитися корисним для підприємства, як у випадку з компанією "Версія-Системс". "При участі наших ПК у виставках знання "штатних" ігроманів допомагають - вони, знаючи світ ігор, рекомендують найбільш очікувані та популярні новинки, вільно орієнтуються в перевагах побратимів по захопленню і сучасній периферії, пропонують найбільш вигідні шляхи подання продукції", - розповідає Анастасія Савичева, менеджер з роботи з персоналом "Версія-Системс".
Позиції начальства
Думки керівників компаній щодо того, чи варто дозволяти підлеглим грати в комп'ютерні ігри на робочому місці, діаметрально протилежні. Одні вважають, що в цьому немає нічого поганого, і навіть грають самі: "Часом робота в офісі набуває відверто стресового характеру, наприклад, у розпал великого проекту. І я не бачу нічого поганого в тому, щоб співробітники знаходили альтернативні способи "розрядки", наприклад, комп'ютерні ігри. Більше того, я сам можу витратити 10-15 хвилин протягом робочого дня на гру. Це розслаблює й у той же час підвищує розумову активність", - ділиться досвідом Гліб Антонов, директор PR-агентства "Адольф Маєр Україна".
Інші говорять про те, що грати або не грати - особистий вибір кожного співробітника, і єдине, що важливо, - щоб це ніяким чином не впливало на результат роботи: "Строго забороняти ігри неефективно. Для когось вони можуть бути просто способом інтелектуально розслабитися, і кожний має право вибирати спосіб, як йому це зробити", - упевнений Михайло Петечук.
Треті налаштовані більш категорично: "Усе, що не пов'язано з виконанням робочих завдань, повинно виконуватися співробітниками в їхній особистий час. Також, на мій погляд, навіть як виняток заняття на робочому місці сторонніми справами мотивують людину до того, що робота - не основне її заняття на цьому робочому місці. Тому в робочий час на робочому місці співробітник офісу може займатися тільки вирішенням робочих завдань", - стверджує Наталя Пігулевська.
Так чи інакше, пік популярності ігор на робочому місці, що припав на 90-і роки, коли поширення комп'ютерів тільки починалося, ігри були в новинку, а парк домашніх комп'ютерів тільки формувався, уже позаду. Сьогодні ігри на роботі стають усе більше рідкісними, поступаючись за своєю популярністю блогам та інтернет-спілкуванню (особливо в соціальних мережах).
Ганна Тернова
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас